Musik med vrinsk i
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 23:06

MUSIK MED VRINSK I

Værsågod, 2 stk. af slagsen:

http://www.youtube.com/watch?v=5tCOU1zCkiI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gm8qYAxRURY&feature=fvw

Kender i andre hits som der virkelig er vrinsk i ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 23:20

meddelelsen news:4af5ef45$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> MUSIK MED VRINSK I

Den her er der egentlig også godt med vrinsk i
http://www.youtube.com/watch?v=YFxTLDQVr00

og den her
http://www.youtube.com/watch?v=OAPexL7sYYA&feature=fvw

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 23:46

meddelelsen news:4af5f284$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Ved godt der ikke er meget vrinsk i den her. Men den kan vel MUHHHHH-ligvis
bruges alligevel

http://www.youtube.com/watch?v=D6vjslhHmPs

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 08-11-09 04:33

> [...]
> meddelelsen news:4af5ef45$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Den her er der egentlig også godt med vrinsk i

der er ingen vrinsk i den første , ligner noget lars von trier har
instrueret.

den anden er der vrinsk i, men ret anstrengende at se på., men der er en god
rytme i.

Fra : Peter Heide

Dato : 08-11-09 04:29

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=gm8qYAxRURY&feature=fvw
>
> Kender i andre hits som der virkelig er vrinsk i ?

hej åge,

syntes den første er god. og folk der kan lide dyr er mine venner men jeg
hørte sgutte noget vrinsk i video nr. 2

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-09 15:39

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> syntes den første er god. og folk der kan lide dyr er mine venner men jeg
> hørte sgutte noget vrinsk i video nr. 2

Jamen så er der da i hvert fald adskillige heste i det her klip
http://www.youtube.com/watch?v=2bg7TpyXkO0

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-09 15:46

meddelelsen news:4af6d80d$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Her er også pruhh-heste: http://www.youtube.com/watch?v=KTK4kjcSqu0

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-09 11:36

meddelelsen news:4af6d98d$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Og så lige denne her. Den er der i hvert fald også vrinsk i. Men der er
altså både:
MUH og ØF og KYKKELIKYYYY - MÆH og måske også lidt RAP, PIP, VOV og MIAV

http://www.youtube.com/watch?v=C-B_Qc8c-nM

....... og jeg ved snart ikke hvad - Du milde Moses

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 16-11-09 01:37

meddelelsen news:4affd9a0$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=C-B_Qc8c-nM
>
> ...... og jeg ved snart ikke hvad - Du milde Moses

tysker forstår at lave god musik. det er helt sikkert.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-09 21:02

> tysker forstår at lave god musik. det er helt sikkert.

Det er helt sikkert. Men det har danskerne altså også kunnet engang. Vi har
bare mistet evnen.
For egentlig er dansk folkelig musik i bund og grund identisk med den tyske
schlager. Den bliver bare saboteret af DR.
Her er f.eks. typisk dansk musik med to velkendte danskere Dorthe Kollo og
Gitte Hænning (fra før slagerkorstoget)
Typisk dansk lyd og typisk tysk lyd. ingen forskel. Kun sproget. Men de er
også lavet på dansk.
Den ene hedder "Han var student i Holstebro".
http://www.youtube.com/watch?v=uy4NdfP3Qvs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SPJ45h3ASyg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-11-09 17:00

meddelelse news:4b01afa5$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> også lavet på dansk.
> Den ene hedder "Han var student i Holstebro".

Hej Åge

Ja nu ved jeg ikke med Gitte, men Dorthe er jo stadig ganske aktiv...

Men det var nu et par kønne piger, dengang...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 17:40

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja nu ved jeg ikke med Gitte, men Dorthe er jo stadig ganske aktiv...
>
> Men det var nu et par kønne piger, dengang...

Gittes afløser hedder jo Vanessa Neigert. Totalt samme sangstil og musikstil
http://www.youtube.com/watch?v=KDeVdMAw8bs
http://www.youtube.com/watch?v=-pgM7vshhYY&feature=related

Hilsen Åge

PS: Hvad skulle vi dog gøre musikalsk uden Tyskland / Østrig. En frygtelig
tanke.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-11-09 14:35

meddelelse news:4b02d1f8$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hilsen Åge
>
> PS: Hvad skulle vi dog gøre musikalsk uden Tyskland / Østrig. En

Hej Åge

Altså det er ikke for at forkleine Vanessa Neigert.... Som da også er en
vældig køn skabning..

Meen altså, helt ærligt... Stemmemæssigt, lyder det i mine ører, ikke til,
at hun på nogen måder, bare er i nærheden af hverken Dorthe eller Gitte....
Som jeg vil tro, stadig til fulde, kan sende hende, ud hvor hun ikke kan
bunde.... Og stadig ikke være i nærheden af at have udnyttet deres
stemmepotentiale.

I øvrigt er der altså noget ved disse videoer, som jeg ikke kan lide. Så for
mig, ser det ud til, at musikken & sangen er en studie optagelse, hvor der
så lægges live Can Can sjov og publikums klappen ovenpå. Hendes
mundbevægelser er generelt lidt bagud, og hun glemmer at synge, når hun har
siden til. Medens sceneshow'ets lyde, passer 100%.

Men okay, det kan godt være, det bare er mig der er tosset.... Men det var
den følelse jeg fik, da jeg så disse video'r.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-09 16:17

> I øvrigt er der altså noget ved disse videoer, som jeg ikke kan lide. Så
> for mig, ser det ud til, at musikken & sangen er en studie optagelse, hvor
> der så lægges live Can Can sjov og publikums klappen ovenpå.

Sådan foregår det i disse slagershow. Det er ganske normalt. Det er for at
få den absolutte topkvalitet i musikken, altså sådan som den lyder på plade.
90% af af Musikantenstadls musik er play-back vil jeg skyde på. Tyskerne går
jo meget op i at et stykke musik består af lige dele musik og sceneshow.

> Hendes mundbevægelser er generelt lidt bagud, og hun glemmer at synge, når
> hun har siden til. Medens sceneshow'ets lyde, passer 100%.

Det må også være svært at synge til play-back, men det er altså at
foretrække da musikken skal være i den fineste kvalitet.

> Men okay, det kan godt være, det bare er mig der er tosset.... Men det var
> den følelse jeg fik, da jeg så disse video'r.

Jeg synes nu hun klarede den rimeligt godt. Jeg bemærkede ingen fejl

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-09 07:15

meddelelse news:4b041005$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> foretrække da musikken skal være i den fineste kvalitet.

> Jeg synes nu hun klarede den rimeligt godt. Jeg bemærkede ingen fejl

Hej Åge

Nå det var godt, så var det ikke mig, der var helt tosset

Jamen ikke misforstå, musikken fejler ikke noget....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 17:54

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja nu ved jeg ikke med Gitte,

......men det ved jeg. Hun er stadig sangerinde og har udgivet eller vil
udgive en cd i 2009
CITAT FRA NETTET

Er der noget nyt på vej?

"Jeg regner med at udgive en ny CD i 2009. Det er et stort arbejde, og det
betyder, at jeg har takket nej til en større TV opgave. Det var min manager
ikke super glad for, men det er der ikke noget at gøre ved, planer er til
for at blive smidt væk."

CITAT SLUT

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen