Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket videokamera?
Fra : Anders

Dato : 02-11-09 11:28

Jeg undskylder på forhånd hvis nedenstående er off-topic.

Jeg har et projekt hvor jeg skal filme inden døre.

Lyset vil ikke være særlig godt, da der ingen vinduer vil være, men der
vil sandsynligvis komme lys bagfra eller lige under kameraet og op på de
vægge jeg skal filme. Det er til en undervisningsvideo, så det er ikke
ultravigtigt at det bare er ding-dong-dynamolygte perfekt, men
selvfølgelig så godt som muligt.

Kameraet må self også gerne kunne bruges til andre formål bagefter. Hvis
det kan optage i HD, kunne det også være fint, men regner med at det er
et for stort krav hvis prisen skal være lav.

Lyden i kameraet er ikke vigtig, men det ville være et plus men ikke et
krav hvis der var mulighed for ex.mic.

Pris omkring kr. 3.000,00

Keep in mind at det ikke skal være til proff brug (Der ved jeg godt at
vi er MEGET højere oppe)

pft,

Anders

Fra : /Peter

Dato : 02-11-09 11:40

"Anders" <no@problem.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lyset vil ikke være særlig godt, da der ingen vinduer vil være, men der
> vil sandsynligvis komme lys bagfra eller lige under kameraet og op på de

Kig på DBA efter et kamera med "Night shot" - nogle kan ligefrem noget med
infrarødt.

Fra : Anders

Dato : 02-11-09 13:28

/Peter skrev:
> "Anders" <no@problem.com> skrev i en meddelelse

> Kig på DBA efter et kamera med "Night shot" - nogle kan ligefrem noget med
> infrarødt.

Tak for svaret, Peter. Jeg glemte at præcisere at det er til et firma,
så der skal jo noget med noget moms og kvitteringer osv til ;)

Men derfor kan man jo godt lure forbi dba...

- Anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-09 14:54

On 2009-11-02 11:27:42 +0100, Anders <no@problem.com> said:

> [...]
> de vægge jeg skal filme. Det er til en undervisningsvideo, så det er
> ikke ultravigtigt at det bare er ding-dong-dynamolygte perfekt, men

Hvis du skal optage video under dårlige lysforhold, så skal det være et
cam med 3CCD teknologi, og du skal ud og se dig om efter noget brugt,
hvis 3.000 kroner er et absolut max.

Men da der efterhånden er mange som har skiftet til HD, så kan du nok
finde et brugt Sony eller Panasonic med 3CCD teknologi, men med
traditionel opløsning, som holder sig inden for rammerne af dit budget.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Max

Dato : 02-11-09 15:00

Hej Anders

> Jeg har et projekt hvor jeg skal filme inden døre.

Så skal du IKKE kikke på f.eks. SONY DCR-SX30E og lignende
modeller, de kræver rigtig meget lys for at kunne fungere
indendørs.

--
Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-09 15:59

On 2009-11-02 15:00:18 +0100, "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> said:

> Så skal du IKKE kikke på f.eks. SONY DCR-SX30E

Det er jo også et low-end cam i den billige ende - man får hvad man
betaler for.

Fra : N/A

Dato : 03-11-09 18:57

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-11-09 18:57

On 2009-11-02 16:55:35 +0100, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said:

> Er det noget du selv har regnet ud ?

Da det forholder sig sådan, at de absolut billigste semiprofessionelle
videokameraer koster fra 15-20.000 og opefter, og at professionelle
videokameraer koster fra 50.000 og op til 500.000 kroner, så kræver det
vist ikke de store regnekundskaber at gennemskue, at man nok ikke får
ret meget videokamera for 2-3.000 kroner.

Fra : Anders

Dato : 05-11-09 08:12

Niels Riis Ebbesen skrev:
> [...]
> vist ikke de store regnekundskaber at gennemskue, at man nok ikke får
> ret meget videokamera for 2-3.000 kroner.

Det var aldrig min intention at finde en semi-proff eller proff kamera
til 3.000 kr. Det jeg skulle bruge det til, var at filme i et dårligt
belyst lokale.

Så er der vel ingen grund til at snakke 50.000-500.000 kr.

- Anders

Fra : Jubii

Dato : 02-11-09 17:40

"Anders" <no@problem.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> på de vægge jeg skal filme. Det er til en undervisningsvideo, så det
> er ikke ultravigtigt at det bare er ding-dong-dynamolygte perfekt, men

Jeg har et JVC GZ-MG155E med harddisk og SD, hvor man kan vælge hvor
optagelsen skal gemmes.
USB 2.0 stik, Dc stik, indbygget lys, Chargeenhed, o.s.v.
Pickup er 1/6" (1.070.000 pixel) CCD.

Og de billeder/video den optager er supergode.

Når du er færdig med at optage video, kan apparatet bruges som
fotografiapparat, også med valgfri optageenhed. Fjernbetjeningsenhed.

Prøvede at få et så mørkt billede som muligt, ved at fotografere meget
mørke steder og det lykkedes ikke at få et mørkt billede.

Kostede 12-03-08 999 Kr mere end dit prisønske.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-11-09 19:31

Anders wrote:
> [...]
> et for stort krav hvis prisen skal være lav.
>
> Lyden i kameraet er ikke vigtig, men det ville være et plus men ikke et

Du kunne evt invittere mig til at deltage i løsningen af opgaven. Jeg
har kamera...

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-09 19:37

On 2009-11-02 19:31:21 +0100, Bo Bjerre <bo@sarek.dk> said:

> Jeg har kamera...

Vil du prøve at videofilme med dit DSLR...?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-11-09 20:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Vil du prøve at videofilme med dit DSLR...?

Nej, mit D3 kan ikke tage mere end 9 billeder pr sekund, og efter nogen
tid går det lidt i stå, på grund af memorykortenes hastighed. Og desuden
larmer det ad H til, når spejlet skal op og ned så ofte

Jeg har skiftet mit gamle SONY videokamera ud med noget mere moderne, så
derfor vil jeg nok tage nogle gratis/mmindre kritiske opgaver, for at
lære det at kende.

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-09 22:06

On 2009-11-02 20:50:22 +0100, Bo Bjerre <bo@sarek.dk> said:

> Nej, mit D3 kan ikke tage mere end 9 billeder pr sekund, og efter nogen
> tid går det lidt i stå, på grund af memorykortenes hastighed. Og
> desuden larmer det ad H til, når spejlet skal op og ned så ofte

Min tanke var, at du havde bestilt et Nikon D3s.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-11-09 19:47

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Min tanke var, at du havde bestilt et Nikon D3s.

Måske skulle jeg... Min kone siger ofte, at jeg ikke bestiller noget
Men hånden på tegnebogen (den sidder lige foran hjertet): jeg er vældig
tilfreds med min D3 til det dokumentation jeg laver. Jeg tror stadig på
at billeder tages med et spejlreflekskamera og video med et videokamera.
Men jeg indrømmer at grænserne viskes ud med årene. Måske om 3-5 år vil
jeg nøjs med eet kamera.

MHT video, faldt jeg for et HD kamera, der optager på flash kort:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/camcorders/jvc-hm100.shtml
http://pro.jvc.com/pro/hm100/index.jsp
-det kostede ca 20.000kr, og jeg er imponeret over billedekvaliteten, og
vægten. Lydsiden er rigtig god. Jeg er p.t. i gang med nogle
præsentationsvideo'er for de firmaer, jeg samarbejder med.

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-11-09 20:16

On 2009-11-03 19:46:35 +0100, Bo Bjerre <bo@sarek.dk> said:

> Jeg tror stadig på at billeder tages med et spejlreflekskamera og video
> med et videokamera.

Jeg synes det er et klogt synspunkt, selv om jeg godt kan se, at det
kan være en fordel for en pressefotograf, at han også lige kan snuppe
nogle videosekvenser med hans stilbilledekamera.

> [...]
> og vægten. Lydsiden er rigtig god. Jeg er p.t. i gang med nogle
> præsentationsvideo'er for de firmaer, jeg samarbejder med.

Jeg kender ikke det pågældende videokamera, men efter hvad jeg kan læse
om det, så er det vist et udmærket køb, og du får jo ikke problemer med
et båndværk som løbende skal renses og som bliver slidt.

Det er i øvrigt tankevækkende, at når det handler om
semiprofressionelle videokameraer, så laver både JVC og Panasonic
kameraer, som er meget bedre end Sonys i samme prisleje, men der er
utoligt mange som køber Sony fordi de tror det er det bedste.