GPS sporring
Fra : marberg

Dato : 09-11-09 18:14

Tyveknægtene er utroligt aktive og stjæler alt fra biler havd de kan
komme i nærheden af. Forleden var der 12 indbrud i biler bare på en
nat.( Nordsjælland politikreds)Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen, men
kunne tænke mig at sikre mig med noget GPS overvågning hvis bilen
skulle blive stjålet. Har nogen erfaring med det? og hvad koster det, og
kan bilen spottes på internettet?

Har set flere modeller på nettet men har ingen erfaring med det.Ved at
Falck har noget men det er kun til erhvervskøretøjer.

VH
marberg

Fra : Z

Dato : 09-11-09 19:14

> Har set flere modeller på nettet men har ingen erfaring med det.Ved at
> Falck har noget men det er kun til erhvervskøretøjer.

http://www.sos.dk/da/Corporate/Forretningsomraader/Tracking/
Er hvad jeg lige er bekendt med, men der er nok andet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 10-11-09 00:19

On 9 Nov., 18:14, marberg <marb...@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> kunne tænke mig at sikre mig med noget GPS overvågning hvis bilen
> skulle blive stjålet. Har nogen erfaring med det? og hvad koster det, og

Harald Skrald for 995 kr:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1301&n=10

2 kollegaer har monteret dem i deres veteranbiler.

Du sender en SMS til den og den svarer med GPS position, du sætter den
op til et givent område og den den sender en SMS, når den kommer uden
for det område osv osv.

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-09 09:42

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har set flere modeller på nettet men har ingen erfaring med det.Ved at
> Falck har noget men det er kun til erhvervskøretøjer.

Jeg har en købt på ebay for 750 kr - det er nok 2 år siden. Den fungerer
fint.

Derfor tror jeg også HNyborg´s fungerer efter hensigten. Alarmerer hvis
hastigheden kommer over en forudbestemt hastighed eller uden for et kvadrat.
Den sender 2 sms´er til mig, så jeg ved at hvis jeg får 2 sms´er lige i rap,
så skal jeg lige tjekke hvad det er..

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-09 17:50

> Jeg har en købt på ebay for 750 kr - det er nok 2 år siden. Den fungerer
> fint.

Har du producentnavn/modelnummer - måske er den billigere nu ift. at give en
tusse i Harald Skrald.

> Den sender 2 sms´er til mig, så jeg ved at hvis jeg får 2 sms´er lige i
> rap, så skal jeg lige tjekke hvad det er..

Smart

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : marberg

Dato : 10-11-09 19:04

Rune Nicolajsen skrev:

> Har du producentnavn/modelnummer - måske er den billigere nu ift. at
> give en tusse i Harald Skrald.

Ja det lyder da smart,men er det også muligt at følge med på nettet hvis
bilen skulle blive stjålet?

marberg

Fra : Snuden

Dato : 10-11-09 20:27

> Ja det lyder da smart,men er det også muligt at følge med på nettet hvis
> bilen skulle blive stjålet?

Vær opmærksom på, at selve gsm delen kan jammes, så positionen ikke sendes.
Nogle tyve bruger gsm jammere netop for at undgå sporingen...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-09 23:32

marberg skriver:

> Ja det lyder da smart,men er det også muligt at følge med på nettet hvis
> bilen skulle blive stjålet?

Ja, hvis du sender SMS til bilen, eller den er sat op til selv at gøre
det.

Den har ikke en webside den sender koordinater fra....har du læst
brugsanvisningen?

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-09 08:49

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det lyder da smart,men er det også muligt at følge med på nettet hvis
> bilen skulle blive stjålet?

Ja - det er den dog ikke sat op til p.t.

Jeg mener der står freedom på den, den er med noget grøn plastik omkring.
Jeg tjekker lige når jeg kommer forbi den (måske i dag).

--
Per