Oasis of the Seas
Fra : HO

Dato : 31-10-09 12:31

Hejsa
det bliver da vist en midnatsforestilling.
I øjeblikket ligger den ca. 40 mil NØ for Bornholm.
Det vil sige den mangler ca. 240 mil til broen.

Hans Olsen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-10-09 07:22

Ja det er omkring 12 timer hvis farten holdes på 20 Kn.

Medens vi venter...har du så et bud på en substans der ser ud som
silicone fedt, kan opløses både i acetone og vand med et hvidt pulver
tilbage efter indtørring.
Når den har ligget i luften et par dage bliver den fuldstændig hård og
kan ikke opløses af hverken vand eller acetone.
Sætter man en flamme til det hårde stykke bliver der kun et hvidt
pulver tilbage.

Denne fedtlignende substans er fundet i rorskægget. Det ser ud til at
man efter støbningen har nedsænket en klods af plastoritmasse i denne
fedt.Det nederste rorleje er fastgjort med gennemgående stag i denne
plastoritmasse.
Over massen er hulrummet i rorskægget er der opskyllet polyurethane og
på toppen er lukket med adskillige lag måtter indefra i skroget.

Har du et bud på hvad denne substans er for noget?

Mvh/Harding

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 31-10-09 07:49

On 31 Okt., 12:30, "HO" <H...@nospam.dk> wrote:
> det bliver da vist en midnatsforestilling.

Jeg mener at have læst, at skibet sejler under Storebæltsbroen kl.
2130 i aften. Men se i tidevandstabellen. Skibet skal have lavvande
for at kunne passere.
Hilsen Peter

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-10-09 08:52

Ja skal man tro på FRV´s prognose er tidspunktet for laveste vandstand
kl 5:00, hvor vandstanden lige nord for Sprogø vil komme ned på 20 -
40 cm under middelvandstanden, og i selve gennemsejlingen i området 0
- 20 cm, nok nærmest de 20 cm under middelvandstand.

Mvh/Harding

Fra : HO

Dato : 31-10-09 10:27

> Jeg mener at have læst, at skibet sejler under Storebæltsbroen kl.
> 2130 i aften. Men se i tidevandstabellen. Skibet skal have lavvande
> for at kunne passere.
> Hilsen Peter

Hej
det kommer ikke til at holde stik.
det er ca. 150 mil op til broen.

Det var da godt den opdagede Bornholm, og kom uden om

http://kongeaamc.dk/o/ups_bornholm.jpg

MVH
HO

Fra : HO

Dato : 31-10-09 10:37

> [...]
> det bliver da vist en midnatsforestilling.
> I øjeblikket ligger den ca. 40 mil NØ for Bornholm.
> Det vil sige den mangler ca. 240 mil til broen.

Lidt vildt, at sejle så langt bare for at se skibet.
http://kongeaamc.dk/o/Oasis%20of%20the%20Seas3.jpg

Fra : Unique

Dato : 31-10-09 19:10

Lørdag 31. oktober 2009 kl: 12:13 / Opdateret kl 18.30

Verdens største krydstogtskib, Oasis of the Seas, er på vej gennem Østersøen
med retning mod Storebælt. Kl 18.30 gjorde det 19,2 knob og befandt sig i
dansk farvand nordøst for Gedser (se kort).

Som en service til de der ønsker at tage ud til kysten for at se
krydstogtskibet med egne øjne, vil maritimedanmark.dk i aftenens løb
opdatere kortet med nogle timers mellemrum, så læserne kan følge med i hvor
langt skibet er kommet,

Oasis of the Seas oplyser nu, at det passerer under Storebæltsbroen ca. kl.
23.15

Se video fra passagen ud fra Turku HER >
http://www.youtube.com/watch?v=v6jGDB5KpNY

Se video af fest da rederiet overtog krydstogtskibet m.m.m. HER >
http://www.oasisoftheseas.com/

Se flere billeder fra skibet under menuen: Billedserier >
http://www.maritimedanmark.dk/?News=Billedserier&Id=351

Hvis maritimedanmark.dk i aftenens løb modtager billeder af Oasis of the
Seas på vej mod, eller på vej under - Storebæltsbroen - vil billederne
løbende blive lagt ud på siden, så alle kan se dem !

/ Redaktionen
http://www.maritimedanmark.dk/?Id=6139

Fra : Torben Henriksen

Dato : 31-10-09 21:25

Her er et link til AIS hvor man kan se skibets nøjagtige position hvert
tredie minut.
I øjeblikket er skibet ca. 1. s/m øst for overfarten Rødby - Puttgarden

Mvh/Torben H.

http://www.langoe-baadelaug.dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=19

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-09 21:32

"Torben Henriksen" <torbhSJ@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tredie minut.
> I øjeblikket er skibet ca. 1. s/m øst for overfarten Rødby - Puttgarden

Ja og her er link til webcam på storebæltbroen:

http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/Forretningsomr%C3%A5der/A%2FS+Storeb%C3%A6lt/Webcam

Så kan vi se om den også står der i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-09 21:37

> [...]
> det bliver da vist en midnatsforestilling.
> I øjeblikket ligger den ca. 40 mil NØ for Bornholm.
> Det vil sige den mangler ca. 240 mil til broen.

Kig ind på www.marinetraffic.com - der kan I følge den og lave estimat af
hvornår den går under broen - pt ser det ud til at blive lige omkring
23.00 -

Der er mulighed for se fart og kurs oss. - højre klik på båden og sæt selv
nogle waipont men venstre museklik -

Hvis den er svær at finde så vælg kun Passenger Vessels i menuen til
venstre. Lige nu er den passeret "Rødby Puttgarden ruten"

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe
Masser af Brugte både Til salg.

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-09 21:41

> [...]
>
> Hvis den er svær at finde så vælg kun Passenger Vessels i menuen til
> venstre. Lige nu er den passeret "Rødby Puttgarden ruten"

Lige nu ca. 53 sm til broen

per

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 31-10-09 22:08

> Lige nu ca. 53 sm til broen

Ja ETA siger 2245 UTC (UTC = ZULU = GMT) altså midnat :-/
zz

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-09 22:21

> Ja ETA siger 2245 UTC (UTC = ZULU = GMT) altså midnat :-/
> zz
>

> -Leon

Ja undskyld der skulle lige lægges en time til .

per krabbe

Fra : KS

Dato : 01-11-09 09:35

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc snabel a scanboat punktum com> skrev i
meddelelsen news:4aec9fe0$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvis den er svær at finde så vælg kun Passenger Vessels i menuen til
> venstre. Lige nu er den passeret "Rødby Puttgarden ruten"

Hvad blev der af "Oasis of the seas" - her 0925 synes jeg den forsvandt 10NM
øst for Skagen ???????

Den har længe ligget tæt op ad "Birka Express", men så forsvandt den.

Mvh KS

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 09:49

> Hvad blev der af "Oasis of the seas" - her 0925 synes jeg den forsvandt
> 10NM øst for Skagen ???????
>
> Den har længe ligget tæt op ad "Birka Express", men så forsvandt den.
>
> Mvh KS

Ja det ser ikke godt ud - mon ikke der bare er udfald i området - vi må
da håber det dukker op igen

per

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 03:49

Så kan vi alle "ånde lettet op" ... :
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/11/01/002625.htm?rss=true

Flemming Torp

Fra : HO

Dato : 01-11-09 02:23

rolig nu
http://www.skagenby.dk/ais/

MVH
HO

Fra : HO

Dato : 01-11-09 02:25

On 1 Nov., 10:23, HO <h...@vejen-net.dk> wrote:

> rolig nu http://www.skagenby.dk/ais/
>
> MVH
> HO

Nå - nu forsvandt den også her.
den er nok gået ned.
MVH
HO

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 01-11-09 11:12

HO wrote:
> Hejsa
> det bliver da vist en midnatsforestilling.
> I øjeblikket ligger den ca. 40 mil NØ for Bornholm.
> Det vil sige den mangler ca. 240 mil til broen.

En lille video af selve passagen i nat:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26124498.html

Mvh
Torben