(fly) rejser til Caribien
Fra : Allan Nielsen

Dato : 05-11-09 12:51

Hej Gruppe,

Jeg har tidligere skrevet i forbindelse med planlægningen af en tur
til Caribien fra januar. (Båden ligger iøvrigt pt. i Falmouth UK mens
jeg går i DK og bander over vejret )

Planen er at ramme Trinidad i slutningen af februar, sejle op langs
Antiller og Vestindiske øer over Cuba til Miami.

Nu er der en del gaster mv som skal frem og tilbage. Er der nogen gode
råd at få omkring hvordan man rejser billigst?
Såvidt jeg kan se er den billigste metode at flyve til en stor
lufthavn (Miami) og så tage lokalhop med fly og færger.

Hvad er det smarteste?

Mvh,
Allan Nielsen
S/Y Ahead
Bavaria 42

Fra : Per Kaaber

Dato : 05-11-09 21:43

Allan Nielsen frembragte:
> [...]
> Såvidt jeg kan se er den billigste metode at flyve til en stor
> lufthavn (Miami) og så tage lokalhop med fly og færger.

Prøv at søge på sømandsrejser. På et tidspunkt var der en reklame for
sømandsrejser på bagsiden af FTLF bladet.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : blueocean

Dato : 06-11-09 11:58

On 5 Nov., 20:50, Allan Nielsen <rosenbeckniel...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Såvidt jeg kan se er den billigste metode at flyve til en stor
> lufthavn (Miami) og så tage lokalhop med fly og færger.

Hvis du har planer om at komme over dammen hertil december, har du
travlt for Biscayen i November er ikke at spøge med, du burde da ligge
på Gran Canarie allerede nu, så efter min mening er du lidt sent ude
hvis du skal besejle Trinidad i februar måned, Eller Hvad ??

Jeg kan huske da vi selv sejlede over skulle vi over Biscayen i august
september senest, for at undgå atlant storme og lavtryk som vælter ind
på denne årstid, turen ned langs afrika bør også være overstået i
oktober........... =??

Så hvad har du da tænkt dig..... eller er det først til 2011 du skal
sejle i carabien.

Og hvad angår flyrejser ville jeg kontakte Jysk rejsebureau....som har
anonncer bag på og i FTLF bladet. Også de såkaldte sømands billetter.

\Gert
Sy-Grog

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-11-09 23:27

Seriøst input. Både hvad angår biscayen og jysk rejsebureau.....

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-09 01:49

Enig! Et godt eksempel på værdien af at følge med i en nyhedsgruppe om
sejlads!

Til Allan: Må jeg foreslå dig at tegne medlemsskab af FTLF (=Foreningen
til Langtursejladsens Fremme).

De udgiver bl.a. et meget informativt medlemsblad - Langturssejlerne -
og kan tilbyde kontakt til masser af venlige, erfarne og hjælpsomme
langturssejlere, en gastebørs, en "brevkasse" (Vidt og Bredt), båd og
grejbørs, turberetninger, mv. Kontaktpersoner, både her i landet og ved
mange udenlandske destinationer. Hjælp til dokumenter, man skal have i
orden osv. Man kan jo også deltage i deres aktivitetsgrupper, hvor
medlemmerne i løbet af vinteren bl.a. mødes til foredrag og
virksomhedsbesøg om forskellige emner - og "hyggeaftener" ... så går
snakken om alt imellem himmel og hav ...

(I novembernummeret kan man bl.a. (fra side 30 gen-) læse første del af
Mads Bo's spændende og læseværdige beretning om sin alenetur i sin
Polaris Drabant til Shetlandsøerne og hjem igen ...).

Der er i samme nummer en annonce for jysk rejsebureau, bl.a. med denne
opfordring: Ring til vores ekspert i Sømandsbilletter - Lene Bach
Larsen, på telefon 8618 2488 - www.jysk-rejsebureau.dk ...

Held og lykke med projektet!

Flemming Torp - ikke uden en lille portion 'misundelse'

Fra : George

Dato : 07-11-09 19:31

Allan Nielsen skrev:
> [...]
> Såvidt jeg kan se er den billigste metode at flyve til en stor
> lufthavn (Miami) og så tage lokalhop med fly og færger.

Det er nogle år siden jeg har prøvet det, men dengang
var det billigste at rejse over Paris til en af de
franske øer, Martinique eller Guadeloupe med Air France.
Mine forældre besøgte mig engang på Antigua hvor de var
fløjet med British Airways til Puerto Rico og videre
til Antigua (formodentlig) med et lokalt selskab - (alt
arrangeret fra København)

George

Fra : Allan Nielsen

Dato : 09-11-09 02:19

On 7 Nov., 19:30, George <georgeofthes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> fløjet med British Airways til Puerto Rico og videre
> til Antigua (formodentlig) med et lokalt selskab - (alt

Tak for det.

Næsten unset hvordan jeg søger på det så ender det omkring DK 5500!
Det burde kunne gøres billigere med al den fly kapacitet der er ledig
over Atlanten for tiden.

Mht de venlige hint mht rute og tidspunkter: Tak jeg ved det
Har været medlem af FTLF i mange år - og købte i øvrigt båden inde i
Bicayen.
Så planen er pt. at afvente den uges højtryk der skal til for at jeg
kan komme forbi - ellers bliver det en tur ind i Middelhavet næste
sommer

Mvh,
Allan

..

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 11-11-09 23:32

Jeg tror ikke man kommer derover meget billigere. Det er stort set
brændstofprisen. Hvis ikke de kan får 5000 for en billet, så er det
billigere at lade flyveren stå på jorden.

Med mindre du satser på en "last minute" hvor de har forpligtiget sig til at
flyve men har ledige sæder.