Skoda Octavia 2003 - slå airbag fra?
Fra : Maya Meltofte

Dato : 12-11-09 10:54

Hej
For montage af babysæde på passagersædet skal vi have deaktiveret
airbagen. Vi har ikke kunnet finde en måde af gøre dette på?
Er der nogen tip til hvorledes man kan gøre det?
Tak.

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-11-09 19:13

Maya Meltofte skrev:
> Hej
> For montage af babysæde på passagersædet skal vi have deaktiveret
> airbagen. Vi har ikke kunnet finde en måde af gøre dette på?
> Er der nogen tip til hvorledes man kan gøre det?

Hvis den ikke har en nøgleafbryder i handskerummet, så skal I forbi et
værksted, desværre :(
Jeg fik det gjort på vores tidligere Fabia på et Automester værksted.
Husk at bilen skal forbi værkstedet igen når airbag'en skal tilkobles igen.

/Kent Glerup

Fra : MetteM

Dato : 12-11-09 19:35

"Maya Meltofte" <mayarabjerg@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Vi har en Fabia, samme årgang (skrev forkert årstal i tidl. tråd...) og vi
har samme problem - den kan ikke de-/aktiveres manuelt, uden at komme forbi
et værksted.
Det finurlige er dog, at første gang vi fik det gjort var regningen på ca.
800 kr., men anden gang var regningen "kun" på ca. 400 kr. (Og havde
selvfølgelig ikke gemt regning nr. 1 så vi kunne se udspecificeret
forskelle).

/Mette

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-09 16:29

"MetteM" <mettermeyerskalfjernes@gmailskalogsaafjernes.com> skrev i
meddelelsen

> Vi har en Fabia, samme årgang (skrev forkert årstal i tidl. tråd...) og vi
> har samme problem - den kan ikke de-/aktiveres manuelt, uden at komme
> forbi et værksted.

Sig mig, er det en kvindeting at I absolut skal sidde og holde med
guldklumpen, når I kører bil?
Det er ikke den sikreste placering af barnet, ligesom de stjæler jeres
opmærksomhed - nogle gange i voldsom grad!

--
http://www.saabklub.dk/
Elsparefonden er dybt useriøs:

Fra : ShutEye

Dato : 13-11-09 20:14

> Sig mig, er det en kvindeting at I absolut skal sidde og holde med
> guldklumpen, når I kører bil?
> Det er ikke den sikreste placering af barnet, ligesom de stjæler jeres
> opmærksomhed - nogle gange i voldsom grad!

Jamen tænk dig hvis nu det lille pus skulle ha' tørret næse!
(med 130 ud af motorvejen)

Mht sikreste placering er jeg lidt forvirret ... jeg har hørt at
passagersædet er det farligste i bilen.
Men hvordan hænger det sammen med barnestol på selv samme sted?

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 16:19

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Jamen tænk dig hvis nu det lille pus skulle ha' tørret næse!
> (med 130 ud af motorvejen)

Er før set!

> Mht sikreste placering er jeg lidt forvirret ... jeg har hørt at
> passagersædet er det farligste i bilen.
> Men hvordan hænger det sammen med barnestol på selv samme sted?

Netop! Om på bagsædet med poderne...

Fra : Maya Meltofte

Dato : 12-11-09 13:59

OK, tak for svar.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-09 16:28

> [...]
> airbagen. Vi har ikke kunnet finde en måde af gøre dette på?
> Er der nogen tip til hvorledes man kan gøre det?

Det bedste tip i dén sammenhæng er: Barnet klarer fint sig selv på bagsædet!
Så vælg bilens sikreste placering til barnet - nemlig bagudvendt på
bagsædet! Sidegevinsten er så at airbag'en stadig er til stede, når
barnestolen ikke lige står på sædet, og en voksen sidder der...!