auto-close af submenuer for en liste ("tre~
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 12-11-09 17:48

Hej, kan jeg ligge en auto-close funktion til min liste?

kode: index.htm

'expand')"><h1>åben alle</a> | <a
href="javascript:ddtreemenu.flatten('treemenu1', 'contact')">luk
alle</a>

<ul id="treemenu1" class="treeview">
<li>1</li> <--- (1)
<li>2 <--- (2)
<ul>
<li>3</li> <--- (3)
</ul>
</li>
</ul>

hvis jeg åbner (2) + (3) og går tilbage til (1) så vil jer gerne
at (3) lukker sig selv ned så man kun ser (1) og (2).. hvordan
går man det?

det relevante i min css fil:

..treeview ul{ /*CSS for Simple Tree Menu*/
margin: 0;
padding: 0;}

..treeview li{ /*Style for LI elements in general (excludes an LI
that contains sub lists)*/
background: white url(list2.gif) no-repeat left center;
list-style-type: none;
padding-left: 22px;
margin-bottom: 3px;
}

..treeview li.submenu{ /* Style for LI that contains sub lists
(other ULs). */
background: white url(closed.gif) no-repeat left 1px;
cursor: hand !important;
cursor: pointer !important;
}

..treeview li.submenu ul{ /*Style for ULs that are children of LIs
(submenu) */
display: none; /*Hide them by default. Don't delete. */
}

..treeview .submenu ul li{ /*Style for LIs of ULs that are
children of LIs (submenu) */
cursor: default;
}

undskyld for all koden på siden, havde ikke mulighed for at ligge
selve hjemmesiden op. har kun taget det mest relevante med. håber
i kan hjälpe mig da jeg har prövet i flere timer :/

mvh
thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-11-09 19:34

Thomas Nielsen forklarede:
> [...]
> selve hjemmesiden op. har kun taget det mest relevante med. håber
> i kan hjälpe mig da jeg har prövet i flere timer :/

Umiddelbart er der ikke noget her der åbner en submenu. Det ligger
formentlig i ddtreemenu.flatten().
Prøv at spørge programmøren.
Eller gør det med ren CSS.
Se fx. Jørgens sider og forklaringer
http://webdesign101.dk/

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-11-09 23:12

Thomas Nielsen skrev:

> Hej, kan jeg ligge en auto-close funktion til
> min liste?

Det var da ikke et link til problemsiden, som
Jørgen efterlyste

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-09 11:07

Allan Vebel skrev:

> Det var da ikke et link til problemsiden, som
> Jørgen efterlyste

Det /var/ et link til siden, jeg efterlyste,
selvom det vist var lidt kluntet formuleret.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-11-09 17:05

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Det /var/ et link til siden, jeg efterlyste,
> selvom det vist var lidt kluntet formuleret.

Det er også det, Allan skriver.

Allan konstaterer, at Thomas trods din opfordring til at sende et link i
stedet en gang til sender en masse løsrevet kode.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk