Specialvværktøj til afmontering af MD
Fra : Rasmus Lind Hardt

Dato : 03-11-09 00:18

Hej.

Jeg er ved at renovere lidt på den gamle maskine, bl.a. skal dyserne ha
nye spidser og checkes, men min dyser sider som støbt i. Er der nogen
der ligger inde med et specialværktøj til sådan en fætter, som enten vil
låne mig det eller noget andet...??

Med venlig hilsen

Rasmus Lind Hardt
Albin Vega

Fra : Langgaard

Dato : 03-11-09 05:14

On 3 Nov., 00:18, Rasmus Lind Hardt <lind.ras...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> nye spidser og checkes, men min dyser sider som støbt i. Er der nogen
> der ligger inde med et specialværktøj til sådan en fætter, som enten vil

Hej

Hvis de sidder som på en 2002, så havde jeg hæld med at sprøjte med en
WD40 og lade gå en dag eller to, så kunne dysserne vippes op uden
besvær.

Held og lykke!

--
Langgaard

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-11-09 08:21

I BMV håndbøgerne står der at man også kan prøve cola (uden at
beskrive fabrikatet nærmere).
Der står ikke noget om hvor meget man skal hælde over og om hvor lang
tid man skal bruge til at drikke resten.

Der findes en slags beskyttelsestop som man kan skrue på toppen og
give den et let slag med en hammer.
Virker det ikke anvendes et aftrækkerværktøj.
Virker det heller ikke tager man toppen af og presser dysen ud.
Herefter købes en ny dyse for montering.

Mvh/Harding