Kan man justere bredden vha CSS?
Fra : Stig Johansen

Dato : 29-10-09 17:17

Hej.

Ja, det er nok et mærkeligt spørgsmål, men for at illustrere
problemstillingen, så har det noget at gøre med størrelser af billeder, og
tilhørende tekst.

Hvis man kalder denne her:
<http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.show.this.asp?GalleryOwner=Stig+Johansen&GalleryName=Samme%5Fbredde%5Fmed%5Fclip&Picturenumber=2>
_uden_ javascript, så antager div'en den fulde bredde, afhængig af den
angivne tekst.

Jeg kan muligvis lave et eller andet 'trylleri', da jeg kender bredden af
billedet fra databasen, men da definitionen kan være brugerdefineret er det
ikke så nemt, da man i givet fald skal definere nogle ekstra parametre.

Kan man lave en konstruktion, så den store div antager en bredde afhængig af
billedet, og selvfølgelig helst centreret (vandret).

Som nævnt gælder spørgsmålet udelukkende visning uden javascript.

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-10-09 00:58

On 29 Okt., 17:17, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:
> [...]
> billedet, og selvfølgelig helst centreret (vandret).
>
> Som nævnt gælder spørgsmålet udelukkende visning uden javascript.

Hvis DIVen udenom sættes til inline-block, bør den så ikke rette sig
efter størrelsen af indholdet?

Men iøvrigt, hvad hvis du bare sætter width til 1%? Der er jo ikke
overflow hidden på det billede (eller, det regner jeg ikke med)..

IE6 skal nok under alle omstændigheder have det lidt specielt. Jeg har
mulighed for at teste i IE6 her (på arbejde) ved lejlighed.

MVH
Rune Jensen