Nyhedsbrev på Danske Bådejere
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-11-09 06:47

Dette er det eneste nyhedsbrev der er at læse på Danske Bådejere under
emnet Nyheder:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut non
magna. Nulla et magna. Ut sagittis mattis justo. In lobortis, libero
ut varius ornare, libero leo porta lacus, eu dapibus diam nunc vel
felis?

Duis sagittis risus sed purus. Quisque risus leo, dictum ut, accumsan
adipiscing, consequat sit amet, turpis. Sed pretium felis vitae quam!
Morbi interdum, nisi rutrum gravida accumsan, dolor nisi tempus enim,
eget pellentesque urna mi ut dui. Quisque malesuada? Vestibulum nunc
diam, ornare non, porttitor mollis, molestie et, augue.

Lorem ipsum dolor sit odo es

DS fik ingen kontingentforhøjelse igennem på generalforsamlingen til
at ansætte en person der kunne køre Danske Bådejere videre.

Det var så det!

Mvh/Harding

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 06-11-09 16:11

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er vist ikke en nyhed:

http://www.lorem.biz/loremipsumsource.asp

Lorem Ipsum
Free dummy text generator

Ligner noget, som bruges til fyld og demonstration af webdesign.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-11-09 09:50

Ja, men at lægge sådant noget op af DS, på en DS hjemmeside virker
ikke særligt gennemtænkt.

Mvh/Harding

Fra : Flemming Torp

Dato : 06-11-09 17:59

Er det unfair eller helt forkert, når jeg mener, at meget lidt af
DS-aktiviteterne omkring "Danske Bådejere" har virket gennemtænkt - med os
(sejlerne) i centrum ... ? Mit udbytte af aktiviteterne har været meget
begrænset.

Flemming Torp

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-11-09 11:36

Du har ret Flemming, det er ikke sæligt gennemtænkt!
På én generalforsamling var der bred tilslutning til at der skulle
gøres noget for de almindelige sejlerne (læs sponsorer).
Man oprettede Danske Bådejere som det eneste tiltag. Gjorde adgangen
umulig til hjemmesiden.
Lod hjemmesiden køre indtil interessen var væk inden man tilføjede en
blog.
Satte webmasteren til andre opgaver hvorefter han forlod DS.
Projektet kørte i lang tid i tomgang hvorefter bloggen blev fjernet i
forbindelse med etableringen af en ny platform.
På sidst afholdte generalforsamling ville man have 8 kr mere pr medlem
for at kunne besætte en stilling som webmaster. Hvorfra blev den
tidligere webmaster aflønnet???
En delegeret stod op og talte imod Danske Bådejer-projektet og
kontingentforhøjelsen blev ikke vedtaget.
Så laves det flop under Nyhedsfanebladet, det giver hovedrysten
o.s.v.

Det havde været bedre om man havde opstillet mål for
generalforsamlingsbeslutnigen om at gøre noget for de almindelige
sejlere. og så forfølge det mål.

DS skal gøre mere i klubberne for sammen med klubberne at tiltrække
ungdommen til sejlsporten. Det er ikke nok at det gennemføres få
udvalgte steder, det skal ud i alle klubberne med vedkommende støtte.
Gør man det er det nok ikke så svært at finde penge frem til en
vedvarende og aktiv indsats.

Mvh/Harding

Fra : oem

Dato : 07-11-09 05:00

On 6 Nov., 19:36, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> udvalgte steder, det skal ud i alle klubberne med vedkommende støtte.
> Gør man det er det nok ikke så svært at finde penge frem til en

Herlig diskussion: Hvilken berettigelse har Dansk Sejlunion i det hele
taget for det store flertal af fritidssejlere, som jeg selv tilhører?
Altså os der hyggesejler, tursejler, griller, overnatter i havnene,
ankrer op, plasker i vandet, bål på stranden, madlavning, afslapning,
istandsættelsen, hobbyprojekter, forbedringer, drømme, - og ikke
mindst: den helt særlige naturoplevelse det er at sejle og være i
nærheden af vand.
/Ole

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-11-09 07:08

DS er nu ikke ringe endda for tursejleren, de arbejder på et mere
overordnet niveau og deres arbejde udmønter sig igennem klubberne og
mod myndighederne og så er sejlsporten i højsædet se på deres
hjemmeside: http://www.sejlsport.dk/ og der foregår megen undervisning
i deres regi.
Desuden sørger de for gennem klubberne for at tursejlerne har
ankerbøjer m.m. til fri afbenyttelse. De er udlagt på de naturskønne
steder og som regel er de altid i anvendelse igennem sommerhalvåret.
Tursejlerne tager meget for givet og kender oftest ikke baggrunden for
den virkelighed som DS har været med til at udforme gennem årene og
forhåbentligt også i fremtiden.

Mvh/Harding