Ophængning i loft - uden at bore?
Fra : Carsten

Dato : 01-11-09 17:03

Hej alle,

Jeg har brudt mit hoved med et lille ophængingsprojekt, men kan ikke
helt regne ud hvordan jeg lige skal fikse det.
Vi har et par troldhasselgrene, som vi gerne vil have hængt op i vores
loft. Loftet er dog hardcore gasbeton, og jeg vil give min højre arm for
at slippe for at bore huller. Jeg tænker også at det vil være at
overdrive det hele lidt, hvis jeg begynder med borehammeren, for at få
nogle små lette kviste hængt op.
Er der nogen i gruppen, som har erfaringer med hvordan det kunne gøres
bedst? Findes der måske noget tape/klister/kroge af en slags, som kan
holde det hele oppe?

Jeg håber, at nogen har et bud!

Venlig hilsen,
Carsten

Fra : Ralph

Dato : 01-11-09 17:41

"Carsten" <invalid@invalid.inv> skrev i en meddelelse
> bedst? Findes der måske noget tape/klister/kroge af en slags, som kan
> holde det hele oppe?

Jeg ville nok lave en lille krog af ståltråd, sætte et lille stykke
dobbeltklæbende skum tape på loftet (1*1 cm) holde krogen op mod tapen og
til sidst et stykke skumtape til (det sidste behøver jo ikke at være
dobbeltklæbende, men så skal man købe to pakker, så for at undgå tiltrækning
af støv, hår og nullermænd kan man sætte et stykke papir på til allersidst)
Det er superstærkt, man bruger det proffesionelt til at sætte spejle på
butiksdiske - det gjorde man ihvert tilfælde for 25 år siden.

--
Ralph

Fra : Martin Bak

Dato : 01-11-09 23:17

> [...]
> Det er superstærkt, man bruger det proffesionelt til at sætte spejle på
> butiksdiske - det gjorde man ihvert tilfælde for 25 år siden.

Husk, at det der klæbes på er overfladebehandlingen. Måske maling, måske
filt eller andet. Det man hænger op på den måde, hænger ikke bedre end
overfladebehandlingen gør.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-11-09 22:37

Den 01.11.2009 17:03, skrev Carsten bl.a.:

> [...]
> Er der nogen i gruppen, som har erfaringer med hvordan det kunne gøres
> bedst? Findes der måske noget tape/klister/kroge af en slags, som kan

Et lille stålsøm eller to gør ikke den store skade.

--
Niels

Fra : Martin Bak

Dato : 01-11-09 23:15

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Et lille stålsøm eller to gør ikke den store skade.

Loftet er næppe lavet af gasbeton. Hvis det er, kan man uden videre skrue en
skrue i det.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-11-09 05:37

On Nov 1, 11:14 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Loftet er næppe lavet af gasbeton. Hvis det er, kan man uden videre skrue en
> skrue i det.

Nej, jeg tænkte også at det var gas. Men jeg mener der findes
stålstifter, som kan klare det.

--
Niels

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-11-09 19:07

Carsten kom med følgende:
> [...]
> Findes der måske noget tape/klister/kroge af en slags, som kan holde det hele

Elefantfødder hedder den løsning du skal bruge.
(sokkelholder for strips er det rigtige navn)
http://www.cattens.dk/index.php?cPath=31_57_61

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark