Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
støv
Fra : Jørgen B

Dato : 09-11-09 19:06

Findes der noge til at gøre linsen antistøv,
det er ligesom om at min linse suger støv til sig

JBp

Fra : smileymas

Dato : 09-11-09 19:12

Jørgen B wrote:
> Findes der noge til at gøre linsen antistøv,
> det er ligesom om at min linse suger støv til sig
>
> JBp
Jeg har ikke problemer med støv
jeg bruger mikrofiber klude - men
kan ikke garantere det fungerer
for dig. De er billige, et forsøg
værd. -max-

Fra : Jørgen B

Dato : 10-11-09 01:14

"smileymas" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har ikke problemer med støv
> jeg bruger mikrofiber klude - men
> kan ikke garantere det fungerer
> for dig. De er billige, et forsøg
> værd. -max-

tak, det vil jeg prøve

hvor køber du dine mikrofiber klude.?

JBp

Fra : smileymas

Dato : 10-11-09 14:48

Jørgen B wrote:

> hvor køber du dine mikrofiber klude.?
>
> JBp

Optikere etc. måske 10'er butikker og supermarkeder.
Jeg vil KRAFTIGT fraråde rensevædsker sprit og andre
alkoholiske mirakler. Mikrofiber har gjort alt det
andet overflødigt, dyrt og omstænding, og ind imellem
mere skade end gavn. -max-

Fra : Morten

Dato : 10-11-09 14:34

> Findes der noge til at gøre linsen antistøv,

Bøhh :)

> det er ligesom om at min linse suger støv til sig

Jeg bruger bare et alm. rensesæt beregnet til optik (kikkert og objektiver)
med væske og mikrofiberklud. Det er lidt efter humør og jeg bruger Zeiss'
eller Swarovski's rensevækse. Swarowski's indeholder klart noget alkohol af
en art og lader sig nemmere hænge fast på linsen og få skidtet væk end
Zeiss'. Begge får dog linsen som ny igen - samme uforandret "sugeevne" så at
sige. Altså, synes ikke der er forskel på hvor nemt den suger støv.
Synes ikke en glaslinse burde kunne blive ret statisk og dermed "suge". Du
er sikker på du ikke bare er i støvede omgivelser?

Mhv
Morten

Fra : Jørgen B

Dato : 11-11-09 01:43

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Synes ikke en glaslinse burde kunne blive ret statisk og dermed "suge". Du
> er sikker på du ikke bare er i støvede omgivelser?

det kunne da godt være

tak for jeres hjælp.

JBp