/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En anden oplevelse med en synshal
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-11-09 17:34


Afstedkommet af et andet indlæg med en oplevelse i en synshal, så vil
jeg her komme med en af modsatte skuffe.

Historien er at jeg købte en Omega fra 2000 i Jylland. Den var synet i
en anden stor kæde end i det andet indlæg. Den havde en påtale om et
manglende nærlys. Så den burde da være nogenlunde sikkerhedsmæssig i
orden. Men turen hjem gjorde mig mistænksom.

Højre forhjulsleje rumlede i en sådan grad at det kunne man ikke være i
tvivl om. Ej heller sløret burde kunne overses. Et nærlys lyste 10m
frem. Til gengæld lyste det ene fjernlys lige op i luften. En tap til
justeringen var knækket. Manchetter til kugleled ved stabilisator hænger
i laser, alle fire. Det burde stå mindst som en servicebemærkning. En
del bremserør var tvivlsomme. To af de fire ophæng der holder hele
bagbroen var faldet helt fra hinanden. De sidder frit fremme, og bør
absolut ikke overses.

Værre var det med håndbremsen. Den var totalt virkningsløs. Det opdagede
jeg på færgen. Med håndbremsen trukket trukket så hårdt man nu tør i
grebet, så kunne vi frit skubbe bilen. Senere viste det sig kablet var
rustet sammen. Og godt det samme, for da bagbremserne blev adskilt, så
faldt belægningen af håndbremsebakkerne af på to af bakkerne. At
nummerpladelyset ikke virker kan komme dem til tvivl, da det sagtens kan
være gået senere.

Det ene fordæk slog 2 cm op og ned. Om det kan påtales som mere end en
servicebemærkning kan jeg ikke huske. Men at de har forkert lastindeks
giver så vidt jeg husker adgang til et omsyn. Så havde de måske denne
gang opdaget at benzinfiltret var gennemtæret og længe havde sprøjtet al
undervognbehandlingen af tanken.

At den ene udstødningsmanifoldpakning længe havde været gået kunne måske
også være opdaget. Om så ikke for andet når de testede
forureningsniveauet. Den kan den næppe have bestået.

Jeg har nær glemt at bremseskiverne måtte skiftes. De var så skæve så
selv en Mondeo ville blive misundelig. Først ville jeg dreje af dem. Men
de lå allerede langt under minimum.


Alt i alt ville det nok være bedre at tage bilen med til syn næste gang.
I stedet for kun medbringe den kasse øl som den pågældende synsmand
formentlig har fået.


--
MVH
Ib Jakobsen

 
 
oz3bto (07-11-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 07-11-09 18:56


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4af5a15a$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Afstedkommet af et andet indlæg med en oplevelse i en synshal, så vil
> jeg her komme med en af modsatte skuffe.
>
> Historien er at jeg købte en Omega fra 2000 i Jylland. Den var synet i
> en anden stor kæde end i det andet indlæg. Den havde en påtale om et
> manglende nærlys. Så den burde da være nogenlunde sikkerhedsmæssig i
> orden. Men turen hjem gjorde mig mistænksom.
>
> Højre forhjulsleje rumlede i en sådan grad at det kunne man ikke være i
> tvivl om. Ej heller sløret burde kunne overses. Et nærlys lyste 10m
> frem. Til gengæld lyste det ene fjernlys lige op i luften. En tap til
> justeringen var knækket. Manchetter til kugleled ved stabilisator hænger
> i laser, alle fire. Det burde stå mindst som en servicebemærkning. En
> del bremserør var tvivlsomme. To af de fire ophæng der holder hele
> bagbroen var faldet helt fra hinanden. De sidder frit fremme, og bør
> absolut ikke overses.
>
> Værre var det med håndbremsen. Den var totalt virkningsløs. Det opdagede
> jeg på færgen. Med håndbremsen trukket trukket så hårdt man nu tør i
> grebet, så kunne vi frit skubbe bilen. Senere viste det sig kablet var
> rustet sammen. Og godt det samme, for da bagbremserne blev adskilt, så
> faldt belægningen af håndbremsebakkerne af på to af bakkerne. At
> nummerpladelyset ikke virker kan komme dem til tvivl, da det sagtens kan
> være gået senere.
>
> Det ene fordæk slog 2 cm op og ned. Om det kan påtales som mere end en
> servicebemærkning kan jeg ikke huske. Men at de har forkert lastindeks
> giver så vidt jeg husker adgang til et omsyn. Så havde de måske denne
> gang opdaget at benzinfiltret var gennemtæret og længe havde sprøjtet al
> undervognbehandlingen af tanken.
>
> At den ene udstødningsmanifoldpakning længe havde været gået kunne måske
> også være opdaget. Om så ikke for andet når de testede
> forureningsniveauet. Den kan den næppe have bestået.
>
> Jeg har nær glemt at bremseskiverne måtte skiftes. De var så skæve så
> selv en Mondeo ville blive misundelig. Først ville jeg dreje af dem. Men
> de lå allerede langt under minimum.
>
>
> Alt i alt ville det nok være bedre at tage bilen med til syn næste gang.
> I stedet for kun medbringe den kasse øl som den pågældende synsmand
> formentlig har fået.
>
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen


Sidst jeg besøgte en synshal var det som i fakta .. Det tog kun 5min men jeg
måtte gerne blive lidt længere

Det var så en gammel opel kadett C (den gamle runde ting) som var total
nyrenoveret.. Ikke så meget som en rustplet nogen steder
Synsmanden var så fan af gamle opel havde vist selv en gammel captain
stående



Armand (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-09 20:17

oz3bto skrev:
>
> ..... havde vist selv en gammel captain stående
>
Captain??
Måske nok Kaptakn i folkemunde, men Opels tidligere topmodeler (á samme
platform) hed Admiral; Diplomat og Kapitän (á KAPITAN på bagsmækken).
Som topmodel, er det vel ikke helt gal at erindre stavemåden gennem
samhørigheden med 'kapital'

--
Armand.
(der, hvis hán havde sådan en slæde, netop ville bytte om på L'et fra
OPEL på fronten og N'et på bagsmækken - 'OPEN KAPITAL' er da et fedt navn)

Jesper Hedegaard (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 07-11-09 20:58


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4af5c793$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> oz3bto skrev:
>>
>> ..... havde vist selv en gammel captain stående
>>
> Captain??
> Måske nok Kaptakn i folkemunde, men Opels tidligere topmodeler (á samme
> platform) hed Admiral; Diplomat og Kapitän (á KAPITAN på bagsmækken).
> Som topmodel, er det vel ikke helt gal at erindre stavemåden gennem
> samhørigheden med 'kapital'
>
> --
> Armand.
> (der, hvis hán havde sådan en slæde, netop ville bytte om på L'et fra OPEL
> på fronten og N'et på bagsmækken - 'OPEN KAPITAL' er da et fedt navn)

Altså der er jeg lige ved at modsige dig lodret - svoger havde en "Kaptajn",
som han havde kørende i en årrække - og så stående i en endnu længere
årrække.
Indtil han solgte den for få år siden - for overraskende gode penge.
Bevares - V8 var det da (det var derfor han ikke kørte i den) - men dog bare
en Opel
Men jeg er dog meget sikker på at der ikke stod Kapitän på den....må dog ha'
fat i svoger for at få det afgjort med sikkerhed.

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



CL (07-11-2009)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 07-11-09 21:14


"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> wrote in message
news:4af5d15d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4af5c793$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> oz3bto skrev:
>>>
>>> ..... havde vist selv en gammel captain stående
>>>
>> Captain??
>> Måske nok Kaptakn i folkemunde, men Opels tidligere topmodeler (á samme
>> platform) hed Admiral; Diplomat og Kapitän (á KAPITAN på bagsmækken).
>> Som topmodel, er det vel ikke helt gal at erindre stavemåden gennem
>> samhørigheden med 'kapital'
>>
>> --
>> Armand.
>> (der, hvis hán havde sådan en slæde, netop ville bytte om på L'et fra
>> OPEL på fronten og N'et på bagsmækken - 'OPEN KAPITAL' er da et fedt
>> navn)
>
> Altså der er jeg lige ved at modsige dig lodret - svoger havde en
> "Kaptajn", som han havde kørende i en årrække - og så stående i en endnu
> længere årrække.
> Indtil han solgte den for få år siden - for overraskende gode penge.
> Bevares - V8 var det da (det var derfor han ikke kørte i den) - men dog
> bare en Opel
> Men jeg er dog meget sikker på at der ikke stod Kapitän på den....må dog
> ha' fat i svoger for at få det afgjort med sikkerhed.
>
>
Hvad har i vædet ?
http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/tyskland/opel/kaptajn/kaptajn.htm



Jesper Hedegaard (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 07-11-09 21:28


"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i en meddelelse
news:4af5d51d$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> wrote in message
> news:4af5d15d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4af5c793$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> oz3bto skrev:
>>>>
>>>> ..... havde vist selv en gammel captain stående
>>>>
>>> Captain??
>>> Måske nok Kaptakn i folkemunde, men Opels tidligere topmodeler (á samme
>>> platform) hed Admiral; Diplomat og Kapitän (á KAPITAN på bagsmækken).
>>> Som topmodel, er det vel ikke helt gal at erindre stavemåden gennem
>>> samhørigheden med 'kapital'
>>>
>>> --
>>> Armand.
>>> (der, hvis hán havde sådan en slæde, netop ville bytte om på L'et fra
>>> OPEL på fronten og N'et på bagsmækken - 'OPEN KAPITAL' er da et fedt
>>> navn)
>>
>> Altså der er jeg lige ved at modsige dig lodret - svoger havde en
>> "Kaptajn", som han havde kørende i en årrække - og så stående i en endnu
>> længere årrække.
>> Indtil han solgte den for få år siden - for overraskende gode penge.
>> Bevares - V8 var det da (det var derfor han ikke kørte i den) - men dog
>> bare en Opel
>> Men jeg er dog meget sikker på at der ikke stod Kapitän på den....må dog
>> ha' fat i svoger for at få det afgjort med sikkerhed.
>>
>>
> Hvad har i vædet ?
> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/tyskland/opel/kaptajn/kaptajn.htm
>
Ej-ej-ej - ingenting har vi væddet....heldigvis.
For det var da en Admiral, svoger havde.....
Jeg går lige lidt ud og dukker mig godt og grundigt o;)

Men der stod altså ikke Kapitän på den (af gode grunde )

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-11-09 21:50

Jesper Hedegaard skrev:

>>
> Ej-ej-ej - ingenting har vi væddet....heldigvis.
> For det var da en Admiral, svoger havde.....
> Jeg går lige lidt ud og dukker mig godt og grundigt o;)

Du dig endnu mere. Mig bekendt er det kun Diplomat der kunne fås med V8
motor fra Chevrolet.

De andre kørte senest med 2,8l R6

--
MVH
Ib Jakobsen

Ukendt (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-11-09 21:32

On Sat, 7 Nov 2009 20:58:23 +0100, Jesper Hedegaard wrote:

> Bevares - V8 var det da

Næppe, omend nogensinde. 6 cylinder række det var

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Jesper Hedegaard (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 07-11-09 21:51


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1g47wjw5boxr0$.8ihw810nzkw7.dlg@40tude.net...
> On Sat, 7 Nov 2009 20:58:23 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
>
>> Bevares - V8 var det da
>
> Næppe, omend nogensinde. 6 cylinder række det var
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://www.tfv-org.dk
> http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

http://www.historisk-opelklub.dk/Oversigt/Oversigt%20Kapitan%20Admiral%20Diplomat.htm
bekræfter at Admiral fandtes med V8.....

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-11-09 22:03

Jesper Hedegaard skrev:

>
> http://www.historisk-opelklub.dk/Oversigt/Oversigt%20Kapitan%20Admiral%20Diplomat.htm
> bekræfter at Admiral fandtes med V8.....
>
Du har sgu ret. Jeg har bare altid kun støt på Diplomat med V8. Den er
den af de tre søstre der har lodrette forlygter. Jeg har tidligere haft
en masse litteratur fra den danske importør. Der fremgår kun Diplomat
som V8. Måske fordi kun den er officielt importeret?.





--
MVH
Ib Jakobsen

Ukendt (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-11-09 23:11

On Sat, 7 Nov 2009 21:51:10 +0100, Jesper Hedegaard wrote:

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:1g47wjw5boxr0$.8ihw810nzkw7.dlg@40tude.net...
>> On Sat, 7 Nov 2009 20:58:23 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
>>
>>> Bevares - V8 var det da
>>
>> Næppe, omend nogensinde. 6 cylinder række det var

> http://www.historisk-opelklub.dk/Oversigt/Oversigt%20Kapitan%20Admiral%20Diplomat.htm
> bekræfter at Admiral fandtes med V8.....

Nåe... Lige før var det en "Kaptajn"

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Finn Guldmann (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-11-09 22:02

Jesper Hedegaard skrev:
>> Captain??
>> Måske nok Kaptakn i folkemunde, men Opels tidligere topmodeler (á samme
>> platform) hed Admiral; Diplomat og Kapitän (á KAPITAN på bagsmækken).
>> Som topmodel, er det vel ikke helt gal at erindre stavemåden gennem
>> samhørigheden med 'kapital'
>> (der, hvis hán havde sådan en slæde, netop ville bytte om på L'et fra OPEL
>> på fronten og N'et på bagsmækken - 'OPEN KAPITAL' er da et fedt navn)
> Altså der er jeg lige ved at modsige dig lodret - svoger havde en "Kaptajn",
> som han havde kørende i en årrække - og så stående i en endnu længere
> årrække.
> Indtil han solgte den for få år siden - for overraskende gode penge.
> Bevares - V8 var det da (det var derfor han ikke kørte i den) - men dog bare
> en Opel
> Men jeg er dog meget sikker på at der ikke stod Kapitän på den....må dog ha'
> fat i svoger for at få det afgjort med sikkerhed.
>
Opel selv skriver faktisk "Kapitän".

http://www.opel.de/meetopel/tradition/history/to1968/content.act

(Nede ca. midt på siden.)

Armand (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-09 22:59

Jesper Hedegaard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4af5c793$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> oz3bto skrev:
>>> ..... havde vist selv en gammel captain stående
>>>
>> Captain??
>> Måske nok Kaptakn i folkemunde, men Opels tidligere topmodeler (á samme
>> platform) hed Admiral; Diplomat og Kapitän (á KAPITAN på bagsmækken).
>> Som topmodel, er det vel ikke helt gal at erindre stavemåden gennem
>> samhørigheden med 'kapital'
>>
> Altså der er jeg lige ved at modsige dig lodret - svoger havde en "Kaptajn",
> som han havde kørende i en årrække - og så stående i en endnu længere
> årrække.....jeg er dog meget sikker på at der ikke stod Kapitän på den
> må dog ha' fat i svoger for at få det afgjort med sikkerhed.
>
jeg er bange for at du bliver overrasket.
KAPITAN ligger lige for øjet hvis man har hørt bilen omtalt som 'Kaptajn'.

Prøv bare at google på den!

--
Armand.

Armand (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-09 23:02

Armand skrev:
>
>>
> jeg er bange for at du bliver overrasket.
> KAPITAN ligger lige for øjet hvis man har hørt bilen omtalt som 'Kaptajn'.
>
Forøvrigt lidt af det samme når de fleste skriver 'Opel Kadet' selvom
den hedder Kadett!

--
Armand.

Finn Guldmann (07-11-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-11-09 21:53

oz3bto skrev:
> Sidst jeg besøgte en synshal var det som i fakta .. Det tog kun 5min men jeg
> måtte gerne blive lidt længere
> Det var så en gammel opel kadett C (den gamle runde ting) som var total
> nyrenoveret.. Ikke så meget som en rustplet nogen steder
> Synsmanden var så fan af gamle opel havde vist selv en gammel captain
> stående
>
Så kan det da egentlig undre at han kunne nøjes med 5 min. til at komme
rundt og nyde synet af alt det der renovering.

Ikke så meget i forbindelse med synet, men mere for at tilfredsstille
sin personlige interesse for en velholdt Opel.

ulrich (08-11-2009)
Kommentar
Fra : ulrich


Dato : 08-11-09 13:41


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4af5a15a$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Afstedkommet af et andet indlæg med en oplevelse i en synshal, så vil jeg
> her komme med en af modsatte skuffe.
>
> Historien er at jeg købte en Omega fra 2000 i Jylland. Den var synet i en
> anden stor kæde end i det andet indlæg. Den havde en påtale om et
> manglende nærlys. Så den burde da være nogenlunde sikkerhedsmæssig i
> orden. Men turen hjem gjorde mig mistænksom.
>
> Højre forhjulsleje rumlede i en sådan grad at det kunne man ikke være i
> tvivl om. Ej heller sløret burde kunne overses. Et nærlys lyste 10m frem.
> Til gengæld lyste det ene fjernlys lige op i luften. En tap til
> justeringen var knækket. Manchetter til kugleled ved stabilisator hænger i
> laser, alle fire. Det burde stå mindst som en servicebemærkning. En del
> bremserør var tvivlsomme. To af de fire ophæng der holder hele bagbroen
> var faldet helt fra hinanden. De sidder frit fremme, og bør absolut ikke
> overses.
>
> Værre var det med håndbremsen. Den var totalt virkningsløs. Det opdagede
> jeg på færgen. Med håndbremsen trukket trukket så hårdt man nu tør i
> grebet, så kunne vi frit skubbe bilen. Senere viste det sig kablet var
> rustet sammen. Og godt det samme, for da bagbremserne blev adskilt, så
> faldt belægningen af håndbremsebakkerne af på to af bakkerne. At
> nummerpladelyset ikke virker kan komme dem til tvivl, da det sagtens kan
> være gået senere.
>
> Det ene fordæk slog 2 cm op og ned. Om det kan påtales som mere end en
> servicebemærkning kan jeg ikke huske. Men at de har forkert lastindeks
> giver så vidt jeg husker adgang til et omsyn. Så havde de måske denne gang
> opdaget at benzinfiltret var gennemtæret og længe havde sprøjtet al
> undervognbehandlingen af tanken.
>
> At den ene udstødningsmanifoldpakning længe havde været gået kunne måske
> også være opdaget. Om så ikke for andet når de testede
> forureningsniveauet. Den kan den næppe have bestået.
>
> Jeg har nær glemt at bremseskiverne måtte skiftes. De var så skæve så selv
> en Mondeo ville blive misundelig. Først ville jeg dreje af dem. Men de lå
> allerede langt under minimum.
>
>
> Alt i alt ville det nok være bedre at tage bilen med til syn næste gang. I
> stedet for kun medbringe den kasse øl som den pågældende synsmand
> formentlig har fået.
>
>
> --
> MVH
Den historie må vist være en vits! - Uden pointe!

Ulrich



> Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste