|
| omdrejninger i tomgang Fra : MariaH |
Dato : 10-11-09 08:45 |
|
Hej.
Er der nogen som ved hvor meget omdrejningstælleren står på ca. når en bil
står i tomgang?
Jeg synes nemlig min 306'er er faldet lidt. Ellers er min hukommelse ikke
hvad den har været.
--
Maria
| |
Leo Jensen (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-11-09 00:55 |
|
On 10 Nov., 08:45, "MariaH" <m_h_...@hotmail.com> wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen som ved hvor meget omdrejningstælleren står på ca. når en bil
> står i tomgang?
>
> Jeg synes nemlig min 306'er er faldet lidt. Ellers er min hukommelse ikke
> hvad den har været.
>
> --
> Maria
7-800 o/m er vel ret almindeligt. Du får nok bedre svar hvis du lige
skriver hvilken motor det drejer sig om.
MVH Leo
| |
Peter C: (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Peter C: |
Dato : 10-11-09 09:47 |
|
"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4af919e9$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogen som ved hvor meget omdrejningstælleren står på ca. når en bil
> står i tomgang?
>
> Jeg synes nemlig min 306'er er faldet lidt. Ellers er min hukommelse ikke
> hvad den har været.
Man kan finde det nøjagtige tal hvis man kender bil/motor og har en
(værksteds)-manual over den pågældende bil.
Jeg kan huske at min gamle Corolla fra 1987 iflg. bogen skulle gå med 850
omdr/min i tomgang.
Så den skal vel ca. stå på "lidt under 1000" forudsat bilen er varm. Ved
kold motor med automatchoker aktiveret vil den nok nærmere gå med 15-1800
omdr/min
MVH Peter C:
| |
MariaH (10-11-2009)
| Kommentar Fra : MariaH |
Dato : 10-11-09 15:40 |
|
>> Hej.
>>
>> Er der nogen som ved hvor meget omdrejningstælleren står på ca. når en
>> bil står i tomgang?
>>
>> Jeg synes nemlig min 306'er er faldet lidt. Ellers er min hukommelse ikke
>> hvad den har været.
>
> Man kan finde det nøjagtige tal hvis man kender bil/motor og har en
> (værksteds)-manual over den pågældende bil.
>
> Jeg kan huske at min gamle Corolla fra 1987 iflg. bogen skulle gå med 850
> omdr/min i tomgang.
> Så den skal vel ca. stå på "lidt under 1000" forudsat bilen er varm. Ved
> kold motor med automatchoker aktiveret vil den nok nærmere gå med 15-1800
> omdr/min
>
Det er en Peugeot 306 1,8 fra 1998 det drejer sig om.
--
Maria
| |
Karsten Andersen (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 10-11-09 18:42 |
|
Tue, 10 Nov 2009 15:40:16 +0100, skrev MariaH, på 25 linier, i
<4af97b3b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :
>>> Hej.
>>>
>>> Er der nogen som ved hvor meget omdrejningstælleren står på ca. når en
>>> bil står i tomgang?
>>>
>>> Jeg synes nemlig min 306'er er faldet lidt. Ellers er min hukommelse ikke
>>> hvad den har været.
>>
>> Man kan finde det nøjagtige tal hvis man kender bil/motor og har en
>> (værksteds)-manual over den pågældende bil.
>>
>> Jeg kan huske at min gamle Corolla fra 1987 iflg. bogen skulle gå med 850
>> omdr/min i tomgang.
>> Så den skal vel ca. stå på "lidt under 1000" forudsat bilen er varm. Ved
>> kold motor med automatchoker aktiveret vil den nok nærmere gå med 15-1800
>> omdr/min
>>
>
>
>Det er en Peugeot 306 1,8 fra 1998 det drejer sig om.
850 omdr. +-50
--
MVH Karsten
Horsens
| |
MariaH (10-11-2009)
| Kommentar Fra : MariaH |
Dato : 10-11-09 18:55 |
|
>>>> Hej.
>>>>
>>>> Er der nogen som ved hvor meget omdrejningstælleren står på ca. når en
>>>> bil står i tomgang?
>>>>
>>>> Jeg synes nemlig min 306'er er faldet lidt. Ellers er min hukommelse
>>>> ikke
>>>> hvad den har været.
>>>
>>> Man kan finde det nøjagtige tal hvis man kender bil/motor og har en
>>> (værksteds)-manual over den pågældende bil.
>>>
>>> Jeg kan huske at min gamle Corolla fra 1987 iflg. bogen skulle gå med
>>> 850
>>> omdr/min i tomgang.
>>> Så den skal vel ca. stå på "lidt under 1000" forudsat bilen er varm. Ved
>>> kold motor med automatchoker aktiveret vil den nok nærmere gå med
>>> 15-1800
>>> omdr/min
>>>
>>
>>
>>Det er en Peugeot 306 1,8 fra 1998 det drejer sig om.
>
> 850 omdr. +-50
>
Så passer det meget, synes bare den var faldet i går da jeg skulle ud at
køre. Og da jeg så skulle videre efter at have været i byen, havde jeg nær
aldrig fået den i gang, så prøvede at startede den og så træde forsigtigt på
speederen samtidig så kom den efter nogle forsøg.
Hader når man holder og ikke kan få lortet i gang.
--
Maria
| |
Benjamin R. Giversen (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Benjamin R. Giversen |
Dato : 10-11-09 21:58 |
|
MariaH skrev:
>>> Det er en Peugeot 306 1,8 fra 1998 det drejer sig om.
>> 850 omdr. +-50
>>
>
>
> Så passer det meget, synes bare den var faldet i går da jeg skulle ud at
> køre. Og da jeg så skulle videre efter at have været i byen, havde jeg nær
> aldrig fået den i gang, så prøvede at startede den og så træde forsigtigt på
> speederen samtidig så kom den efter nogle forsøg.
>
> Hader når man holder og ikke kan få lortet i gang.
>
Hej
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan en peugeot 306 er indrettet, men i
instruktionsbogen til min gamle 405 står der, at der IKKE må gives gas,
når der startes. Det virkede hver gang. Og det gjorde det også på den
nye 406, som jeg desværre kun fik lov at beholde i 5 uger, før jeg fik
den smadret i Sverige. Altså ingen gas før motoren er i gang. Træder du
samtidig koblingen, ned skal starteren ikke slæbe gearkassen med rundt.
Så går det en anelse lettere.
Med venlig hilsen
Benjamin R. Giversen (på jagt efter en ny Peugeot 406 type XS4)
--
Nu med hjemmeside: www.brgiversen.dk
Ja tak til frivillig organdonation.
Nej!!! til at man skal sige fra, hvis man IKKE vil fungere som organdonor.
| |
Armand (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-11-09 22:05 |
|
MariaH skrev:
>>>>>
>
> Så passer det meget, synes bare den var faldet i går da jeg skulle ud at
> køre. Og da jeg så skulle videre efter at have været i byen, havde jeg nær
> aldrig fået den i gang, så prøvede at startede den og så træde forsigtigt på
> speederen samtidig så kom den efter nogle forsøg.
>
> Hader når man holder og ikke kan få lortet i gang.
>
Prøv at bruge fornødne mængde (á svarende til hele tankens indhold)
karburatorsprit ved næste optankning!
Lige nu befinder vi os ind i mellem ved den temperatur hvor der er
størst problem med karburator-is, hvilket spritten afhjælper!
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-11-09 23:51 |
|
Armand wrote:
> MariaH skrev:
>>>>>>
>>
>> Så passer det meget, synes bare den var faldet i går da jeg skulle
>> ud at køre. Og da jeg så skulle videre efter at have været i byen,
>> havde jeg nær aldrig fået den i gang, så prøvede at startede den og
>> så træde forsigtigt på speederen samtidig så kom den efter nogle
>> forsøg. Hader når man holder og ikke kan få lortet i gang.
>>
> Prøv at bruge fornødne mængde (á svarende til hele tankens indhold)
> karburatorsprit ved næste optankning!
> Lige nu befinder vi os ind i mellem ved den temperatur hvor der er
> størst problem med karburator-is, hvilket spritten afhjælper!
Symptomerne ligner dog ikke karburatoris, hvilket jeg så også sjældent har
oplevet ved indsprøjtningsmotorer, eller motorer med "elektrisk karburator"
--
- Frank
| |
Armand (11-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-11-09 01:21 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Armand wrote:
>> MariaH skrev:
>>> Så passer det meget, synes bare den var faldet i går da jeg skulle
>>> ud at køre. Og da jeg så skulle videre efter at have været i byen,
>>> havde jeg nær aldrig fået den i gang, så prøvede at startede den og
>>> så træde forsigtigt på speederen samtidig så kom den efter nogle
>>> forsøg. Hader når man holder og ikke kan få lortet i gang.
>>>
>> Prøv at bruge fornødne mængde (á svarende til hele tankens indhold)
>> karburatorsprit ved næste optankning!
>> Lige nu befinder vi os ind i mellem ved den temperatur hvor der er
>> størst problem med karburator-is, hvilket spritten afhjælper!
>
> Symptomerne ligner dog ikke karburatoris, hvilket jeg så også sjældent har
> oplevet ved indsprøjtningsmotorer, eller motorer med "elektrisk karburator"
>
OK. Havde overset model/alder!
Hvad så? Fire nye tændrør :-/
--
Armand.
| |
MariaH (12-11-2009)
| Kommentar Fra : MariaH |
Dato : 12-11-09 18:02 |
|
> Hvad så? Fire nye tændrør :-/
>
Hvor tit skal sådan nogle skiftes?
| |
Armand (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-11-09 19:59 |
|
MariaH skrev:
>> Hvad så? Fire nye tændrør :-/
>>
>
>
> Hvor tit skal sådan nogle skiftes?
>
>
Når den begynder at gå ujævnt hhv. gå i stå hhv. have svært ved at
starte om morgenen.
Sidstnævnte var det tydelige symptom ved min tidligere Peugeot 205, og
når de gamle kom ud i det fri var man ikke i tvivl om nødvendigheden:
Centerelektroden kunne være helt bortbrændt og udgøre et hul op i
porcelæn-isoleringen.
--
Armand.
| |
MariaH (13-11-2009)
| Kommentar Fra : MariaH |
Dato : 13-11-09 08:49 |
|
> Når den begynder at gå ujævnt hhv. gå i stå hhv. have svært ved at starte
> om morgenen.
> Sidstnævnte var det tydelige symptom ved min tidligere Peugeot 205, og når
> de gamle kom ud i det fri var man ikke i tvivl om nødvendigheden:
> Centerelektroden kunne være helt bortbrændt og udgøre et hul op i
> porcelæn-isoleringen.
>
Nogen gange kan jeg jo starte bilen hjemme og så køre til ud og handle, når
jeg så har pakket bilen med varerne og skal køre hjem, så kan jeg ikke
starte
Jeg må finde ud af noget.
| |
Karsten Andersen (13-11-2009)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 13-11-09 07:42 |
|
Thu, 12 Nov 2009 18:02:04 +0100, skrev MariaH, på 7 linier, i
<4afc3f70$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :
>> Hvad så? Fire nye tændrør :-/
>>
>
>
>Hvor tit skal sådan nogle skiftes?
>
Udskift tændrør hver 60.000 km/ 3 år
--
MVH Karsten
Horsens
| |
MariaH (13-11-2009)
| Kommentar Fra : MariaH |
Dato : 13-11-09 08:50 |
|
> Udskift tændrør hver 60.000 km/ 3 år
>
>
Aha, har lige fundet ud af at det faktisk er ca. 3 år siden de blev skiftet.
Så det må jeg lige forhøre mig om jeg ikke kan få lokket min far til at
klare for mig, det er vist ikke nødvendigt at køre til mekaniker for det.
| |
MariaH (15-11-2009)
| Kommentar Fra : MariaH |
Dato : 15-11-09 13:27 |
|
> Aha, har lige fundet ud af at det faktisk er ca. 3 år siden de blev
> skiftet. Så det må jeg lige forhøre mig om jeg ikke kan få lokket min far
> til at klare for mig, det er vist ikke nødvendigt at køre til mekaniker
> for det.
>
ØV ØV ØV det var ikke tændrørene
| |
|
|