Problemer med skæve bremseskiver
Fra : Peter

Dato : 09-11-09 01:16

Hej NG!

Min kones bil har for nogle måneder siden få skiftet bremseskiver og klodser
på begge forhjul, da der var rystelser når man bremsede. Nu er den så gal
igen. Den ryster nu som før

Hvordan m.h.t. garanti på en reperation ?

Reperationen blev udført på et originalt værksted i Flensborg. Er et
originalt værksted i Danmark "forpligtet" på reperationen ?

hilsen
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-09 06:18

Peter skriver:

> Min kones bil har for nogle måneder siden få skiftet bremseskiver og klodser
> på begge forhjul, da der var rystelser når man bremsede. Nu er den så gal
> igen. Den ryster nu som før

Hun må lade være med den voldbremsen....

Er det en Ford?

> Reperationen blev udført på et originalt værksted i Flensborg. Er et
> originalt værksted i Danmark "forpligtet" på reperationen ?

Ikke det der ligner.
Din "garanti" er kun til det enkelte væksted, med mindre at du har
aftalt andet.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 09-11-09 06:25

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Hun må lade være med den voldbremsen....

Det kan skyldes, at hun holder foden på bremsen, når hun har bremset ned ved
rødt lys. Derved kan varmen ikke komme væk for skive/klods, og skiven slår
sig...

> Er det en Ford?

Er det en Mitsubishi?

> Ikke det der ligner.
> Din "garanti" er kun til det enkelte væksted, med mindre at du har
> aftalt andet.

Det er helt afhængig af, om bilen er så ny, at den stadig er under
fabriksgaranti. Jeg har fået mange bremseskiver udskiftet på garantien...

Fra : mille63

Dato : 09-11-09 02:32

On Nov 9, 6:25 am, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er helt afhængig af, om bilen er så ny, at den stadig er under
> fabriksgaranti. Jeg har fået mange bremseskiver udskiftet på garantien...

Har selv en mitsubishi space star fra 2000 der konstant havde
problemer med skæve skiver..
Prøvede alle kneb, såsom undgå hårde opbremsninger, lad være med at
holde foden på bremsen når man holder ved kryds o.s.v
men alligevel gik der sjældent mere end ca 10.000 km efter afdrejning,
så var problemet tilbage..

Dettte stod på over en 4 årig periode hvor jeg også fik nye skiver og
klodser på (men discount, købt fra t hansen) men uden held -
problemmet kom igen efter 10-15.000 km...

Først da jeg fik nye skiver og klodser i god kvalitet (læs dyre)
stoppede problemet og nu har jeg nok kørt 30.000 uden problemer.

mvh b.l

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-11-09 12:06

"Peter" <> skrev i meddelelsen ...

> Min kones bil har for nogle måneder siden få skiftet bremseskiver og
> klodser på begge forhjul, da der var rystelser når man bremsede. Nu er den
> så gal igen. Den ryster nu som før

Er det en Peugeot? Min 306 lavede det nummer. Fik skiftet navet, hvor skiven
er
spændt fast og problemet forsvandt.

mvh
Henning

Fra : Armand

Dato : 09-11-09 16:23

Henning Præstegaard skrev:

> Er det en Peugeot? Min 306 lavede det nummer. Fik skiftet navet, hvor
> skiven er
> spændt fast og problemet forsvandt.

Får man afdrejet skiverne udlignes en skævhed fra navet, så de der
oplever problemet som tilbagekommende efter afdrejning kan ikke være
plaget af dén fejl :-/

--
Armand.