Nyt håb for Peugeot og Citroën ejere?
Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-09 13:45

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-11-09 13:49

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in
news:4aed82d2$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3128355744&n=-2103500728&pn=-128479
> 6734

Her i byen sælger Peugeot kun long-life pærer så det er jo egentlig ikke
noget nyt ;)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-11-09 13:52

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3128355744&n=-2103500728&pn=-1284796734

Tjah, de er også over dobbelt så dyre
Jeg kan efterhånden skifte mine forlygtepærer med lukkede øjne på min
C3.....!
Så hvis ikke de gir mindst den dobbelte levetid, så kan det jo næsten være
det samme.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-09 18:24

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> C3.....!
> Så hvis ikke de gir mindst den dobbelte levetid, så kan det jo næsten

Holder de 1½ år nu?

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 15:30

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Holder de 1½ år nu?

Mine holder ca et år!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 16:29

Frodo Nifinger wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Mine holder ca et år!

Osram giver 3 års garanti på de andre.

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 17:25

Frank Leegaard skrev:

> Osram giver 3 års garanti på de andre.

Garanti(!), eller "lover" blot det på indpakningen??

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 22:31

Armand wrote:

> Garanti(!), eller "lover" blot det på indpakningen??

3 års Osram garanti - hvad det så end indebærer. Tror dog ikke et så stort
firma som Osram ville kunne leve med helt at svindle.

http://media.thg.dk/DAT/press/Avis/2009November/avis.pdf

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 23:22

Frank Leegaard skrev:

> 3 års Osram garanti - hvad det så end indebærer. Tror dog ikke et så stort
> firma som Osram ville kunne leve med helt at svindle.
>
> http://media.thg.dk/DAT/press/Avis/2009November/avis.pdf

Det må da være svært at afgive sådanne løfter, for hvis det er på
kvittering fra forhandler kan man i grunden købe et sæt hver 30. måned
og bruge den seneste kvittering til at få et erstatnings-sæt v.h.a. NÅR
pærerne måtte springe :-/
Til imødegåelse af sådant kan man præge pærerne med årstal; men så
bliver det jo 3 år efter produktion og ikke nødvendigvis -efter
ibrugtagning :-/

For ti år siden købte jeg et topnøglesæt med livstidsgaranti i
byggemarkedet - Hvis nu det svigter i morgen, hvor godt står jeg mon så :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 15:07

Som også i udstrakt grad lider af problemet - på Golf 3/4.
Samt diverse Toyota'er...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-11-09 17:31

Henrik B. skrev:
> Som også i udstrakt grad lider af problemet - på Golf 3/4.
> Samt diverse Toyota'er...

Øhh?
Der er vist en der ikke har opdaget at han oprettede et nyt indlæg frem
for at svare, og således fik første sætning placeret som emne :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 17:40

> Øhh?
> Der er vist en der ikke har opdaget at han oprettede et nyt indlæg frem
> for at svare, og således fik første sætning placeret som emne :-/

Nope, ikke i min news-reader. Her står det fint i Franks tråd om hjælp til
Pøsjø- og Citron-ejere...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-11-09 19:51

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nope, ikke i min news-reader. Her står det fint i Franks tråd om hjælp
> til Pøsjø- og Citron-ejere...

You're damn right!
Jeg kan også fiske tråden frem ved at sortere i kolonnerne

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-09 19:04

"Henrik B." skriver:

> Som også i udstrakt grad lider af problemet - på Golf 3/4.

Golf 3?
Hvilken kamel er du gået forbi?

Klaus

Fra : Brian

Dato : 01-11-09 19:45

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Golf 3?
> Hvilken kamel er du gået forbi?

Som tidligere ejer af en Golf III i 1½ år, må jeg med sorg i hjertet give
Klaus ret.
Meget kan man sige om Golf III - men storforbruger af forlygtepærer er den
ikke.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 21:19

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> [...]
> Klaus ret.
> Meget kan man sige om Golf III - men storforbruger af forlygtepærer er den

Næææh, men baglygtepærer er hyppigt. Kørte bag en så sent som i aftes. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 01-11-09 21:31

> Næææh, men baglygtepærer er hyppigt. Kørte bag en så sent som i aftes.
> )

Det problem havde jeg heller ikke, eller hørt om - men har du set en, må det
jo være rigtigt

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 22:49

> Det problem havde jeg heller ikke, eller hørt om - men har du set en, må
> det jo være rigtigt

Ikke én - ser det ofte...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-09 23:32

Henrik B. wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Ikke én - ser det ofte...

Sikker på den ikke er et udslag af din udtalte VW-fobi?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 23:55

> Sikker på den ikke er et udslag af din udtalte VW-fobi?

Beklager, men lider ikke af en VW-fobi...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 00:02

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Beklager, men lider ikke af en VW-fobi...

Næe... Den slags "sygdomme" er lumske.

Først mærker man ikke noget.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-09 23:32

Brian wrote:

> Det problem havde jeg heller ikke, eller hørt om - men har du set en,
> må det jo være rigtigt

Henrik B har jo statistikken bag sig, så vi må jo bøje os ...

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-09 22:12

"Henrik B." skriver:

> Næææh, men baglygtepærer er hyppigt. Kørte bag en så sent som i aftes. )

Damn, kørte kun med de originale i 7 år......

Billige pis siger jeg bare....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-09 23:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Damn, kørte kun med de originale i 7 år......
>
> Billige pis siger jeg bare....

Tror baglygtepærene på min Golf G60 holdt omkring 300KKM.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-11-09 06:09

Frank Leegaard skriver:

> Tror baglygtepærene på min Golf G60 holdt omkring 300KKM.

Jeg nåede kun cirka 170KKM på de 7 år.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-09 23:30

Brian wrote:
> [...]
> give Klaus ret.
> Meget kan man sige om Golf III - men storforbruger af forlygtepærer

Har så heller ikke hørt det om Golf IV

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-09 23:56

> Har så heller ikke hørt det om Golf IV

Sæ'fø'li' ik' - de kører jo med evighedspærer...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 00:01

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Sæ'fø'li' ik' - de kører jo med evighedspærer...

Nu var snakken så "storforbruger".

Alle med lidt bilviden ved vist godt at visse PSA var slemme.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-09 00:07

> Nu var snakken så "storforbruger".
>
> Alle med lidt bilviden ved vist godt at visse PSA var slemme.

Ligesom visse 'Yoda'er.
Og som jeg siger, så ser jeg ofte Golf'er med manglende lys i røven (dene
ene side)..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 00:20

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ligesom visse 'Yoda'er.
> Og som jeg siger, så ser jeg ofte Golf'er med manglende lys i røven
> (dene ene side)..

Sjovt at du er den eneste med den observation.

Indtil jeg finder noget mere belæg for din påstand, vil jeg anse den for
subjektiv vrøvl.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-09 02:03

> Sjovt at du er den eneste med den observation.

Fordi der endnu ikke er andre, som har skrevet det samme? *LOL*

> Indtil jeg finder noget mere belæg for din påstand, vil jeg anse den for
> subjektiv vrøvl.

Sæ'fø'li' er det det, det KAN jo ikke passe, når der siges noget som ikke er
positivt, om en VW....
Jeg skal smide et indlæg i tråden, hver eneste gang jeg observerer det ude i
trafikken..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 16:31

Henrik B. wrote:
> [...]
> ikke er positivt, om en VW....
> Jeg skal smide et indlæg i tråden, hver eneste gang jeg observerer

og hvad skulle det bevise?

At der springer pærer i Golf?

For min skyld behøver du ikke ulejlige dig med mindre du sender
fotodokumentation med

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-11-09 16:41

"Henrik B." skriver:

> [...]
> positivt, om en VW....
> Jeg skal smide et indlæg i tråden, hver eneste gang jeg observerer det ude i

Jeg oplevede en Pug med en sprungen bremslyspære i dag - det er åbenbart
en seriefejl???

Klaus

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 17:27

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "
>
> Jeg oplevede en Pug med en sprungen bremslyspære i dag - det er åbenbart
> en seriefejl???

Så må jeg jo se at holde øje med baglygterne på den 4½ år gamle 206'er,
der ellers kun har sprunget nærlyset to gange!

--
Armanbd.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-11-09 15:42

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ligesom visse 'Yoda'er.
> Og som jeg siger, så ser jeg ofte Golf'er med manglende lys i røven (dene
> ene side)..

Efter hvad jeg kan forstå, er der slet ike tale om et specifikt PSA problem,
men et H7 pære-problem.
Altså ha H7'eren generelt har en dårlig holdbarhed i forhold til H4 og andre
løsninger.

PSA er så bare særligt ramt, fordi de ret konsekvent bruger H7 i lygterne.

Min C3 spiser en forlygte år hvert halve år, skiftevis i højre og venstre
side. Til gengæld har jeg ellers kun fået skiftet nummrpladebelysning og to
pærer i instrumentbrædtet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Brian

Dato : 02-11-09 19:08

> Har så heller ikke hørt det om Golf IV

Har modellen ikke kørt med reduceret spænding på kørelyset hele sin levetid
?

Ikke at det gør at der aldrig springer en pære, men det nedsatter risikoen
ganske meget.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 22:33

Brian wrote:

> Har modellen ikke kørt med reduceret spænding på kørelyset hele sin
> levetid ?
>
> Ikke at det gør at der aldrig springer en pære, men det nedsatter
> risikoen ganske meget.

Usandsynligt meget.

Det er dog kun modeller til det danske marked der er udstyret med
TagesFahrLicht. De seneste modeller i Prøjsien er så vidt jeg kan se det
dernede også muligt at få monteret TFL som de kalder det.

--
/Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-11-09 17:52

> Nope, ikke i min news-reader. Her står det fint i Franks tråd om hjælp
> til Pøsjø- og Citron-ejere...

Gør det også her, men det er et spørgsmål om opsætning - de fleste
fornuftige readers har mulighed for at ændre dette.

Spørgsmålet er så om Armands kan skifte eller om han hænger på en
defaultopsætning?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-11-09 23:27

> For ti år siden købte jeg et topnøglesæt med livstidsgaranti i
> byggemarkedet - Hvis nu det svigter i morgen, hvor godt står jeg mon så
> :-/

Du står vel rigtig godt såfremt du har kvitteringen og du ikke har
fejlbetjent udstyret.

Anderledes kan og skal det vel ikke være?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-11-09 00:37

> Selvom jeg skulle finde en kvittering, der ikke er falmet væk,
> eksisterer hverken mærke/fabrikant eller byggemarkedet længere

Det skrev du ikke i første omgang jo

> - 10 år
> ér lang tid!

Jep - det føles som i går.

--
Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-09 00:11

On 3 Nov., 00:27, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Selvom jeg skulle finde en kvittering, der ikke er falmet væk,
> eksisterer hverken mærke/fabrikant eller byggemarkedet længere - 10 år
> ér lang tid!

Vel egentlig ligegyldigt, såfremt det er producenten som stiller
garantien.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 04-11-09 15:44

On 4 Nov., 15:42, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> løsninger.
>
> PSA er så bare særligt ramt, fordi de ret konsekvent bruger H7 i lygterne.

Det gør MB også, men de skiftes ikke specielt ofte. Og ligeså gør de
fleste biler i dag - altså benytter H7.
En bekendt har nu fået skiftet sin 3. forlygtepære på en 'Rolla,
indenfor 14 mdr. Så det er ikke kun H7, men p.g.a. overspænding...

http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-11-09 01:22

> Det gør MB også, men de skiftes ikke specielt ofte. Og ligeså gør de
> fleste biler i dag - altså benytter H7.

Yep.. har H7 i den skævøjede foran og efter 42kkm/2 år er det stadig
fabrikspærene hele vejen rundt der lyser endnu.

--
Martin

Fra : Langgaard

Dato : 05-11-09 09:09

On 1 Nov., 19:04, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Golf 3?
> Hvilken kamel er du gået forbi?
>
> Klaus

Hej

Henrik skriver jo tydeligt Golf 3/4, altså "trekvart", det må være en
prototype de lavede før Golf 1

--
Langgaard

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-11-09 00:27

> Det er ikke et argument imod Peugeots forbrug, eftersom jeg skiftede min
> første forlygtepære i 206'eren senere end dét!

Jeg har heller ikke skrevet, at det er et argument mod PUG's forbrug,
blot at H7 ikke nødvendigvis brænder mere over end andre typer.

Og så forventer jeg da også pæren holder længere endnu... den er jo ikke
sprunget ;)

--
Martin