/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
FDM ude med riven
Fra : Jens


Dato : 12-11-09 18:38

"Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning, kan
man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.


http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece

 
 
Klaus G. (12-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-11-09 20:47

> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning, kan
> man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
Ja, det er så pisse latterligt at de ændre reglerne med tilbagevirkende
kraft... Man køber en bil i god tro sidste år, for så bare at opdage, at nu
skal man have tæv på pengepungen.

--
Klaus G.


Ukendt (12-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-11-09 21:01

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4afc6642$0$271$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, det er så pisse latterligt at de ændre reglerne med tilbagevirkende
> kraft... Man køber en bil i god tro sidste år, for så bare at opdage, at
> nu skal man have tæv på pengepungen.

Der burde simpelthen være en lov imod at nogen som helst forhold omkring det
at eje og køre en bil, kunne blive dyrere. Hvad pokker har vi ellers en
"borgerlig" regering til. De er socialkammerater hele bundtet.

mvh.
Kim Frederiksen


Ukendt (12-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-11-09 21:03

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:4afc6972$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Der burde simpelthen være en lov imod at nogen som helst forhold

Noget_t_ som helst forhold.

/Kim


Lars Peter Larsen (12-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 12-11-09 22:27

Jens wrote:
> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning, kan
> man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
>
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece

Flere citater: "Det er topmålet af arrogance," lyder det fra FDM, fordi
dieselbilister får mindre end en måned til at få monteret et
partikelfilter.

Jeg nød at læse den artikel for jeg er nemlig ogsp PI%#" sur over den
måde den afgift bliver indført på.

Hvis regeringen mangler skatteindtægter til at financiere deres
"skattelettelser" må de helt reelt ophæve skattestoppet og opkræve noget
mere til den fælles husholdning istedet for at brandbeskatte
enkeltgrupper, medielicensen ikke at forglemme. Æv - det er vist off-topic.

- Men jeg skal huske dem næste gang jeg sætter mit kryds. :@


/Lars

Niels Bengaard (12-11-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 12-11-09 23:11

> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning, kan
> man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
>
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece


Ok, FDM sover da hvis de først går igang nu, det har vi jo talt om herinde i
månedsvis.
Ingen eftermonterer jo de filtre, så ingen grund til at skabe panik over
det.
Men svineri er det med den form for lovgivning med tilbagevirkende kraft.
Indfør den kun for nye biler i stedet for.

Mvh Niels



Armand (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-11-09 01:30

Niels Bengaard skrev:
>> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning, kan
>> man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
>>
>>
>> http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece
>
>
> Ok, FDM sover da hvis de først går igang nu, det har vi jo talt om herinde i
> månedsvis.
>
Hvis du læste artiklen ville du have set at især er smøleriet omkring
regler m.m., der ikke giver interesserede en reel mulgihed for at nå at
få montere og omsyne inden nytår, at man harmes over :-|

> Ingen eftermonterer jo de filtre, så ingen grund til at skabe panik over
> det.
>
Dét er også FDM's konklusion -Men dén kendsgerning understreger vel også
at det ikke er for miljøets skyld at man indfører reglen!

> Men svineri er det med den form for lovgivning med tilbagevirkende kraft.
> Indfør den kun for nye biler i stedet for.
>
Det største svineri er IMO at ministerium/udvalg/embedsmænd sidder ved
et rundbord og vrider deres hjerner for hvorledes man kan pålægge
borgerne ekstra afgifter og skjule det bedst - Det er ren prins john
stil fra vor barndoms Robin Hood :-|

--
Armand.

Niels Bengaard (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 13-11-09 17:13

>>> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning, kan
>>> man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
>>>
>>>
>>> http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece
>>
>>
>> Ok, FDM sover da hvis de først går igang nu, det har vi jo talt om
>> herinde i månedsvis.
>>
> Hvis du læste artiklen ville du have set at især er smøleriet omkring
> regler m.m., der ikke giver interesserede en reel mulgihed for at nå at få
> montere og omsyne inden nytår, at man harmes over :-|
>

Hvis man vil have indflydelse skal man rykke før reglerne er vedtaget og
ikke efter, det er det jeg hentyder til.

Mvh Niels



Brian Lund (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 13-11-09 07:17

Jens wrote:
> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning,
> kan man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
>
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece

"Lovforslaget skal ialt bidrage med en mia. kr. til næste års
skattelettelser"

Har vi en million dieselbiler uden partikelfilter??
Umiddelbart synes jeg det lyder voldsomt, men det er måske reelt nok..?


Brian



Brian Lund (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 13-11-09 07:20


"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse
news:4afcf9de$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens wrote:
>> "Det er et eksempel på, at når man giver noget en "grøn" indpakning,
>> kan man slippe af sted med hvad som helst," tilføjer chefkonsulenten.
>>
>>
>> http://fpn.dk/motor/bil/article1883141.ece
>
> "Lovforslaget skal ialt bidrage med en mia. kr. til næste års
> skattelettelser"
>
> Har vi en million dieselbiler uden partikelfilter??
> Umiddelbart synes jeg det lyder voldsomt, men det er måske reelt nok..?

Hvis jeg nu læste videre: "Det drejer sig om 300.000 biler"

Hmm... Jaja, jeg synes vi skal bruge flere penge på skolerne istedet, ganske
indlysende!


Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste