Hvilken bil
Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-09 12:14

var det jeg så i dag?

Jeg så en bil i dag, og jeg kan ikke finde ud af hvad det var for en.

I første omgang troede jeg det var en Toyota Aygo 3-døres, men det kan
jeg se det ikke var.

Så en beskrivelse er nok nødvendig.

Den bil jeg så var IKKE en Smart, men den var tæt på.

Den havde tre døre, ligesom den version af Aygo, men den havde ikke
andre vinduer i siderne end dem i dørene. Dørene var tilgengæld meget
lange, i forhold til bilens helhed.

Er der andre der laver en bil så lille at den, ligesom Smart, kan komme
over broerne til MC-takst?

Fra : Jebir

Dato : 05-11-09 12:39

> [...]
> forhold til bilens helhed.
>
> Er der andre der laver en bil så lille at den, ligesom Smart, kan komme

Kunne det have været en Toyota IQ?
http://www.toyota.dk/cars/new_cars/iq/gallery.aspx

- omkring pris på broerne kan jeg desværre ikke hjælpe dig

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-09 12:58

Jebir skrev:
> Kunne det have været en Toyota IQ?
> http://www.toyota.dk/cars/new_cars/iq/gallery.aspx

Ja, der var den.

Hvor længe har den været til salg i Danmark? (Der var danske plader på.
(Der er ikke så langt til grænsen herfra, så der ses ofte biler som ikke
altid er til salg i DK.))

> - omkring pris på broerne kan jeg desværre ikke hjælpe dig

Ok, det er der sikkert andre der ved.

Fra : P

Dato : 05-11-09 13:41

KLIP

>Ja, der var den.
>
>Hvor længe har den været til salg i Danmark? (Der var danske plader på.
>(Der er ikke så langt til grænsen herfra, så der ses ofte biler som ikke
>altid er til salg i DK.))
Den har da stået hos forhandlerne i nogle måneder efterhånden. Prøvede
en for over 3 måneder siden. Men den store dieselmotor på 90 hk er det
en ren raket! Den kører meget bedre end den ser ud, og det mest
herlige er, at det er en 4 personers bil som kommer over til den lave
takst på Storebælt

/P

Fra : Anders Majland

Dato : 05-11-09 13:44

> Den kører meget bedre end den ser ud, og det mest
> herlige er, at det er en 4 personers bil som kommer over til den lave
> takst på Storebælt

Det med de 4 personer er vist et definitionsspørgsmål - Men der er da seler
til 4

Nej jeg har ikke prøvet om jeg kan være på bagsædet ...

Fra : KASO

Dato : 07-11-09 11:40

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Det med de 4 personer er vist et definitionsspørgsmål - Men der er da
> seler til 4
>
> Nej jeg har ikke prøvet om jeg kan være på bagsædet ...

Jeg har - og pladsen i højre side (hvor der er mest plads grundet det
udhulede instrumentbord, der "forskyder" pladserne i højre side fremad) er
absolut minimal - i venstre side er den ikke-eksisterende.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-11-09 09:33

> Jeg har - og pladsen i højre side (hvor der er mest plads grundet det
> udhulede instrumentbord, der "forskyder" pladserne i højre side fremad) er
> absolut minimal - i venstre side er den ikke-eksisterende.

Det var også min konklusion efter at kigge derom. Fik ikke lyst til at prøve
sæderne ... (Og så vandt jeg den jo heller ikke alligevel ....)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-09 14:44

P skrev:
> [...]
> en ren raket! Den kører meget bedre end den ser ud, og det mest
> herlige er, at det er en 4 personers bil som kommer over til den lave

Den mangler så lige 42 cm i højden, i forhold til Smart. En stor del af
dem tror jeg jeg ville mangle hvis jeg skulle sidde der.

Og så prisen.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-11-09 15:42

> Den mangler så lige 42 cm i højden, i forhold til Smart. En stor del af
> dem tror jeg jeg ville mangle hvis jeg skulle sidde der.
>
> Og så prisen.

Ja den er da betalt, hvor var det lige afgifts lindringen til små miljøbiler
blev af :

Stef

Fra : Armand

Dato : 05-11-09 15:46

Stefan Jacobsen skrev:

> Ja den er da betalt, hvor var det lige afgifts lindringen til små miljøbiler
> blev af :

Den ligger helt og holdent i hænderne på importøren, der vælger hvad
salgsprisen skal ligge på - Lige efter afgiftsnedsættelsen var en
Peugeot 206 1,4 Hdi billigere end 1,4 bensin-versionen, hvordan er det
lige med dén forskel i dag??

--
Armand.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-11-09 16:00

> [...]
> salgsprisen skal ligge på - Lige efter afgiftsnedsættelsen var en Peugeot
> 206 1,4 Hdi billigere end 1,4 bensin-versionen, hvordan er det lige med

Sgu en skam, sådan en IQ kunne ellers lige passe ind i min pendler verden

Stef

Fra : KASO

Dato : 07-11-09 11:38

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ja den er da betalt, hvor var det lige afgifts lindringen til små
> miljøbiler blev af :
>
> Stef

Det er egentlig ikke en "miljøbil" - der er mange større biler, der kører
længere på literen end IQ.

Fra : N/A

Dato : 07-11-09 11:41

Fra : Kanstrup

Dato : 06-11-09 06:58

> Umiddelbart tror jeg at du vil blive orverrasket over hvor kort Smart'en
> er i forhold til - Man har jo ofret bagsædet for at minimere Smart, dét
> er ikke tilfældet med IQ!

Tjo - Smarten er 2,7m, og IQ'en er lige under 3,0 meter. Jeg synes
faktisk det er vildt godt gået at Toyota har kunnet presse to ekstra
personer ind på knap 30 cm

OT havde jeg en Smart i Tyskland som lejebil (var så tåbelig at
insistere på en diesel og det var den eneste de havde) - mangen til
skrammelkasse skal man lede længe efter :o|

- Fl.

Fra : KASO

Dato : 07-11-09 11:41

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Tjo - Smarten er 2,7m, og IQ'en er lige under 3,0 meter. Jeg synes
faktisk det er vildt godt gået at Toyota har kunnet presse to ekstra

Det har de heller ikke - men de har sat 2 ekstra sæder ind istedet for
Smart'ens bagagerum. Der er bare ikke plads til at sidde deromme.....

HELT enig!!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-11-09 04:46

On Nov 5, 12:14 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Den havde tre døre, ligesom den version af Aygo, men den havde ikke
> andre vinduer i siderne end dem i dørene. Dørene var tilgengæld meget

Peugeot 1007 ?

Den har skydedøre.

--
Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-09 13:02

Christian B. Andresen skrev:
> Peugeot 1007 ?
> Den har skydedøre.

Den har en rude i siderne bag dørene, det havde den jeg så ikke.

Men det har vist sig at være en Toyota IQ.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-11-09 12:59

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> vinduer i siderne end dem i dørene. Dørene var tilgengæld meget lange, i

4-personers smart?

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 05-11-09 13:38

> Er der andre der laver en bil så lille at den, ligesom Smart, kan komme
> over broerne til MC-takst?

Du har fået svaret toyota iq, og ja den får rabat på storebælt da den er
under 3meter.

Men molsliniens grænse er 270cm og der er den for lang ...

Er ikke klar over hvordan situationen er på øresundsbroen, men scandlines
giver afaik ikke rabat til korte biler ...

/A