Dommer sov under retssag, i landsretten. K~
Fra : Petersen Michael

Dato : 06-11-09 17:16

Hej Ng.

En dommer, havde åbenbart svært ved at holde øjnene åbne under en retssag, i
landsretten. Han tog sig i alt fald et blund, eller powernap..

Hvilke klagemuligheder er der, og hvor kan man klage?
Jeg er klar over at det er vanskeligt, når det ikke blev påtalt
øjeblikkeligt :-/

Personligt var jeg ikke tilstede, og har ikke part i sagen, jeg kan derfor
ikke rigtigt komme med yderligere info.

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : KT

Dato : 06-11-09 19:16

Det er sgu da også umådelig kedsommeligt at høre på alle de dumme forsvar
sigtede kan levere.

Knud

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> wrote in
message news:4af44bae$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : F.Syndergaard

Dato : 06-11-09 19:48

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4af44bae$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> øjeblikkeligt :-/
>
> Personligt var jeg ikke tilstede, og har ikke part i sagen, jeg kan derfor

Igen en knold der kommer med kommentarer i stedet for at svare på det manden
spørger om.
Desværre kan jeg ikke hjælpe.

--
MVH.
Finni

Fra : Kasper Demant

Dato : 06-11-09 20:09

Petersen Michael skrev:
> [...]
> øjeblikkeligt :-/
>
> Personligt var jeg ikke tilstede, og har ikke part i sagen, jeg kan derfor

Retsplejeloven § 49:
§ Enhver, der anser sig krænket ved utilbørligt eller usømmeligt forhold
fra en dommers side under udøvelsen af dennes embedsvirksomhed, kan
indgive klage herover til Den Særlige Klageret. Klagen skal indgives
inden 4 uger efter, at klageren er blevet bekendt med det forhold, som
giver anledning til klagen. Klageretten kan se bort fra en overskridelse
af klagefristen, når særlige forhold taler herfor.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Petersen Michael

Dato : 06-11-09 21:03

Kasper Demant <news@kwdemant.dk> wrote:

> [...]
> bekendt med det forhold, som giver anledning til klagen. Klageretten
> kan se bort fra en overskridelse af klagefristen, når særlige forhold

Mange tak

Michael Petersen

Omme i Nyborg