Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opklæbning af A0 billeder .
Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-11-09 18:30

Hej
Er der nogen der har erfaring med opklæbning af store billeder på en MDF
plade. Jeg er pedel på en skole hvor jeg skal hænge 10 billeder op i A0
format. Jeg er usikker på hvilken lim/klister jeg skal bruge,
jeg er bange for at lave luftlommer eller lignende i billederne .
Håber på hjælp
På forhånd tak.
Hilsen
Poul Richard Nielsen

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 04-11-09 19:38

Spraylim (Spraymount).

Spray et lag på bagsiden - husk maske, da det er ret giftigt.
Læg det på MDF-en (vær evt. to personer)
Læg et stykke tundt papir oven på
Glat ud fra midten og ud

--
Venlig hilsen
Marten Ølgaard

http://ortelius.marten.dk
http://opensource.marten.dk

Fra : smileymas

Dato : 04-11-09 19:44

Marten Ølgaard wrote:
> Spraylim (Spraymount).
>
> Spray et lag på bagsiden - husk maske, da det er ret giftigt.
> Læg det på MDF-en (vær evt. to personer)
> Læg et stykke tundt papir oven på
> Glat ud fra midten og ud

Helt enig - bortset fra masken, høhø -max-

Fra : Langgaard

Dato : 05-11-09 02:08

On 4 Nov., 18:29, "Poul Nielsen" <pe...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> format. Jeg er usikker på hvilken lim/klister jeg skal bruge,
> jeg er bange for at lave luftlommer eller lignende i billederne .

Hej

Brug en spray der ikke er permanent, 3M lavede to typer, en permanent
og en hvor man kunne trække billedet af og forsøge en ny opklæbning,
det har sparet en del billeders liv
--
Langgaard

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 05-11-09 06:48

On 5 Nov., 10:08, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Brug en spray der ikke er permanent, 3M lavede to typer, en permanent
> og en hvor man kunne trække billedet af og forsøge en ny opklæbning,

Måske er det et godt råd at tilføje at det er en god ide først at
prøve, -- spray lim er jo meget effektivt og de fleste de ikke kender
det, vil nok bruge for meget. --- Derfor, er rådet kun lige at spraye
et enkelt tyndt lag, med en stor overflade skal der jo ikke meget til
og fejlen de fleste gør, er at spraye for meget på, der skal meget
lidt til.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-11-09 17:27

Tak for hjælpen