Erfaring med AutoCom ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 21:47

Hvad er erfaringen med salg af brugt bil på AutoCom ?

Skal have skiftet blikæsken, men synes ikke jeg gider bruge 3 fridage på at
rulle rundt til forhandlere og høre hvad i værste fald IKKE vil give for
den. Især når det er ren handel.

Mvh Jan Rysz

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-11-09 22:27

> Hvad er erfaringen med salg af brugt bil på AutoCom ?

Dårlige..

Blev budt laaangt under (50k mindre) hvad en forhandler ville give i ren
handel.

--
Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 22:49

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Dårlige..
>
> Blev budt laaangt under (50k mindre) hvad en forhandler ville give i ren
> handel.

Samme oplevelse hér - det er rent til grin. Og får du ikke bilen solgt,
ringer diverse mystiske "forhandlere" efterfølgende", og forsøger at
faldbyde dig....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 06:23

> [...]

Rolig nu

Blev budt mere end hvad den autoriserede forhandler vurderede bilen til

> ...får du ikke bilen solgt, ringer diverse mystiske "forhandlere"
> efterfølgende", og forsøger at faldbyde dig....

I mit tilfælde kom budene ikke op på mindsteprisen. Efterfølgende ringede
konsulenten fra AUTOCOM til mig og spurgte, hvad bilen kunne sælges for. Han
kontaktede dernæst højstbydende og forhandlede en pris igennem med dem. Jeg
fik derved solgt bilen til en højere pris, end hvis den blev købt af en
forhandler og næsten til den mindstepris, jeg havde sat...

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-09 08:50

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Rolig nu

1. Jeg er ikke ophidset. 2. Jeg har dårlige (useriøse) erfaringer med
autocom.

> [...]
> dem. Jeg fik derved solgt bilen til en højere pris, end hvis den blev købt
> af en forhandler og næsten til den mindstepris, jeg havde sat...

Jeg blev ikke kontaktet af Autocom, men derimod én som tydeligvis var
brugtvognsforhandler fra Sjælland. Samt én som angiveligt var privatperson,
fra Djursland.
Jeg undrer mig over at de får ens kontaktoplysninger...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 09:18

> 1. Jeg er ikke ophidset. 2. Jeg har dårlige (useriøse) erfaringer med
> autocom.

Gode. har solgt flere biler der, men det er meget vigtigt at man sætter en
realistisk minstepris. Jo lavere minstepris jo størrer chance er der for en
god pris.
Forhandlerne kan se når de er indenfor 5000kr af minsteprisen, og så bliver
man næmmere "fanget" end hvis man kan se på forhånd den bliver for dyr.
Find de billigste ved forhandlere, og så prøv nøgternt at kikke på hvad det
koster at bringe din bil i salgsklar stand, dertil ligger du en sum til
garenti, en til salgsomkostninger, fortjeneste og til sidst ligger du momsen
på. Så finder du helt sikker en pris der ligger en heldel under
forhandlerens udsalgs pris, hvis du stadig vil sælge til den pris er Autocom
et godt sted.

> [...]
> privatperson, fra Djursland.
> Jeg undrer mig over at de får ens kontaktoplysninger...

Det gør de heller ikke, men har du den selv til salg sideløbende i dba
elign. kan den jo findes der;)

Hvilken bil drejer det sig om?

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4563 (20091101) __________

http://www.eset.com

Fra : Henning

Dato : 02-11-09 12:02

> [...]
>fik derved solgt bilen til en højere pris, end hvis den blev købt af en
>forhandler og næsten til den mindstepris, jeg havde sat...

Ditto - prisen kom ~3.000,- højere op på den baggrund i forhold til
hvad auktionen var endt ud med. I forhold til forhandler gav det
~10.000 kroner. 4 år gammel Mazda 6.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-09 06:12

On 2 Nov., 09:18, "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote:

> [...]
> på. Så finder du helt sikker en pris der ligger en heldel under
> forhandlerens udsalgs pris, hvis du stadig vil sælge til den pris er Autocom

Jeg solgte bilen for 50.000,- mere end det bedste bud jeg fik via
Autocom, sååeee...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 14:30

Jeg solgte bilen for 50.000,- mere end det bedste bud jeg fik via
Autocom, sååeee...

..

Jeg solgte bilen for 50.000,- mere end det bedste bud jeg fik via
Autocom, sååeee...

Ligeledes til en forhandler i ren handel?
Det er jo med Autocom som alle andre steder, hvis der ikke er nogen der lige
mangler din vare bliver prisen mindre, men ved autocom er der altså mange
der byder, og det giver alt andet lige størrer chance for at ramme lige
netop ham der mangler netop den bil.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4564 (20091102) __________

http://www.eset.com

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-09 08:01

> Hvad er erfaringen med salg af brugt bil på AutoCom ?

Nå det lader til, at der er lidt svingende tilbagemelding omkring det.

Jeg tager nok lige turen til et par forhandlere og så må vi se hvad der
sker.

Tak for responsen.

Mvh Jan Rysz

Fra : Anders Majland

Dato : 03-11-09 09:08

> Jeg tager nok lige turen til et par forhandlere og så må vi se hvad der
> sker.

Overvejet at sælge privat ?

/A

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-09 09:18

> Overvejet at sælge privat ?

Er også taget med i overvejelse ja

Mvh Jan Rysz

Fra : Armand

Dato : 03-11-09 12:08

Rysz (8900) skrev:

> Er også taget med i overvejelse ja

Jeg kender ikke til AutoCom; men Bilzonen (eller den anden tilsvarende -
hvad er det nu den hedder!?) har da også en "faldbydnings"-funktion hvor
man kan sætte til salg.
Husker det ved at en kollega fik afsat sin Passat, som han ellers
regnede for uomsættelig, på den måde.

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-11-09 15:04

> Er også taget med i overvejelse ja

Ikke at jeg har det store statistiske grundlag, men det er på den måde jeg
har fået mest for mine gamle biler.
Den eneste der ikke er solgt privat var en rusten 626 som jeg byttede for
trækkrog og tagræling ... Og den stod umiddelbart foran syn så jeg "solgte"
den til forhandleren for at have et minimum af sikkerhed for at den blev
synet/omregistret eller afmeldt... Bilen før havde jeg netop bøvlet med at
køber ikke omregisterede. Han havde desuden vist mig falsk ID så han var
ikke lige nemt at finde for politiet ... Skodaen var kun 2,5år da jeg solgte
den for 100kkr privat og den var solgt til prisen på 2 dage. Senest solgte
jeg en gammel fiat. Det tog heller ikke lang tid. Er prisen rigtig er det
nemt at sælge privat, men derfor bliver man alligevel ringet op af nogle der
kommer med useriøse bud ...

Men er det en speciel/dyr bil så lad ikke køber få en uledsaget prøvetur. Du
risikerer at de stikker af med med den... Mød evt også køber et overvåget
sted som en tankstation eller lign. så de ikke kan komme hjem og hente den
efterfølgende ... Kender en med en Golf VR6 hvor køberne ikke havde lige
rent meld i posen... Bla nogle der forsøgte et regulært røveri mod ham for
at stikke af med bilen ...

Men er det en alm bil er der nok ikke nogen der gider sådanne julelege ...

Fra : Henning

Dato : 03-11-09 16:54

On Sun, 1 Nov 2009 21:46:52 +0100, "Rysz \(8900\)"
<janrysz(at)webspeed(dot)dk> wrote:

> [...]
>rulle rundt til forhandlere og høre hvad i værste fald IKKE vil give for

Lige meget hvad du beslutter dig for - du får kun mindre for den jo
længere du venter Bruger du tre dage vil du finde ud af at
priserne svinger ganske få kroner, alle forhandlere bruger den samme
side på nettet på at checke hvad de skal gi'. Da jeg solgte min 4 år
gamle Mazda6 for et år siden, ville Mazda-forhandlerne ikke engang ta'
den ind, de havde helt fyldt op på brugtlagrene :-