Hvordan tester jeg stød dæmper
Fra : Ukendt

Dato : 05-11-09 16:58

Hej,

Jeg syntes vore nye focus slinger lidt i bagenden når jeg kører over
humper.. :(

Jeg tjekkede så støddæmperen ved at trykke ned på anhænger trækket, og jeg
syntes bestemt den kommer op 2 gange... men hvordan er det nu regnel er??

Kasper

Fra : ERLO

Dato : 07-11-09 19:19

Hej
Det er underligt at der ikke er nogen som svarer dig - det må være på
grund af "juletravlhed".
Nå tilbage til testen.
Du skal forsøge at bringe et hjørne på bilen i svingning - diagonalt
skal du have en hjælper til at holde det hjørne nede med al hans vægt.
Du iagttager så afstanden imellem hjul og skærmkant så får du en ide om
der optræder "eftersving" ( den der anden svingning som du aftaler).
Det kan godt være at bringe hjørnet i svingning det skyldes
krængningsstabilisator ( en fjedrende stang som forbinder højre og
venstre side ).
I motorrummet skal du se efter hvor meget "gummiklodsen" - det øverste
topleje - bevæger sig.
Det med hjælperens indsats er fordi bilkarrossen kan vippe diagonalt. I
praksis betyder det at en dårlig højre forstøddæmper giver et dårligt
kassationsudslag for den venstre bageste støddæmper.

Mvh. ERLO

***STØDDÆMPERE*** til alle biler haves

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 15:04

"ERLO" <ernst.logstrup@gmail.com> wrote in message
> [...]
> praksis betyder det at en dårlig højre forstøddæmper giver et dårligt
> kassationsudslag for den venstre bageste støddæmper.

Tak..

Så jeg må også se på stødæmpere for.

Kasper