Padding 1px for meget ?
Fra : Morten Andersen

Dato : 06-11-09 12:16

På denne side : http://lilleweb-development.dk/padding/ har jeg
lavet en menu.

CSS filen er:

div#top ul { height: 30px; line-height: 30px; padding: 0 0 0
20px; background-image:url('../images/menu.jpg');
background-repeat:repeat-x;}
div#top ul li { float:left; padding: 0 10px;}
div#top ul li a { text-decoration:none; color: #000000;}
div#top ul li:hover { background-color: #FF3503; border-left: 1px
solid #cccccc; border-right: 1px solid #cccccc; padding: 0 9px; }
div#top ul li:hover a {   color: #ffffff;}

SPØRGSMÅL:
under div#top ul li:hover - hvor skal det være padding: 0 9px og
ikke padding:0 8px ???
..... der efter min ide 1px for meget!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-11-09 15:37

Morten Andersen skrev den 06-11-2009:
> [...]
> div#top ul li:hover a {   color: #ffffff;}
>
> SPØRGSMÅL:
> under div#top ul li:hover - hvor skal det være padding: 0 9px og

Hvorfor skulle det kun være 8?
Der går 1px fra i hver side til bordere - det efterlader 9 til hver
side, når der uden :hover er 10 og ingen border.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-11-09 18:31

Birger Sørensen skrev:

> Hvorfor skulle det kun være 8?
> Der går 1px fra i hver side til bordere - det efterlader 9 til hver
> side, når der uden :hover er 10 og ingen border.

Vel fordi han i lighed med mig forestiller sig at der går 1 px fra i
begge sider til borderen:

div#top ul li:hover {
}

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-11-09 19:06

Philip Nunnegaard udtrykte præcist:

> Vel fordi han i lighed med mig forestiller sig at der går 1 px fra i begge
> [...]

Ja. Og når
div#top ul li { float:left; padding: 0 10px;}
Må den nye padding da skulle være 10px - 1px = 9px. Anderledes kan det
skisme da ik' vær'. Ellers vil jeg da godt have nogle af
(folke-)skolepengene tilbage..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-11-09 19:21

Birger Sørensen skrev:

> [...]
> Må den nye padding da skulle være 10px - 1px = 9px. Anderledes kan det
> skisme da ik' vær'. Ellers vil jeg da godt have nogle af

Altså at det kun er den ene border der trækkes fra?

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-11-09 21:11

Philip Nunnegaard wrote:

> Altså at det kun er den ene border der trækkes fra?

Philip, der er padding i begge sider, så det er
10 + indhold + 10
og
9+1+indhold+1+9

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-11-09 21:39

Stig Johansen skrev:

> Philip, der er padding i begge sider, så det er
> 10 + indhold + 10
> og
> 9+1+indhold+1+9

Doh! Selvfølgelig!

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-11-09 21:40

Philip Nunnegaard skrev:

> Doh! Selvfølgelig!

Jeg tænkte på width.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-11-09 21:52

Philip Nunnegaard sendte dette med sin computer:

> Jeg tænkte på width.

Og jeg tænker, hvorfor vil de trække border fra to gange..
Jo - men width er indenfor padding... og lidt af pointen her, er vel
netop at width ikke skal ændres...

@stig. Det mere pædagogisk rigtigt med
margin+border+padding+indhold+padding+border+margin
^^ B-)
1+9+indhold+9+1

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Morten Andersen

Dato : 08-11-09 21:57

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> netop at width ikke skal ændres...
>
> @stig. Det mere pædagogisk rigtigt med
> margin+border+padding+indhold+padding+border+margin

Hej - dejligt at I vil hjælpe - Tak.
Nogen gang kan man være ret blind ..... med dette svar er det jo
tydeligt 9 - tak.