hvordan flytter jeg på en liste? <u>
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 12-11-09 17:24

Hej, Jeg har problemer med fölgende kode:

<script type="text/javascript" src="simpletreemenu.js">
..
..
..
<ul id="treemenu1" class="treeview">
<li>1</li>
<li>2</li>
<li>3</li>
</ul>

listen viser sig udemärket, men flytter sig et stykke ind på
siden i forhold til den normale tekst. css-filen (simpletree..)
har ingen ting som burde manipulere med resultatet (kun <li> og
submenuer som kan ha padding og margin)

hvordan flytter jeg listen til venstre så den begynder ved den
anden tekst?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jahirah

Dato : 12-11-09 18:40

Thomas Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

> css-filen (simpletree..) har ingen ting som burde manipulere
> med resultatet (kun <li> og submenuer som kan ha padding og

------------8<------------------------

Kig på din liste... og kig på det's ID og class:

<ul id="treemenu1" class="treeview">

Din <ul> har først et ID kaldet "treemenu1" og dernæst en class
der hedder "treeview".

Eftersom jeg ikke kan se dit stylesheet vil jeg foreslå at du
gennemgår dit stylesheet for ID'et #treemenu1, ellers skulle du
måske prøve at slette ID'et i selve din <ul>.

//Jahirah

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 12-11-09 19:16

her har jeg css filen, det er den eneste der er.. så er der også
en javascript fil, men den göre ikke noget da den stadigväk ikke
flytter sig når jeg sletter den. er lidt underligt :)

..treeview ul{ /*CSS for Simple Tree Menu*/
margin: 0;
padding: 0;}

..treeview li{ /*Style for LI elements in general (excludes an LI
that contains sub lists)*/
background: white url(list2.gif) no-repeat left center;
list-style-type: none;
padding-left: 22px;
margin-bottom: 3px;
}

..treeview li.submenu{ /* Style for LI that contains sub lists
(other ULs). */
background: white url(closed.gif) no-repeat left 1px;
cursor: hand !important;
cursor: pointer !important;
}

..treeview li.submenu ul{ /*Style for ULs that are children of LIs
(submenu) */
display: none; /*Hide them by default. Don't delete. */
}

..treeview .submenu ul li{ /*Style for LIs of ULs that are
children of LIs (submenu) */
cursor: default;
}

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-09 20:14

Thomas Nielsen skrev:
> her har jeg css filen, det er den eneste der er.. så er der også
> en javascript fil, men den göre ikke noget da den stadigväk ikke
> flytter sig når jeg sletter den. er lidt underligt :)

Du vil hjælpe os en hel del hvis
du kom med et link til problemsiden.

Ingen kan kommentere en håndfuld tilfældige
kodestumper.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Jahirah

Dato : 13-11-09 00:35

> [...]
> that contains sub lists)*/
> background: white url(list2.gif) no-repeat left center;

Jeg er ikke selv den bedste til at style lister, jeg blander alle de
forskellige ting sammen til en omgang rod, men der er noget jeg må
spørge om eftersom du ikke har forsynet os med et demonstrations
link.

Er det din <ul> eller dine <li>'er der flytter sig?
Jeg spørger pga. "padding-left: 22px" i din ..treeview li. Har du
prøvet at justere din padding?

//Jahirah