Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Løs blitz på Nikon DSLR
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-11-09 18:59

Min Nikon speedlight sb-600 blitz kan vippe lidt frem og tilbage når den
sidder i blitzskoen på mit Nikon D50 kamera. Det er ikke meget "vippen",
men lige nok til at det virker slør-agtigt og langt fra så
kvalitets-agtigt som produkterne virker hver for sig. Det er heldigvis
ikke blitzskoen der rykker, men selv metalstykket fra blitzens fod, som
har for god plads fortil i skoen.

Hvad siger I? Er det mon en produktionsfejl som ikke burde være der? Kan
man gøre noget ved det - evt. klemme blitzskoen lidt sammen så den
bidder mere om blitzen... eller skal man bare lade stå - C'est la vie?

--
Mvh Martin

Fra : Mogens

Dato : 10-11-09 19:05

Martin Bredthauer wrote:
> [...]
> man gøre noget ved det - evt. klemme blitzskoen lidt sammen så den
> bidder mere om blitzen... eller skal man bare lade stå - C'est la vie?

Min vipper også lidt. Men hva' fan - har man ikke større problemer her i
livet.....
Min D90'ers sko er så vidt jeg kan se klippestabil, men blitzen vipper
lidt i det slør der er mellem foden og skoen. Har lige bestilt en D3X
for at se om det evt. er anderledes på den.

Fra : Preben

Dato : 11-11-09 23:13

> [...]
> lidt i det slør der er mellem foden og skoen. Har lige bestilt en D3X
> for at se om det evt. er anderledes på den.

Hvis det er eneste årsag til at du har bestilt en D3X, så må du da meget
gerne sende D3X'eren til mig når du har testet det Kunne godt bruge
sådan en julegave!

- Preben

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 10-11-09 19:09

Det gør den også lidt på D300, men har du husker at låse SB-600 med den
lille vrider lige over skoen, det hjælper da lidt.

Mvh
Freddy.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-11-09 06:36

Freddy Nielsen <pixx-fn@webspeed.dk> wrote:

> Det gør den også lidt på D300, men har du husker at låse SB-600 med den
> lille vrider lige over skoen, det hjælper da lidt.
>
> Mvh
> Freddy.

På min D200 sidder SB-600 klippefast, når jeg har "låst" den med
vrideren. Måske er 50'eren og 300'eren anderledes i konstruktionen?
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 11-11-09 23:12

Martin Ammentorp wrote:

> På min D200 sidder SB-600 klippefast, når jeg har "låst" den med
> vrideren. Måske er 50'eren og 300'eren anderledes i konstruktionen?

Går min SB-800 også på min D200.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix