/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor langt kan man trække den ?
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-09 01:13

Hej

Jeg har en arbejdskollega, som har en gammel bil, der er indkaldt til
periodisk syn. Bilen er for dyr at klargøre til syn, og han vil derfor
bare køre så længe som muligt i den.

Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
forløbet ??

Han vil gerne have skrotpæmien og undgå bøder, så vi skal have fundet
ud af hvornår man skal stoppe...

Leo

 
 
Torben Scheel (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-09 09:24

Leo Jensen wrote:

> Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
> forløbet ??

Den lille pige der løber ud foran bliver dræbt pga. bremsefejlen, han
kommer i spjældet og bliver bitsch for de større indsatte.

--
vh
Torben

JBH (05-11-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 05-11-09 20:22


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4af28b8a$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Leo Jensen wrote:
>
>> Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
>> forløbet ??
>
> Den lille pige der løber ud foran bliver dræbt pga. bremsefejlen, han
> kommer i spjældet og bliver bitsch for de større indsatte.
>

http://www.bt.dk/krimi/ung-kvinde-doed-efter-vanvidskoersel

Dækkene ligner umiddelbart ikke noget som kunne være sluppet igennem et syn,
men måske det er billedopløsningen som slører mønsterdybden :-/



mvh
JBH



Christian B. Andrese~ (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-11-09 01:33

On Nov 5, 9:23 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
> > forløbet ??
>
> Den lille pige der løber ud foran bliver dræbt pga. bremsefejlen, han
> kommer i spjældet og bliver bitsch for de større indsatte.

Vel rimeligt nok.

--
Christian

Leo Jensen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-09 01:35

On 5 Nov., 09:23, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
> > forløbet ??
>
> Den lille pige der løber ud foran bliver dræbt pga. bremsefejlen, han
> kommer i spjældet og bliver bitsch for de større indsatte.
>
> --
> vh
> Torben

Bare rolig, den er bare rusten, så det bliver ham selv det går ud
over...
Sikkerhedsmæssigt er bilen umiddelbart OK, der skal bare ofres for
meget på paneler, huller i gulvet og den slags småting

Leo

Christian R. Larsen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 05-11-09 09:46

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message
news:481248f1-8ed3-4d6a-8555-84693277e691@v36g2000yqv.googlegroups.com...
On 5 Nov., 09:23, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Bare rolig, den er bare rusten, så det bliver ham selv det går ud
> over...

Forestil dig følgende scenarie: To biler støder sammen i en ulykke, der
normalt ikke ville have været dødelig, men fordi din kollegas gamle kasse er
gennemrusten, dør han af den. Skylden for ulykken ligger imidlertid hos den
anden bilist. Tror du, dette vil være ganske omkostningsfrit for den bilist,
der har forårsaget ulykken - og her tænker jeg ikke kun på den
strafferetlige side af sagen?




N/A (05-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-11-09 10:54



Leo Jensen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-09 01:53

On 5 Nov., 09:45, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> wrote in message
>
> news:481248f1-8ed3-4d6a-8555-84693277e691@v36g2000yqv.googlegroups.com...
> On 5 Nov., 09:23, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>
> > Bare rolig, den er bare rusten, så det bliver ham selv det går ud
> > over...
>
> Forestil dig følgende scenarie: To biler støder sammen i en ulykke, der
> normalt ikke ville have været dødelig, men fordi din kollegas gamle kasse er
> gennemrusten, dør han af den. Skylden for ulykken ligger imidlertid hos den
> anden bilist. Tror du, dette vil være ganske omkostningsfrit for den bilist,
> der har forårsaget ulykken - og her tænker jeg ikke kun på den
> strafferetlige side af sagen?

Jamen I har da så evigt ret, det er da et spørgsmål om moral og
gloriepudsning.

Ved I hvad, jeg tror sq jeg vil stille spørgsmålet i dk.moral med x-
post til dk.jura i stedet for, det kan være at de også har nemmere ved
at snakke uden om emnet end at svare, og så kan det jo være der kommer
brugbart input...

Leo

Torben Scheel (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-09 10:54

Leo Jensen wrote:
>
> Ved I hvad, jeg tror sq jeg vil stille spørgsmålet i dk.moral med x-
> post til dk.jura i stedet for, det kan være at de også har nemmere ved
> at snakke uden om emnet end at svare, og så kan det jo være der kommer
> brugbart input...

Det er vel tilladt at ytre den holdning at køretøjer skal være synsklare
hvis de skal køre på vejene? Jeg fatter ikke at du vil give din kammerat
gode råd i den forbindelse. Hvis han vil bøje reglerne er det på hans
eget initiativ IMHO.
Endnu mindre kan du forvente at vi skal hjælpe en vildtfremmed med det.
Det kunne jo være min datter der var tale om..

Kan du i øvrigt ikke give mig nogen gode råd om skatteundragelse, nu du
har åbnet for rådgivningen?

--
vh
Torben

Armand (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-09 15:34

Torben Scheel skrev:
> Leo Jensen wrote:
>>
>> Ved I hvad, jeg tror sq jeg vil stille spørgsmålet i dk.moral med x-
>> post til dk.jura i stedet for, det kan være at de også har nemmere ved
>> at snakke uden om emnet end at svare, og så kan det jo være der kommer
>> brugbart input...
>
> Det er vel tilladt at ytre den holdning at køretøjer skal være synsklare
> hvis de skal køre på vejene?
>
Tjaeh :-/
Ingen bil vil være synderlig mere trafikfarlig måneden efter den skulle
have været synet, end dagen inden man kører til syn!
så det er snarere dét at køre rundt i nogen man regner med ikke vil
kunne synes der skal kritiseres, og dét er da ellers en folkesport, hvis
man ser hvor mange biler der bliver skrottet op til en synsdato i
forhold til imellem to syn :-|

--
Armand.

N/A (05-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-11-09 14:27



Henning (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 05-11-09 10:01


>Han vil gerne have skrotpæmien og undgå bøder, så vi skal have fundet
>ud af hvornår man skal stoppe...

Han kan risikere at politiet stiller udenfor døren dagen efter
udløbet, han kan være heldig der går lang tid. Under alle
omstændigheder ryger skrotpræmien den dag pladerne klippes.

Armand (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-09 15:29

Henning skrev:
>> Han vil gerne have skrotpæmien og undgå bøder, så vi skal have fundet
>> ud af hvornår man skal stoppe...
>
> Han kan risikere at politiet stiller udenfor døren dagen efter
> udløbet, han kan være heldig der går lang tid. Under alle
> omstændigheder ryger skrotpræmien den dag pladerne klippes.

Jup!
I tilgift kan han risikere at dét sker på gaden langt hjemmefra

Men de første par måneder kan man vel godt trække den, og som regel vil
det første man hører til politiet være et brev og siden en
telefon-opringning!

--
Armand.

Leo Jensen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-09 02:08

On 5 Nov., 10:00, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> >Han vil gerne have skrotpæmien og undgå bøder, så vi skal have fundet
> >ud af hvornår man skal stoppe...
>
> Han kan risikere at politiet stiller udenfor døren dagen efter
> udløbet, han kan være heldig der går lang tid. Under alle
> omstændigheder ryger skrotpræmien den dag pladerne klippes.

Tak for et svar, der handler om emnet.
Jeg er med på, at skrotpræmie får man kun hvis man selv afleverer
pladerne.
Jeg har selv en gang været sent ude pga lidt omfattende rustarbejde,
og der fik jeg et brev 2-3 måneder efter jeg skulle have været til
syn, og der skete da ikke yderligere, selv om jeg først var klar 1
måned efter. Det er så en 8-10 år siden, og jeg aner ikke om tingene
har ændret sig eller om det er noget, der afviger efter den lokale
sherifs humør.

MVH Leo

Niels (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 05-11-09 10:23

Det har ikke ændret sig.

Mvh. Niels


Leo Jensen wrote:

> Jeg har selv en gang været sent ude pga lidt omfattende rustarbejde,
> og der fik jeg et brev 2-3 måneder efter jeg skulle have været til
> syn, og der skete da ikke yderligere, selv om jeg først var klar 1
> måned efter. Det er så en 8-10 år siden, og jeg aner ikke om tingene
> har ændret sig eller om det er noget, der afviger efter den lokale
> sherifs humør.
>
> MVH Leo



alexbo (05-11-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-11-09 10:44


"Leo Jensen" skrev

>> Under alle omstændigheder ryger skrotpræmien den dag pladerne klippes.

>Jeg er med på, at skrotpræmie får man kun hvis man selv afleverer
pladerne.

Det er så nyt for mig, hvor har I det fra?
Efter min mening skal bilen blot være afmeldt efter 1/6 2000, om den er helt
skrællet, brændt eller fået klipppet pladerne er ligegyldigt.

Man kan derimod ikke få skrotpræmie for en bil det har fyldt op på
gårdspladsen uden plader i 15 år.

Jeg ville bare køre til pladerne bliver klippet.

mvh
Alex Christensen





Armand (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-09 15:37

alexbo skrev:
> "Leo Jensen" skrev
>
>>> Under alle omstændigheder ryger skrotpræmien den dag pladerne klippes.
>
>> Jeg er med på, at skrotpræmie får man kun hvis man selv afleverer
> pladerne.
>
> Det er så nyt for mig, hvor har I det fra?
> Efter min mening skal bilen blot være afmeldt efter 1/6 2000, om den er helt
> skrællet, brændt eller fået klipppet pladerne er ligegyldigt.
> Jeg ville bare køre til pladerne bliver klippet.
>
Skrotpræmie er noget som kun udvalgte ophuggere kan få udbetalt ved
afmelding af bilen. Dé køber så bilen af ejeren, til forøvrigt pænt
under skrotpræmien.
Hvor, i dét system vil du finde en skrotpræmie hvis pladerme ligger i
bagagerummet på en hvid Mondeo?

--
Armand.

Hans Kjaergaard (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 05-11-09 20:05

On Thu, 05 Nov 2009 15:37:14 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Skrotpræmie er noget som kun udvalgte ophuggere kan få udbetalt ved
>afmelding af bilen.
Nej de får den ved korrekt ophugning af bilen og efter at ejeren har
underskrevet diverse papirer og afleveret en reg. attest.

>Dé køber så bilen af ejeren,
Kald det hvad du vil, men pengene bliver udbetalt.

>til forøvrigt pænt under skrotpræmien.
Jep

>Hvor, i dét system vil du finde en skrotpræmie hvis pladerme ligger i
>bagagerummet på en hvid Mondeo?
Hos en af de godkendte skrotningsbehandlere.
Man afleverer bil og reg. attest og underskriver et par papirer og så
er den ude af verden.
Det letter ekspeditionen hvis reg. attest er stemplet med afmeldings
dato. og det spare skrotbehandleren for at køre ind med
nummerpladerne.
Man kan altid, også efter flere år, få stemplet sin reg. attest med
afmældings dato.

/Hans

Armand (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-09 23:25

Hans Kjaergaard skrev:
> On Thu, 05 Nov 2009 15:37:14 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Skrotpræmie er noget som kun udvalgte ophuggere kan få udbetalt ved
>> afmelding af bilen.
> Nej de får den ved korrekt ophugning af bilen og efter at ejeren har
> underskrevet diverse papirer og afleveret en reg. attest.
>
Det vil sige at de godt kan 'omsætte' allerede afmeldte biler, som også
skrevet i andet indlæg?

--
Armand.

Hans Kjaergaard (06-11-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 06-11-09 12:26

On Thu, 05 Nov 2009 23:25:21 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hans Kjaergaard skrev:
>> On Thu, 05 Nov 2009 15:37:14 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>>> Skrotpræmie er noget som kun udvalgte ophuggere kan få udbetalt ved
>>> afmelding af bilen.
>> Nej de får den ved korrekt ophugning af bilen og efter at ejeren har
>> underskrevet diverse papirer og afleveret en reg. attest.
>>
>Det vil sige at de godt kan 'omsætte' allerede afmeldte biler, som også
>skrevet i andet indlæg?
Ja, dog med den krølle på at når bilen indleveres til skrotning så
skal "ejeren" skrive under på et eller flere papiere før udbetalingen
kan finde sted til "ejeren".

/Hans

alexbo (05-11-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-11-09 17:08


"Armand" skrev

> Hvor, i dét system vil du finde en skrotpræmie hvis pladerme ligger i
> bagagerummet på en hvid Mondeo?

Så længe de ligger i bagagerummet er bilen ikke afmeldt, men når de bliver
afleveret på motorkontoret kan man hente skrotpræmien i kassen hos
ophuggeren, han skal blot have bilen, reg.attesten og en afmeldingsattest,
enten en løs eller stemplet bagpå reg.attesten.

Får man klippet pladerne går man op på motorkontoret hos SKAT og beder om en
afmeldingsattest, de ser i systemet at bilen er afmeldt og skriver attesten.
Om det er politiet eller en anden der har afleveret pladerne er ganske uden
betydning.

Der er biler der får klippet pladerne p.g.a. defekter, andre fordi de er
totalskadede, eller ikke har betalt forsikring, de mister heller ikke retten
til skrotpræmie.

mvh
Alex Christensen




Hans Kjaergaard (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 05-11-09 19:58

On Thu, 5 Nov 2009 01:07:54 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Jeg er med på, at skrotpræmie får man kun hvis man selv afleverer
>pladerne.
Hvad får dig dog til at tro det ?

Jeg har fået udbetalt skrotningspremie for en bil der har være uden
nummerplader siden 2005 og det er mindre end 2 måneder siden, tror
ikke på at reglerne er lavet om i denne periode.

/Hans

N/A (05-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-11-09 10:23



N/A (05-11-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-11-09 10:54



Leo Jensen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-09 03:18

On 5 Nov., 10:53, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Leo Jensen wrote:
>
> > Ved I hvad, jeg tror sq jeg vil stille spørgsmålet i dk.moral med x-
> > post til dk.jura i stedet for, det kan være at de også har nemmere ved
> > at snakke uden om emnet end at svare, og så kan det jo være der kommer
> > brugbart input...
>
> Det er vel tilladt at ytre den holdning at køretøjer skal være synsklare
> hvis de skal køre på vejene? Jeg fatter ikke at du vil give din kammerat
> gode råd i den forbindelse. Hvis han vil bøje reglerne er det på hans
> eget initiativ IMHO.

Jeg forstår udmærket dit synspunkt. Nu kører du vel ikke i en chippet
dieselbil, for det svineri med røg og partikler er jeg rigtig meget
imod. Eller med sprungne pærer, for det burde sq også straffes
betydeligt hårdere. Eller på cykel uden de lovpligtige reflekser på
pedalerne og i hjulene !!! ???

Jeg kender manden og hvordan der bliver kørt, og det er 100% morfar.
Jeg er ret sikker på at den gamle Corsa vi snakker om her ikke udgør
en øget risiko for andre end dem der sidder i den.
Jeg ville ikke have hjulpet en knægt med omvendt kasket med at skrue
en turbo på en Vectra eller tune hans scooter, uanset jeg måske havde
den nødvendige viden.

> Endnu mindre kan du forvente at vi skal hjælpe en vildtfremmed med det.
> Det kunne jo være min datter der var tale om..

Du lader vel ikke din datter køre rundt i sådan en gammel
potte... ??

>
> Kan du i øvrigt ikke give mig nogen gode råd om skatteundragelse, nu du
> har åbnet for rådgivningen?

Det er jeg desværre ikke ret god til, men jeg kan lave strøm uden at
være elektriker...

Leo


Torben Scheel (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-09 14:27

Leo Jensen wrote:
>
> Jeg forstår udmærket dit synspunkt. Nu kører du vel ikke i en chippet
> dieselbil, for det svineri med røg og partikler er jeg rigtig meget
> imod. Eller med sprungne pærer, for det burde sq også straffes
> betydeligt hårdere. Eller på cykel uden de lovpligtige reflekser på
> pedalerne og i hjulene !!! ???

Jeg har sgu' ikke meget imod at folk trækker den i ørerne ved syn så
længe køretøjet er forsvarligt, men jeg vil ikke rådgive vildtfremmede
om det. Det ser ikke ud til at mit synspunkt trængte igennem. Men -
indrømmet - det var ikke helt klart i mit første indlæg.

Som din kammerat ville svare hvis han blev spurgt om han kører og dodger
synsmyndigheden i en rusten balje - "hvad rager det dig". Dog kan du
få at vide at jeg skyr diesel som pesten. Ikke af miljøhensyn, blot
fordi jeg synes det stinker, og desuden fungerer dårligt i motorer der
skal fungere ved et stort omdrejningsspekter og/eller på daglige korte ture.

Jeg bryder etiske-, moralske-, færdsels- og sikkert også andre love af
og til - bevidst eller ubevidst, men jeg beder ikke om råd til at gøre
det ustraffet.

--
vh
Torben

Leo Jensen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-09 13:14

On 5 Nov., 20:22, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:4af28b8a$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Leo Jensen wrote:
>
> >> Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
> >> forløbet ??
>
> > Den lille pige der løber ud foran bliver dræbt pga. bremsefejlen, han
> > kommer i spjældet og bliver bitsch for de større indsatte.
>
> http://www.bt.dk/krimi/ung-kvinde-doed-efter-vanvidskoersel
>
> Dækkene ligner umiddelbart ikke noget som kunne være sluppet igennem et syn,
> men måske det er billedopløsningen som slører mønsterdybden :-/

Du kan sq da ikke vurdere mønsterdybden på de billeder. Den kan være 7
eller 1 mm. Hvad med bremserne, ser de ud til at være OK ? et kan være
det er VINTERDÆK, ingen greb på tør vej...
Mit bud er at årsagen er det de skriver i overskriften: Der er blevet
kørt vanvittigt, dvs. ALT for hurtigt efter forholdene. Om det er 90
eller 160, tja, det kommer jo an på forholdene. Formentlig var der
sket det samme hvis de havde kørt i en fabriksny Audi.

Leo


Lars Peter Larsen (05-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 05-11-09 22:03

Leo Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg har en arbejdskollega, som har en gammel bil, der er indkaldt til
> periodisk syn. Bilen er for dyr at klargøre til syn, og han vil derfor
> bare køre så længe som muligt i den.
>
> Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
> forløbet ??
>
> Han vil gerne have skrotpæmien og undgå bøder, så vi skal have fundet
> ud af hvornår man skal stoppe...

Det kan gå indtil den dag der skriftligt bliver rykket for at den ikke
er blevet fremstillet til syn. Derefeter kan politiet uden varsel
konfiskere nummerpladerne og uddele en bøde for deres "arbejde". Om det
varer en, to eller måske tre måneder kan jeg ikke sige, men min egen
erfaring for 7 år siden er at der gik godt 2 måneder og på det tidspunkt
var jeg igang med at købe en ny bil.

Jeg læste for nyligt om at politiet indfører en mere restriktiv praksis
overfor dem der bliver rykket.. (Her prøvet at finde artiklen igen - men
har endnu ikke haft heldet med mig)

/Lars

ShutEye (07-11-2009)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-11-09 13:49

> Jeg læste for nyligt om at politiet indfører en mere restriktiv praksis
> overfor dem der bliver rykket.. (Her prøvet at finde artiklen igen - men
> har endnu ikke haft heldet med mig)

Men nu skal politiet lige underrettes først!
Og i mit tilfælde tog -det- alene ca 6 mdr :)



Kim Lehmann Poulsen (06-11-2009)
Kommentar
Fra : Kim Lehmann Poulsen


Dato : 06-11-09 02:29

On 6 Nov., 12:26, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:
> On Thu, 05 Nov 2009 23:25:21 +0100, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> >Hans Kjaergaard skrev:
> >> On Thu, 05 Nov 2009 15:37:14 +0100, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk>
> >> wrote:
>
> >>> Skrotpræmie er noget som kun udvalgte ophuggere kan få udbetalt ved
> >>> afmelding af bilen.
> >> Nej de får den ved korrekt ophugning af bilen og efter at ejeren har
> >> underskrevet diverse papirer og afleveret en reg. attest.
>
> >Det vil sige at de godt kan 'omsætte' allerede afmeldte biler, som også
> >skrevet i andet indlæg?
>
> Ja, dog med den krølle på at når bilen indleveres til skrotning så
> skal "ejeren" skrive under på et eller flere papiere før udbetalingen
> kan finde sted til "ejeren".
>
> /Hans

jeg mener det er 10 uger der går, og man får et par breve inden der
sker noget som helst.

- Kim L. Poulsen


ShutEye (07-11-2009)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-11-09 13:46

>Hej
>
>Jeg har en arbejdskollega, som har en gammel bil, der er indkaldt til
>periodisk syn. Bilen er for dyr at klargøre til syn, og han vil derfor
>bare køre så længe som muligt i den.
>
>Hvad sker der ved bare at glemme at køre til syn ? Kan I beskrive
>forløbet ??
>
>Han vil gerne have skrotpæmien og undgå bøder, så vi skal have fundet
>ud af hvornår man skal stoppe...
>
>Leo

Har selv haft en gammel smadderkasse :)

Jeg fik først et brev om inkaldelse, så et til og til sidst en trussel om at
sagen ville blive overdraget til politiet.
Det forløb tog ca 6 mdr og jeg ved ikke om sagen der _var_ videregivet til
pladeklipperne :)
Men det var da spændende at stå op om morgenen og lige lure og af vinduet
.... jo der sad sørme plader på endnu.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste