Kina Plasmaskærer?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 29-10-09 20:21

Davs
Jeg har længe ønsket mig en plasmaskærer, men priserne - selv for
brugte - har været i overkanten.

Men nu har jeg flere steder set maskiner, ned til 4000.- fra ny.
240v maskiner, der påstås at kunne skære 8 - 10 mm stålplade.

Er de noget værd?

Er der forskel i måden som de virker på, i forhold til f.eks en 20 år
gammel Migatronic, som jo er mange gange større.
mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Udskift INVALID med com

Fra : Max

Dato : 29-10-09 20:28

Hej Henrik

> Men nu har jeg flere steder set maskiner, ned til 4000.- fra ny.
> 240v maskiner, der påstås at kunne skære 8 - 10 mm stålplade.

Har du ikke en link til sådan en maskine ?

--
Mvh Max

Fra : JBH

Dato : 29-10-09 21:13

> Hej Henrik

> Har du ikke en link til sådan en maskine ?

http://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Plasma_Cutter.html

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-09 12:34

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Plasma_Cutter.html
>
> mvh
> JBH

Blot til info. Ved nærlæsning af linket, så er det nok mere producent til
grossist, idet minimumskøb er 10 stk.
Mvh
Mads K

Fra : Hauge

Dato : 29-10-09 23:29

Max wrote:
> Har du ikke en link til sådan en maskine ?

Ham her købte jeg i hvert fald ved:
http://stores.shop.ebay.de/pellet-mill

Mvh Hauge

Fra : Henrik Bonde

Dato : 30-10-09 06:17

On Thu, 29 Oct 2009 20:28:18 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Har du ikke en link til sådan en maskine

http://639646.buildyourownshop.com/product.asp?product=51

Selv om linket ikke ser dansk ud, ligger butikken åbenbart i Tjele.

Fra : Hauge

Dato : 29-10-09 23:24

Hejsa
Henrik Bonde wrote:
> Er de noget værd?

Jeg har købt sådan en Kina-model, dog fra Tyskland, til 2700 kr. med porto,
og den fungerer bare suverent. Med den vægt og pris, ryger der jo ca. 30% på
i moms og told + gebyr, så derfor valgte jeg fra Tyskland.

Mvh Hauge

Fra : Henrik Bonde

Dato : 30-10-09 06:27

On Thu, 29 Oct 2009 23:24:28 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>jeg har købt sådan en Kina-model,

Sådan en her?
http://cgi.ebay.de/Plasmaschneider-CUT-50-INVERTER-Plasma-CUTTER-bis-16mm_W0QQitemZ320442127592QQcmdZViewItemQQptZSchwei%C3%9F_L%C3%B6ttechnik?hash=item4a9bd6d4e8

hvor længe har du haft/brugt den?

Hvad har du skåret i? Tyndplad, svært stål?

Fortæl, fortæl

Fra : KS

Dato : 30-10-09 09:02

"Henrik Bonde" <bondehenrik@gmail.INVALID> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> hvor længe har du haft/brugt den?
>
> Hvad har du skåret i? Tyndplad, svært stål?

Jeg har købt en CUT40 (op til 12mm stål) på ebay (en "grøn model" til ca.
kr. 1.700 alt inkl. !) og den skærer udmærket, MEN jeg kan forstille mig, at
der går en del "forbrugssæt" a ca. kr. 50,-
Jeg synes dysen bliver ret hurtigt stoppet, så den skærer skævt eller slet
ikke kan skære - så er der kun én ting at gøre - skift dyse m.v.

Jeg vil lave mig et hjulsæt til at spænde på dysen, så man ikke kan komme
til at dyppe" den i smeltebadet, så den forurenes.

Jeg synes den giver flere gnister end en autogena flammeskærer - så pas på
med brandfaren !

Men alt i alt et udmærket køb, synes jeg.

Mvh KS

Fra : Hauge

Dato : 30-10-09 09:45

> [...]
> ca. kr. 1.700 alt inkl. !) og den skærer udmærket, MEN jeg kan
> forstille mig, at der går en del "forbrugssæt" a ca. kr. 50,-

Disse forbrugssæt kan købes som "200 dele for under 200 kr. på eBay"..

> Jeg synes dysen bliver ret hurtigt stoppet, så den skærer skævt eller
> slet ikke kan skære - så er der kun én ting at gøre - skift dyse m.v.

Jeg skar en hel olietank i små stykker, for at kunne transportere den til
genbrug, med min lille plasma, kostede ikke engang ét stykke forbrugsstof.

> Jeg vil lave mig et hjulsæt til at spænde på dysen, så man ikke kan
> komme til at dyppe" den i smeltebadet, så den forurenes.

Enig.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 30-10-09 09:49

Hauge wrote:
> Disse forbrugssæt kan købes som "200 dele for under 200 kr. på eBay"..

http://cgi.ebay.de/205-pcs-Extended-40A-Consumable-for-Cutting-PT-31_W0QQitemZ300298403802QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item45eb2dffda

Ok 250 kr. for 205 dele

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 30-10-09 09:47

Hejsa
Henrik Bonde wrote:
> Sådan en her?

Nemmerlig.

> hvor længe har du haft/brugt den?

Haft den 1 år, ikke brugt den vandvittigt meget, men i et andet svar her i
tråden kan du da læse hvad jeg lige netop har brugt den til.

> Hvad har du skåret i? Tyndplad, svært stål?

Både tynd og svært stål. Det bliver forøvrigt meget pænt når man skærer i
rustfrit stål.
Vil, når jeg får tiden, have lavet et X/Y-bord (CNC) dertil, så man kan
udskære i plade.

Men kan anbefales.

Mvh Hauge

Fra : Henrik Bonde

Dato : 31-10-09 06:35

Jeg takker for info, og bestiller en på ebay.de