Rumføler med eller uden gulvmåling?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-11-09 00:57

Hej,

Hvis vi ser bort fra den merpris som en rumføler til gulvvarme med infrarød
måling på gulvoverfladen har (ud over alm. rumføling) kunne der så være
noget der taler for ikke at vælge en sådan model til samtlige gulve med
gulvvarme (ikke til betongulve, men gulve med varmeplader)?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : TT

Dato : 05-11-09 08:55

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message
> [...]
> så være noget der taler for ikke at vælge en sådan model til samtlige
> gulve med gulvvarme (ikke til betongulve, men gulve med varmeplader)?

Ja du vil måske bruge mere varme, da din rumtemp. kan blive højere.... Du
vil jo pludselig regulere i forhol til overflade varmen, og ikke varmen i
rummet, det vil sige at med en overflade på 25 grader, og det er varm uden
for, er temperaturen i huset måske 24 istedet for de 21 Koster ca. 5% pr.
grad

men jeg må indrømme at jeg overvejer det samme - da komfort jo vejer højt.

-Torben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-11-09 13:59

On 5 Nov., 08:55, "TT" <t...@fjerndette-hajq.dk> wrote:
> [...]
> grad
>
> men jeg må indrømme at jeg overvejer det samme - da komfort jo vejer højt.

Øhhhh ... jeg troede at den infrarøde varmeaflæsning af gulvet var
for, at sikre, at gulvet ikke bliver varmere end gulvproducenten
tillader ?
F.eks. må Tarkett trægulve ikke blive over 27 grader celsius, og det
kan jo snildt sikres vha. en rumføler med infrarød aflæsning af
gulvtemp (hvis montøren ikke har indlagt føler i selve gulvet)

mvh
Søren C. Fischer

Fra : TT

Dato : 03-12-09 08:50

[...]

Det kan den måske også bruges til, men også til at holde det konstant, i fx.
et badeværelse støbt i beton på samme system trægulvene.

-Torben