navigationslinje
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-09 13:18

Jeg har lavet en hjemmside , men har fundet ud at at navigationslinjen ikke
ikke vises i IE8.

Jeg bruger publisher som jeg synes er enkelt at bruge- og vil gerne
fortsætte med at bruge den.

Hvorfor ikke

www.klaabys-koereskole.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-10-09 14:40

Følgende er skrevet af Karsten Klaaby:
> [...]
> ikke vises i IE8.
>
> Jeg bruger publisher som jeg synes er enkelt at bruge- og vil gerne fortsætte

Der er 74 fejl på siden i.flg. HTML validator i FF - sat til kun at
vise den samme fejl en gang.
W3C giver 305 valideringsfejl og 14 CSS fejl.
http://validator.w3.org/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

FF viser i øvrigt både din navigation - hvis det er menuen til venstre
du tænker på - og navigationslinie, hvis det er den for neden du mener.
Ingen af dem vises i IE8.
Jeg tror ikke du umiddelbart kan løse det med Publisher, der vist er
beregnet til meget andet end HTML.

Man kan undres over at M$ produkter skriver kode, ikke engang deres
egne produkter kan læse... På den anden side, er der så mange ting man
kan undre sig over med M$, så...

Men løsningen (starter med) at rette fejlene...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 31-10-09 08:05

[Besvaret vias Google Groups, da Cirques News Server har fået et
nervous breakdown]

Birger Sørensen skrev:

> Man kan undres over at M$ produkter skriver kode, ikke engang deres egne
> produkter kan læse... På den anden side, er der så mange ting man kan
> undre sig over med M$, så...

Ja. Men lige med IE8 blev de overhalet af udviklingen, og var tvungert
til at lade den overholde standarderne. Det gør publisher ikke.

> Men løsningen (starter med) at rette fejlene...

Og heri indgår at få væk alle de dér Publisher-specifikke ting. Skal
jeg være ærlig, så ville det være bedre, hvis du _vil_ have WYSIWYG at
hente Expression Web også fra MS. I det mindste, så laver den valid
kode.

Den skulle være gratis.

NOTE: Det med standarder, det rækker helt tilbage til krigen, hvor man
af mange grunde lavede en slags udlicitering. Sådan at én part blev
lavet ét sted og en anden et andet. Når det skulle samles, så skulle
det gerne passe sammen. Det duede jo ikke, at der var links gevind på
en eller anden speciel skrue og så selve gevindhullet var højredrejet.
Samme princip bruges intensivt overalt indenfor teknologi i dag, og du
kan bare forestille dig problemerne med en rumraket, hvis der er den
mindste afvigelse der. Det er dyrt, hvis skidtet styrter ned, til
gengæld, så er det billigt at udlicitere de forskellige dele til
f.eks. Kina/Indien.

Så et godt råd, det er at følge standarderne - også indenfor
webdesign.

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-10-09 15:41

Følgende er skrevet af Rune Jensen:
> [...]
> f.eks. Kina/Indien.
>
> Så et godt råd, det er at følge standarderne - også indenfor

Der var noget med en Mars-sonde fra NASA, der endte uheldigt (landede
temmelig hårdt), fordi nogle regnede i meter andre i fod.
Men nu er de vist blevet enige..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-11-09 12:58

Rune Jensen skrev:

> [...]
> jeg være ærlig, så ville det være bedre, hvis du _vil_ have WYSIWYG at
> hente Expression Web også fra MS. I det mindste, så laver den valid

Det er gratis i en prøveperiode, men derefter skal man betale 149 $,
hvilket stadig er en anden pris end f.eks. Dreamweaver der så vidt jeg
husker koster en bondegård.

http://www.microsoft.com/Expression/products/Web_Overview.aspx

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-09 01:49

Karsten Klaaby wrote:
> Jeg har lavet en hjemmside , men har fundet ud at at
> navigationslinjen ikke ikke vises i IE8.

Det tror da fa... med den skrækkelige kode. Det er et mirakel, at Firefox og
Opera kan vise siden.

> Jeg bruger publisher som jeg synes er enkelt at bruge- og vil gerne
> fortsætte med at bruge den.

Det kan da godt være, du synes at det er let i Publisher. Men det kan kun
skyldes, at du ingen anelse har om, hvad du laver. Kildekoden til din side
fylder godt 68 KB, det kan med garanti klemmes ned til under 20 i valid
kode, der kan vises i alle browsere - forudsat at du stopper med at bruge et
DTP-program som webeditor.

Publisher er et rigtig godt program til DTP, men det suverænt dårligste til
webkodning.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-11-09 02:05

Erik Ginnerskov skrev:

> med den skrækkelige kode. Det er et mirakel,
> at Firefox og Opera kan vise siden.

Jeg kiggede også lige kort på koden, den fylder
99% i forhold til indholdet

> Publisher er et rigtig godt program til DTP, men
> det suverænt dårligste til webkodning.

Det er nærmere dårligere end dårligst;o;

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-11-09 11:40

Erik Ginnerskov skrev:

> Publisher er et rigtig godt program til DTP, men det suverænt dårligste
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Programmet kan kun bruges til DtP under de samme
betingelser som det kan bruges til konstruere hjemmesider:

At man ikke har en hujende fis begreb om hvad man har
gang i.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-09 13:30

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Programmet kan kun bruges til DtP under de samme
> betingelser som det kan bruges til konstruere hjemmesider:
>
> At man ikke har en hujende fis begreb om hvad man har
> gang i.

Så galt vil jeg nu ikke beskrive det. Jeg har gennem nogle år anvendt det
til at lave beboerblad i en boligforening. Det fungerede upåklageligt og
trykkeren ville have det sådan.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : N/A