Fugemasse fra Biltema
Fra : HHH

Dato : 08-11-09 13:07

Hej gruppe.
Nogen der har erfaringer med den MS polymer Marine-fugemasse til
nådning af teakdæk, som kan købes ved Biltema til 49,- kr. pr tube.
Det er jo væsentlig billigere en SIKA, som bådpusherne forlanger
125-150 kr for pr. tube.
Har prøvet T7. Det dur ikke!!
Jeg skal have fuget hele dækket på min Nauticat, så der er jo en del
at spare.

v.h.
HHH

Fra : Roderiet

Dato : 09-11-09 10:41

Hej der Også jeg har købt ind til reparation af nådderne, masse og
primer. Jeg har downloadet en vejledning ,men er noget loren ved projektet,
da vejledningen ikke nævner noget om ilægning af cassettebånd i bunden af
fugen sådan som det er praksis med sikaflexen. det må komme an på en
prøve her til vinter. mvh Niels F.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-11-09 03:22

Hvis fugemassen også hæfter i bunden (3-punkts vedhæftning) bliver
træk og tryk skævt fordelt i massen, og dens levetid kan reduceres
væsentligt.
Anvendelse af kaserede casettebånd er den billige løsning i forhold
til at købe leverandørens tape, bredden skal blot passe med fugens
bundbredde.

Den masse der anvendes skal være et produkt med stor evne til træk og
tryk og med en evne til ikke at blive nedbrudt af solens UV-lys.
TEC7 er en lim og ikke beregnet til nodder i dæk.

Mvh/Harding