Fartbøde...
Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 19:50

Hmm... - meget overrasket over, at 148 km/t på motorvej med 110 km/t udløser
så hård en straf som frakendelse af kørekort (køreforbud):
http://ekstrabladet.dk/112/article1248369.ece

Thyrring er blevet frakendt kørekortet i seks måneder samt en bøde på 4.000
kr., efter at han høvlede af sted med 148 km/t. på Helsingør-motorvejen,
hvor fartbegrænsningen er 110 km/t.

Fra : JBH

Dato : 02-11-09 20:01

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4.000
> kr., efter at han høvlede af sted med 148 km/t. på Helsingør-motorvejen,

Han er efterhånden storkriminel indenfor hastighedsoverskridelser, så
deeet..

http://www.jv.dk/artikel/671258

Han blev af politiet snuppet for at køre 148 km i timen. Og det var ikke så
godt, for det var tredje gang inden for kort tid, at han røg i en fartfælde.
Og med tre klip i kørekortet bliver det som bekendt frakendt.

Men det afholdt ikke racerkøreren fra at trykke på speederen, da han den 13.
juli ved 11-tiden kom kørrende på Strandvejen i Nivåbugten.

Her er hastighedsgrænsen 70 km/t, men Thyrring blev målt til at køre 104
kilometer i timen - og et fjerde klip var uundgåeligt ifølge Frederiksborg
Amts Avis

mvh
JBH

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 20:05

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Han blev af politiet snuppet for at køre 148 km i timen. Og det var ikke
> så godt, for det var tredje gang inden for kort tid, at han røg i en

OK - derfor...

> Og med tre klip i kørekortet bliver det som bekendt frakendt.

Nej - ikke når kørekortet er udenlandsk. Klippene registreres, men kortet
kan ikke inddrages - ved jeg.

Fra : alexbo

Dato : 02-11-09 20:15

"Mogens" <no@mail.com> skrev

> Nej - ikke når kørekortet er udenlandsk. Klippene registreres, men kortet
> kan ikke inddrages - ved jeg.

Så ved du forkert.

Kørekortbekendtgørelsen:
Færøske og grønlandske kørekort samt »EF-kørekort« indsendes til
Rigspolitichefen med indberetning om årsagen til inddragelsen eller den
ubetingede frakendelse. Rigspolitichefen sender med de nævnte oplysninger
kørekortet videre til myndighederne i udstedelseslandet

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 20:21

> [...]
> ubetingede frakendelse. Rigspolitichefen sender med de nævnte oplysninger
> kørekortet videre til myndighederne i udstedelseslandet

En relativ ny regel, idet jeg ikke har "set" ovenstående praktiseret hér -
tværtimod.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-11-09 20:36

> En relativ ny regel, idet jeg ikke har "set" ovenstående praktiseret hér -
> tværtimod.

Politiet i dit nye fædreland praktiserer ellers den regel med største
fornøjelse, skulle jeg hilse og sige fra en af vores bekendte.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 20:42

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Politiet i dit nye fædreland praktiserer ellers den regel med største
> fornøjelse, skulle jeg hilse og sige fra en af vores bekendte.

Jeg nævner, at jeg ikke har hørt reglen (dansk politi legalt inddrager et
svensk kørekort i DK) praktiseret - men det modsatte (svensk politi
inddrager et dansk kørekort) er fast kutyme !

Fra : Martin Bak

Dato : 02-11-09 20:05

> [...]
> 4.000
> kr., efter at han høvlede af sted med 148 km/t. på Helsingør-motorvejen,

Nu er det langt fra første gang, at tossen er blevet taget i at køre alt alt
for hurtigt. Han har tidliger undskyldt sig med, at det skam var helt
forsvarligt, for han ville kunne både kunne nå at stoppe og undvige, om så
en mand dukkede op fra et kloakdæksel umiddelbart foran ham. Ifølge hans
egen selvovervurderende logik, forstås. Hvad skvadderhovedet ikke har
forstået er, at færdelsloven faktisk er en lov, som enhver er pligtig at
overholde. Således havde han åbenbart heller ikke forstået, at en
fradømmelse af førerretten betyder, at man ikke må føre bil på offentlig
vej, hvilket var hvad han gjorde da han blev stoppet på Helsingørmotorvejen
med den gedigne hastighed. På det tidspunkt var han allerede fradømt retten
til at føre bil, så vidt jeg husker. Jeg er mere overrasket over, at de ikke
beslaglægger hans køretøj.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 20:07

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er mere overrasket over, at de ikke beslaglægger hans køretøj.

Fordi han ik' bor i Danmark...

Fra : alexbo

Dato : 02-11-09 20:08

"Mogens" skrev

> Hmm... - meget overrasket over, at 148 km/t på motorvej med 110 km/t
> udløser
> så hård en straf som frakendelse af kørekort (køreforbud):

Det er nu ikke så overraskende endda.
http://www.berlingske.dk/danmark/thorkild-thyrring-mister-koerekortet-igen

At du er overrasket er rigtigt mærkeligt for du har da selv skrevet om ham
og hans kørekort før.

"Nu bor han i England, hvorfor man kan stille tvivl om avisen skriverier
angående at få taget kørekortet. Det kunne jo tænkes, at han var klog nok
til ikke at have et dansk kørekort... "

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 20:20

> At du er overrasket er rigtigt mærkeligt for du har da selv skrevet om ham
> og hans kørekort før.

Du læser mit oprindelige skriv på en anden måde end tiltænkt. Dette er ikke
overraskende for mig
Jeg er overrasket over, at så lav en hastighed udløser "bøden" (af med
kortet), men den fattede andre at give svar på

Fra : alexbo

Dato : 02-11-09 20:37

"Mogens" skrev

> Jeg er overrasket over, at så lav en hastighed udløser "bøden" (af med
> kortet), men den fattede andre at give svar på

Ja samme begrundelse som sidst, det er derfor jeg undrer mig over din
overraskelse,
men jeg er nu klar over at du ikke kan huske at du deltog i tråden for et
halvt år siden om det samme.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 20:47

> Ja samme begrundelse som sidst, det er derfor jeg undrer mig over din
> overraskelse,
> men jeg er nu klar over at du ikke kan huske at du deltog i tråden for et
> halvt år siden om det samme.

Skal jeg forklare dig det een gang til: Mit skriveri idag hænger ikke sammen
med udenlandsstatussen, men istedet: "at selve hastigheden 148 km/t kunne
fratage en person kørekortet"

Sidst jeg talte om det, som du skriver, handlede det om at få inddraget et
udenlandsk kørekort i DK. Men det forstod du så heller ikke

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 22:53

Mogens wrote:
> [...]
>
> Sidst jeg talte om det, som du skriver, handlede det om at få
> inddraget et udenlandsk kørekort i DK. Men det forstod du så heller

Desto mere kan det da undre at det undrer dig at hans frakendelse kommer nu.
For os alle andre er det da logik for høns hans fartoverskridelse var til et
klip og dermed sikkert det frakendelsesudløsende klip. Den var vel ikke så
svær at regne ud - vel?

Særligt når sagen har været oppe før?

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 03-11-09 20:13

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> For os alle andre er det da logik for høns hans fartoverskridelse var til
> et klip

148 km/t udløser ikke noget klip...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-11-09 20:15

On Tue, 03 Nov 2009 19:13:08 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

>148 km/t udløser ikke noget klip...

er det ikke +30% og 110 på Helsingørmotorvejen (de der skide
nordsjællændere kan ikke håndtere fart ,-)) , så'eh 143 er vist sidste
udkald før saksen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-11-09 22:12

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> er det ikke +30% og 110 på Helsingørmotorvejen (de der skide
> nordsjællændere kan ikke håndtere fart ,-)) , så'eh 143 er vist sidste
> udkald før saksen.

30% er for biler med trailer.

Biler uden trailer er 40%.

Der er frit slag, fordi det er frit efter hukommelsen... :)
--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-09 22:16

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Der er frit slag, fordi det er frit efter hukommelsen... :)

PAF!

(det er altid 30%)

Klaus

Fra : alexbo

Dato : 03-11-09 22:29

"Per Henneberg Kristensen" skrev i

> 30% er for biler med trailer.
30% giver klip er for alle.

> Biler uden trailer er 40%.
Næh nærmest omvendt, med trailer koster 40% kortet.

> Der er frit slag, fordi det er frit efter hukommelsen... :)
Jeg synes jeg kan mindes du har vundet noget trailerkørsel, er reglerne ikke
en del af sådan en prøve?

70 km/t i en 50 km/t begrænsning så ryger kortet betinget, det bør man vide
når man kører med trailer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-11-09 07:24

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.> "Per
> [...]
> Næh nærmest omvendt, med trailer koster 40% kortet.

> Jeg synes jeg kan mindes du har vundet noget trailerkørsel, er reglerne

Det er udelukkende en praktisk prøve.

> 70 km/t i en 50 km/t begrænsning så ryger kortet betinget, det bør man
> vide når man kører med trailer.

Det behøver man ikke når man aldrig overtræder hastighedsbegrænsningerne ;)

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 04-11-09 14:38

"Per Henneberg Kristensen" <> skrev

> Det behøver man ikke når man aldrig overtræder hastighedsbegrænsningerne
> ;)

Du har ret, man har brug for at kende færdselsreglerne, ikke straffen for at
overtræde dem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-11-09 22:40

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> "Per Henneberg Kristensen" skrev i

> Det er udelukkende en praktisk prøve.

> Det behøver man ikke når man aldrig overtræder

If you dont recieve me - write and let me know

Hvordan ved du om du overskrider dem. Du kender dem jo tydeligvis ikke.

--
/Frank

Fra : alexbo

Dato : 05-11-09 14:36

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Det behøver man ikke når man aldrig overtræder hastighedsbegrænsningerne
> ;)

I dagens MOTOR er et læserbrev angående et spørgsmål i "Danmarks Bedste
Bilist"

Det lyder "Hvorfor spørges der om straffen for at køre 160 km/t, det behøver
Danmarks Bedste Bilist ikke vide".
Svaret fra FDM er at så kan han fortælle det til andre.

Bør deltagerne i "Danmarks Bedste Pølsevogn" kende straffen for at
overtræde fødevarelovgivningens mange og kringlede regler.

For den rene er alting rent, et godt ståsted at vælge sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 03-11-09 20:30

"Mogens" skrev

> 148 km/t udløser ikke noget klip...

Hvis ikke det udløser et klip, hvad er det så du synes er OK?

"> Han blev af politiet snuppet for at køre 148 km i timen. Og det var ikke
> så godt, for det var tredje gang inden for kort tid, at han røg i en
> fartfælde.
OK - derfor"

Mener du 3 fartbøder uden klip skal koste kortet?

mvh
Alex Christensen

Fra : KT

Dato : 04-11-09 06:37

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> 148 km/t udløser ikke noget klip...

Det kommer så sandelig meget an på, hvad maxgrænsen det pågældende sted er
!!!

Knud

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-11-09 00:16

Mogens skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> 148 km/t udløser ikke noget klip...

Nå da !! Det er da ellers næsten børnelærdom

http://www.sikkertrafik.dk/da/I%20bil/Klippekortet/Hvad%20faar%20jeg%20klip%20for.aspx

Skriver bla. lidt om at hvis man på en vej med 110 km/t
begrænsning kører 144 – 159 km/t så gi´r
det klip...

Forveksler du det ikke med hvornår det gi´r betinget frakendelse ?
For det sker rigtigt nok først ved 160 km/t på motorvej

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-11-09 00:37

Lars [6710] wrote:

> [...]
>
> Forveksler du det ikke med hvornår det gi´r betinget frakendelse ?
> For det sker rigtigt nok først ved 160 km/t på motorvej

Prøv at forklar hvad du mener. Jeg fatter det ikke helt.

Mener du incl "rabat" på en 110 km/t motorvej?

--
/Frank

Fra : Henning

Dato : 07-11-09 08:00

>Prøv at forklar hvad du mener. Jeg fatter det ikke helt.
>
>Mener du incl "rabat" på en 110 km/t motorvej?

Hvad er der sket med 140 km-reglen? Udløser det ikke automatisk et
klip hvis du kører mere end 140, lige meget om grænsen er 110 eller
130? Kører du over 160 giver det omgående en betinget frakendelse.

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-11-09 19:31

Frank Leegaard skrev:

> Prøv at forklar hvad du mener. Jeg fatter det ikke helt.
>
> Mener du incl "rabat" på en 110 km/t motorvej?

Hvad jeg mener ???

Jeg refererer blot hvad der står på sikkertrafik..

Hvis man bliver nappet med hastighed højere end eller lig med 144 km/t
får man et klip hvis hastighedsgrænsen er 110 km/t....

Det er jo så sikkert den korrigerede hastighed hvor ordensmagten har
givet rabat og trukket fra pga evt fejlvisning....

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Armand

Dato : 07-11-09 20:26

Lars [6710] skrev:

> Hvad jeg mener ???
>
> Jeg refererer blot hvad der står på sikkertrafik..
>
> Hvis man bliver nappet med hastighed højere end eller lig med 144 km/t
> får man et klip hvis hastighedsgrænsen er 110 km/t....

Klippe-grænsen (ikke den på Bornholm) ligger ved mere end 30% mer-hastighed!
110km/t+30% er 143kmt, så 144km/t er "mere end +30%"

Ved hastighedsforhøjelsen til 130 på motorveje fandt lovgiverne
pludselig den 30% regel (á =170km/t) for voldsom og indførte en regel om
betinget frakendelse ved 160km/t.

> Det er jo så sikkert den korrigerede hastighed hvor ordensmagten har
> givet rabat og trukket fra pga evt fejlvisning....

Det er det jo altid!

--
Armand.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-11-09 20:10

On Mon, 02 Nov 2009 18:49:47 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>kr., efter at han høvlede af sted med 148 km/t. på Helsingør-motorvejen,

Det afhænger jo lidt af hvordan forholdene var, men det er ikke en
usædvanlig hastighed på den strækning.

Med til historien hører nok, at det ikke er så pokkers længe siden
(sidste år engang?) han var i aviserne med nogle fartforseelser fra
småting til klip - det var på tale at sende ham i byretten og gå
efter kørekortet.