Jodler i danmark ?
Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 01:24

Der var selvfølgelig Jodle Birge.

Har et par kasetter med :

Jodle Johnny ( spiller harmonika over stok og sten og synger pivfalsk )
Jodle Finn ( er vist kun inde i branchen for at tage pis )

Har hørt om en :

Jodle Darling

Findes der flere i danmark ?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-11-09 02:18

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jodle Johnny ( spiller harmonika over stok og sten og synger pivfalsk )
> Jodle Finn ( er vist kun inde i branchen for at tage pis )

Jodle Keld.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 11:22

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jodle Keld.

http://www.youtube.com/watch?v=dhji3brdBlg
DU GODESTE

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 18:33

meddelelsen news:4af54a42$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=dhji3brdBlg
> DU GODESTE

ja. han er ganske enestående elendig. men som skrevet han er en fake-jodler.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 11:32

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jodle Keld.

Linie 3 http://www.youtube.com/watch?v=ILwi4DL0YC0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 18:32

meddelelsen news:4af54c8f$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Linie 3 http://www.youtube.com/watch?v=ILwi4DL0YC0&feature=related

L3 springer jeg over i tavshed

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-09 11:53

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4af54c8f$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> L3 springer jeg over i tavshed

Tja, det havde vist ikke meget med jodleri at gøre...

Men sjovt var det, hvilket vist også var meningen

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 11:17

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jodle Johnny ( spiller harmonika over stok og sten og synger pivfalsk )
> Jodle Finn ( er vist kun inde i branchen for at tage pis )

Der er Jens Oluf Lund (Jodleren fra Studsgård) "klik på biograf og lyt"
http://www.123hjemmeside.dk/Tyrolermusik/2260790

Jodle Johhny
http://www.getacd.org/album_jodle_johnny_country_sanne_jodle_johnny_country_sanne_de_21_%C3%83_r-365083.html
(Lyt her)

Bgge dele lyder dog afskyeligt og er helt ubrugeligt som kvalitetsmusik.

Et lille sidespring. Prøv lige at lytte hvordan prøjserne kan jodle, så det
er kvalitet. Kan du ikke bruge det i stedet for. Dette er prøjsernes
alt-dominerende jodle-slagergruppe.
De har vundet MGP (slagermusikkens¨) og mange andre store konkurrencer,
bl.a. i Musikantenstadl og vistnok også IWS og Krone der volksmusik.
http://www.youtube.com/watch?v=UXpvvZ_QIvM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=zOItBQMCjtY

Amerikanerne har på verdensplan slagersangerinden TAYLER WARE, som er et
kendt navn indenfor almindelig underholdningsmusik. Her fra et stort
schweizisk tv-show
http://www.youtube.com/watch?v=eGhgVO6PG7o

Hiolsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 18:31

meddelelsen news:4af54936$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er Jens Oluf Lund (Jodleren fra Studsgård) "klik på biograf og lyt"
> [...]

ham den første : det er vist mere publikum der kan jodle end Jens.

den Jodle Johnny jeg har et kasette med synger ikke tysk men dansk. men ham
tyskeren jodler efter min mening ganske udemærket.

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 20:09

> [...]

> Amerikanerne har på verdensplan slagersangerinden TAYLER WARE, som er et
> kendt navn indenfor almindelig underholdningsmusik. Her fra et stort

hende dér bliver jeg sgu lidt bange for, det er sådan noget robotagtigt over
hendes jodleri, men absolut den mest veslskabte jodler jeg har set længe.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-09 00:15

> hende dér bliver jeg sgu lidt bange for, det er sådan noget robotagtigt
> over hendes jodleri, men absolut den mest veslskabte jodler jeg har set
> længe.

Tyskland har lige valgt denne sang som øjeblikkets ungdomstalen på vej
frem. Han skal deltage i den store SILVESTERSTADL nytårsaften og forsøge at
blive årets ungdomstalen på vej frem.
http://www.youtube.com/watch?v=2kuy4Tmm448

Efter kåringen i aften er den netop blevet lagt på Youtube i optagelse
direkte fra MUSIKANTENSTADL fra kl. 20.15-23.00.
Ret speciel jodlen med hanegal, hehe. - Har sjældent hørt noget lignende.
hehe

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 16-11-09 01:36

meddelelsen news:4aff39fb$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> direkte fra MUSIKANTENSTADL fra kl. 20.15-23.00.
> Ret speciel jodlen med hanegal, hehe. - Har sjældent hørt noget

nej han er sgu lidt speciel. men hans jodleri er i top. der er sådan lidt
johnny reimar over ham. rigtigt godt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 13:32

> [...]
>
> Jodle Johnny ( spiller harmonika over stok og sten og synger pivfalsk )
> Jodle Finn ( er vist kun inde i branchen for at tage pis )

Jeg tror ikke der er nogen som hedder "Jodle Finn" eller Jodle Darling". Der
kommer intet på google.

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 16:56

meddelelsen news:4af568d8$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke der er nogen som hedder "Jodle Finn" eller Jodle Darling".
> Der kommer intet på google.

Hej Åge,

Tak for links osv. Nej. det har du ret i har også søgt eller også er
jodlerne meget hemmelige med deres kunst.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-11-09 17:35

> Tak for links osv. Nej. det har du ret i har også søgt eller også er
> jodlerne meget hemmelige med deres kunst.

KUNST!!!????

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-09 18:36

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> KUNST!!!????

jeps. jeg har sgu altid været glad for jodle. betragter en god omgang
jodleri som stor kunst. ham hér ( een af åges links ) er faktisk rigtigt god
:
http://www.getacd.org/album_jodle_johnny_country_sanne_jodle_johnny_country_sanne_de_21_%C3%83_r-365083.html

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 19:02

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for links osv.

Nu ved jeg ikke om det interesserer dig, men i så fald skulle du prøve at
lytte til disse links. Det er jodeling på højeste plan i Tyskland.

I Tyskland går Angela Wiedl for at være landets u-kronede jodel-dronning.
Her i "Boogie Jodler"
http://www.youtube.com/watch?v=DrW7ntZ4Dnk&feature=related

Her jodler Østrigsk ubetinget populæreste sanger i "Ski Twist"
http://www.youtube.com/watch?v=6UIymsGnhNU

De tysktalende landes absolt populæreste jodel-slagergruppe. Her er deres
udgave af Hansi Hintersers "Ski Twist". En sang som forøvrigt også er blevet
oversat til dansk.
http://www.youtube.com/watch?v=2RLsYdKOHdE

Her jodler Margret Almeri en typisk tysk slagerpræget sang "Der schönste
Mann der blauen Berge"
http://www.youtube.com/watch?v=KBvie1g-7f0&feature=related

Her er et klip mere med Angela Wiel. Det er fra det MUSIKANTENSTADL som lige
er blevet sendt på ARD. Hun gav et fantastisk jodel-medley, til stor
begejstring for publikum
http://www.youtube.com/watch?v=bBYz0n-UvIM

og endnu et klip hvor Tysklands populæreste jodel-sangerinde Angela Wiedl og
et par andre jodel-sangerinder og de tysktalende landes populæreste
jodel-slagergruppe "Oesch die Dritten" giver et u-overtruffent
kvalitets-medley. Det er på extremt højt plan kvalitetsmæssigt. Det lyder
rigtigt godt. http://www.youtube.com/watch?v=hVjNxV7qM90&feature=related

"Oesch die Dritten" er her på besøg i MUSIKANTENDAMPFER og der gives et
dejligt melodiøst nummer sammen med Kaptajn Maxi. Et jodel-medley over
50-rocknroll og 60-er-slagere.
http://www.youtube.com/watch?v=r9KIqOwwx1A&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-09 23:50

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> eller også er jodlerne meget hemmelige med deres kunst.

Det er jo mere fordi jodlen ikke går under sin egen musikgenre. Den er en
del af meget slagermusik. Man skal derfor kende nogle slager-grupper for at
vide hvilke der kan jodle.
Her får du lige en sjøjs lille ting. Det er ATOMIK HARMONIK. Den kendte
gruppe fra Slovenien, som jo er meget tyskpræget.
Her pjatte-jodler de lidt:
http://www.youtube.com/watch?v=wJ_G3CjCvKY

Hilsen Åge

Fra : Peter Heide

Dato : 08-11-09 04:24

meddelelsen news:4af5f97a$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Her får du lige en sjøjs lille ting. Det er ATOMIK HARMONIK. Den kendte
> gruppe fra Slovenien, som jo er meget tyskpræget.

det dér er hvad jeg vil kalde jodleri og så er pigerne dejlig at kikke på.
dog virker den ene sanger som om han har skjult et maskingevær bag ryggen og
DET er ikke god jodleri !

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-09 15:50

> det dér er hvad jeg vil kalde jodleri og så er pigerne dejlig at kikke
> på. dog virker den ene sanger som om han har skjult et maskingevær bag
> ryggen og DET er ikke god jodleri !

Hwa så det her ? - Jøsser hvor der sker noget.
Her er jodel-party så det svinger, men også en motorcykel, en traktor og en
ko som pludselig mylder ind og siger MUHHHH. Og blomster, nogle gadelygter
og et skib - Typisk tysk humor
http://www.youtube.com/watch?v=KTK4kjcSqu0