Køkken
Fra : Pia

Dato : 09-11-09 05:01

Hej!

I forbindelse med at vi laver nyt køkken, skal vi selvfølgelig have en
ny vask - ret vigtigt, ikk'. Jeg har sat mig i hovedet, at den skal
være 40x50 og have hanehullet inden for kanten af vasken, hvis I
forstår. Vi har været ude at kigge os omkring, og hvis en vask har de
rigtige mål, er hanehullet placeret i bordpladen. Nogen forslag?

Mvh
Pia

Fra : Kanstrup

Dato : 09-11-09 05:32

Har selv sådan en:

http://www.vvscomfort.dk/site/detail.asp?x=&detail=11196

Er det det du mener?

- Fl.

Fra : Henning

Dato : 09-11-09 15:01

On Mon, 9 Nov 2009 04:00:34 -0800 (PST), Pia <zipcodes@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>forstår. Vi har været ude at kigge os omkring, og hvis en vask har de
>rigtige mål, er hanehullet placeret i bordpladen. Nogen forslag?

Synd og skam - hvordan vil du underlime en vask når der er klargjort
til hane?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-11-09 18:44

Henning wrote:

> Synd og skam - hvordan vil du underlime en vask når der er klargjort
> til hane?

Hvor læser du, at Pia ønsker underlimet vask?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henning

Dato : 10-11-09 07:51

On Mon, 9 Nov 2009 18:43:46 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

>Hvor læser du, at Pia ønsker underlimet vask?

Ingen steder, men det er sikkert fordi hun ikke ved bedre Jeg kan
kun anbefale underlimet vask, alt andet vil være synd i et nyt køkken!

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-11-09 15:48

> Ingen steder, men det er sikkert fordi hun ikke ved bedre Jeg kan
> kun anbefale underlimet vask, alt andet vil være synd i et nyt køkken!

Planlimet er da langt at foretrække. Endetræet på sådan en bordplade er
noget mere sart. Medmindre det er laminat?

- Martin

Fra : S.B.

Dato : 09-11-09 19:34

> Synd og skam - hvordan vil du underlime en vask når der er klargjort
> til hane?

Vil da næsten tro at den Kanstrup linker til, at den er underlimet

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-11-09 22:48

> Vil da næsten tro at den Kanstrup linker til, at den er underlimet

Den har til gengæld så mange kanter og hjørner at den er bøvlet at holde.

Mvh Maria

Fra : Heidi

Dato : 09-11-09 21:33

Pia wrote:
> [...]
> forstår. Vi har været ude at kigge os omkring, og hvis en vask har de
> rigtige mål, er hanehullet placeret i bordpladen. Nogen forslag?

Nu skriver du ikke om i vil have en stålvask eller om det godt må være
alternativt - men prøv evt. at kigge på www.blanco.dk - vi har en sort
to-delt vask med "indbygget" afsætningsplade ved siden af. Den er over 3
år gammel nu, og man kan stort set ikke se at den er brugt (bortset fra
en mikroskopisk ridse i bunden, som man skal vide er der for at finde
den).
Den er jeg fantastisk glad for - og den fås i mange størrelser og
modeller, og ikke mindst farver
(Men de har også mere almindelige stålvaske).

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 09-11-09 21:36

Heidi wrote:

Og bare lige for at specificere, så er det altså en Silgranit vask vi
har

--
Heidi

Fra : Kanstrup

Dato : 10-11-09 00:45

> Den har til gengæld så mange kanter og hjørner at den er bøvlet at holde.
>
> Mvh Maria

Nææ...det synes jeg ikke den har. Alle hjørner er med passende radius,
så den kan sagtens gøres ren uden problemer. Naturligvis får den en
tur med skurecremen så den bliver blank men det ville jeg gøre med
alle stålvaske uanset form.

Og jo - min er planlimet.

- Fl.

Fra : Pia

Dato : 10-11-09 05:19

On 9 Nov., 13:32, Kanstrup <kanstruppe...@stofanet.dk> wrote:
> Har selv sådan en:
>
> http://www.vvscomfort.dk/site/detail.asp?x=&detail=11196
>
> Er det det du mener?
>
> - Fl.

Det er lige den, jeg søger, og selvfølgelig skal den være underlimet.
Nu har vi ikke bestilt bordpladen fra Diapol (anbefalet herigennem!)
endnu, men vi har da indledt snakken med dem. Så hanehullet skal være
i vasken, ikke i bordpladen. Jeg har desværre ikke kunnet finde en
vask som denne her i silgranit. Så er den skrå på den ene side, og
dermed for smal. fNå, men står er vel også flot, bare der bliver gjort
rent, hver gang vi hælder terester i den

Diapol kommer selvfølgelig først og måler op, når resten af køkkenet
er klart. Men hvilket køkken? Vi havde tænkt os et Ikea køkken, men
efter en tur derude, hvor vi havde fat i tingene, ombestemte vi os.
Siden har vi aflagt besøg hos HTH og Invita. Sidstnævnte var super
lækkert, men sikkert også dyrt ad ....... til. Vi får først tilbuddet
i næste uge. Kan man handle om prisen med dem - nogen erfaringer? HTH
var ok, en mellemting mellem Invita og Ikea. Så mon ikke også det
passer med prisen?

Mvh
Pia

Fra : Pia

Dato : 10-11-09 08:24

On 10 Nov., 15:48, "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> wrote:

> Planlimet er da langt at foretrække. Endetræet på sådan en bordplade er
> noget mere sart. Medmindre det er laminat?
>
> - Martin
>

> - Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Granit!

Mvh
Pia