Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærmkalibrering og skærmtest
Fra : ozxxxx

Dato : 29-10-09 20:05

Hvor kan man finde på netet Skærmkalibrering og skærmtest program?

Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-09 14:22

"ozxxxx" <skrev i en meddelelse
> Hvor kan man finde på netet Skærmkalibrering

Den eneste ordentlige løsning er imho at købe en Spyder eller
tilsvarende hardware-løsning.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mogens

Dato : 30-10-09 14:49

Jan Vestergaard wrote:

> Den eneste ordentlige løsning er imho at købe en Spyder eller
> tilsvarende hardware-løsning.
>
> Jan

Ja, men hvor skaffer man lige en Spyder 3 Pro p.t.? Har hørt rygter om
at markedet stort set er støvsuget fordi de har haft kvalitetsproblemer
og derfor ikke kan levere foreløbigt. Bestilte en i England for 2 uger
siden som jeg idag måtte afbestille fordi den stadig var i restordre
uden udsigt til snarlig levering.

Fra : Robert Piil

Dato : 30-10-09 15:04

Mogens skrev:

> [...]
> og derfor ikke kan levere foreløbigt. Bestilte en i England for 2 uger
> siden som jeg idag måtte afbestille fordi den stadig var i restordre

http://www.befro.dk/shop/datacolor-spyder3pro-1792p.html

De plejer at være de billigste i DK tillige med at de er officiel
Datacolor-forhandler.

--
Robert Piil

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-10-09 17:38

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> som jeg idag måtte afbestille fordi den stadig var i restordre uden udsigt

Vefafoto.dk i Vejle har dem stående i butikken i flere versioner. Så det
burde ikke være et problem at skaffe en.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : smileymas

Dato : 30-10-09 17:55

ozxxxx wrote:
> Hvor kan man finde på netet Skærmkalibrering og skærmtest program?
>
> Jørgen

Der er forskellige meninger om hvad man har brug for - men har du
photoshop, ligger der også en enkel skærm kalibrator på din maskine.
Den har fungeret udemærket for mig i de sidste 6 år. Jeg ville nok
flyve ud af døren og investere i en rigtig kalibrator, hvis folk
klagede over tonerne i mine billeder, men sjovt nok er det en af de
ting folk oftest roser til skyerne - såå imo kan du glemme den spyder
og bruge pengene på noget bedre. -max-

Fra : Erik D

Dato : 03-11-09 16:10

On 29 Okt., 20:05, "ozxxxx" <oz...@xxxxxxx.com> wrote:
> Hvor kan man finde på netet Skærmkalibrering og skærmtest program?
>
> Jørgen

Hvis du bor i nærheden af 2200, kan du da bare komme forbi med dit
grej. Så kalibrerer vi skidtet. Jeg har en.......hvad er det nu den
hedder - Monaco Optix Pro.

E/CPH

Fra : Erik D

Dato : 03-11-09 16:12

On 30 Okt., 17:55, smileymas <smileymaxph...@gmail.com> wrote:

> [...]
> klagede over tonerne i mine billeder, men sjovt nok er det en af de
> ting folk oftest roser til skyerne - såå imo kan du glemme den spyder

Det er nemlig rigtigt ozxxx - Max laver bare de fedeste SH billeder.

Fra : Mogens

Dato : 04-11-09 07:58

Erik D wrote:

> Det er nemlig rigtigt ozxxx - Max laver bare de fedeste SH billeder.
Ja, jeg har lige kalibreret begge mine skærme. Forskellen før/efter var
ret slående. Så nu skal der klargøres billeder til min første fotobog!

Fra : N/A

Dato : 04-11-09 07:58