Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan ikke kopiere store filer fra mit kamer~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-10-09 21:37

Hej,

Har just anskaffet mig et Ixus 110IS og et 8 GB SD kort. Bare sådan for at
teste det hele lidt, sat jeg kameraet til at optage nogle rimelig lange
filmklip på op 2 GB. Jeg sat kameraet til computeren, hvor det dukkede op
som et 'kamera' ikke et drev. Jeg kunne fint se filerne, så jeg trak den
bare over på harddiske. Explore frøs ved de store filer men kom videre, dog
var den støreste fil, der blev kopieret, på 110 MB. Den næststørste fil på
380 MB og alle større filer, var oprettet, men havde en størrelse på 0 MB.
Jeg prøvede derefter den der kopieringsguide (til scanner og kamera, eller
hvad det nu er), og her fik jeg kopieret alle filer op til 1.2 GB, men der
kom en læsefejl ved den største på 1.9 GB (filen spiller i øvrigt fint på
kameraet).

Hvad går der galt, og hvad gør man ved det?

Den der guide til kopiering fra scanner og kamera skrev i øvrigt nogen med
at den kørte billederne igennem "billedbehandling". Hvad er det for noget?

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-10-09 21:52

"Frank K. Jensen" <frank1234-slet-dette-samt-tal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:4ae9fd05$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> øvrigt fint på kameraet).
>
> Hvad går der galt, og hvad gør man ved det?

Fandt den her: http://support.microsoft.com/kb/814390

"Du kan tilslutte kameraet ved hjælp af USB MSC (Mass Storage Class) i
stedet for PTP. Derefter kan du overføre store filer ved hjælp af Windows
Explorer."

Hvordan får jeg så kameraet til at virke som MSC i stedet for PTP?

mvh Frank

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-10-09 22:29

skrev :

>Hvordan får jeg så kameraet til at virke som MSC i stedet for PTP?

Prøv at kig på side 35 og frem i brugsanvisningen.
http://files.canon-europe.com/files/soft32657/manual/IXUS110is_CUG_DA.pdf

Jeg ville nu foretrække at bruge en kortlæser til det.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft