Problem med flytning af link/tekst
Fra : Lukas bredo

Dato : 31-10-09 18:37

Hej.

Jeg har et problem med mit Css dokument, for når jeg har 3
forskellige links så vil jeg jo ikke have at de skal stå oven i
hinanden. Men det gør de, og når jeg prøver at flytte dem
enkeltvis går det galt.
Hvis det er til nogen hjælp tror jeg måske det er her at jeg gør
noget galt:

a.kontakt {

margin-top: 60px;
margin-right: 100px;
margin-left: 79px;
margin-bottom: 20px;

}

a.nyt-paa-siden {

margin-top: 12x;
margin-right: 84px;
margin-left: 13px;
margin-bottom: 220px;

}

Selvom du ikke kan hjælpe, så tak fordi du kikkede.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-10-09 23:57

Lukas bredo forklarede den 31-10-2009:
> [...]
> margin-bottom: 220px;
>
> }
>
> Selvom du ikke kan hjælpe, så tak fordi du kikkede.

Vi skal nok bruge et eksempel på at det går galt - der er ikke noget
direkte forkert i ovenstående, men din forklaring kunne godt tyde på at
du bruger CSS forkert.

Dit HTML dokument skal indeholde det du vil vise, mens CSS bestemmer
hvordan det vises.
Det ser ud somom du bruger margin til at bestemme hvor på siden det
skal vises. Det kan man godt, men det er ikke noget godt sted at
begynde.
Dine links vil blive vist i den rækkefølge de står i dokumentet, men i
forhold til hinanden og andre elementer i HTML dokumentet, som der står
i din CSS.
Hvis din css skal virke, skal dine links (som hedder anchors) desuden
gives den klasse der hører til
<a class="kontakt" href="...">kontakt</a> og
<a class="nyt-paa-siden" href="...">nyt</a>

Birger

http://bbsorensen.dk