Vores Octavia torpederet :( kan man forla~
Fra : Lars

Dato : 30-10-09 19:28

Hej

Igår holdt vores Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance, parkeret på en villa
vej, kæresten og en veninde sad og drak kaffe i huset den holdt uden
for, pludselig hører de et brag og skynder sig ud, en bil er kørt op i
venstre side / bagende.

Bilen er ca. 1.5 år gammel, kun kørt ca. 34000 km.
Nu holder bilen hos skoda og den er ikke så køn, den er ikke blevet
takseret endnu, men tror det løber op i ca. 40-60k
modparten sagde straks at det var hans ansvar så intet galt der.

MEN når biler nu bliver lavet, så står jeg ifølge bilpriser med en bil
der er ca. 15-20k mindre værd, og som sansynligt vil ruste mere end
uden skade, hvordan forholder jeg mig til dette ?

Er der chancer for at få noget af forsikringen til at dække dette ?

Hjælp fra andre der har prøvet lignende ville være en stor hjælp.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : TDN

Dato : 30-10-09 19:40

"Lars" <lcbfjen@dette@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der chancer for at få noget af forsikringen til at dække dette ?
>
> Hjælp fra andre der har prøvet lignende ville være en stor hjælp.

Jeg mener det er alderen på bilen der er afgørende om du får kompentation
for værditab og det er nok forkelligt fra selskab til selskab. Mener at have
hørt det er hvis den er under 1 år gammel.

Mvh
Thomas

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-10-09 19:58

On Fri, 30 Oct 2009 19:27:32 +0100, Lars <lcbfjen@dette@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der chancer for at få noget af forsikringen til at dække dette ?
>
>Hjælp fra andre der har prøvet lignende ville være en stor hjælp.

Rejs kravet omgående, når taksator dukker op. Hvad du kan forvente ved
jeg ikke, men FDM havde på et tidspunkt et tema om netop det emne og
de mente først, at det var efter ca. 5 år, at man måtte opgive at få
noget for værditab i forbindelse med skader. Om du kan få 15k for en
skade i niveau 40-60 er nok tvivlsom, det halve måske.

Fra : alexbo

Dato : 30-10-09 22:53

> [...]

> er ca. 15-20k mindre værd, og som sansynligt vil ruste mere end uden
> skade, hvordan forholder jeg mig til dette ?

Du venter til skaden er gjort op, og henvender dig til enten dit eget eller
modpartens selskab.

http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Forsikringsmuligheder/Forsikringerne/Bilforsikring/Sider/Vaerdiforringelse.aspx

mvh
Alex Christensen