Hvad giver 100 mm ekstra isolering
Fra : TDN

Dato : 27-10-09 11:30

Har et parcelhus fra 1953 ca. 108 m2, et plan, hulmurisoleret med Leca og
loftet med 200 mm isolering. Da varmeprisen på fjernvarme lige har fået et
løft på over 20% overvejer jeg lidt ekstra isolering. Mit forbrug før
prisstigning var kr. 8.700 til fjernvarme. Det er nu steget til kr. 10.800
ved samme forbrug.

Hvad kan jeg regne med at spare i % med ekstra 100 mm isolering (i alt
300mm)?

Hvad vil det ca. koste med 100 m2 isolering af det lagt på i arbejdsløn?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Elmand

Dato : 27-10-09 12:11

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad vil det ca. koste med 100 m2 isolering af det lagt på i arbejdsløn?

På et så lille hus vil der jo ikke være meget at sparer, når du har 200 mm i
forvejen.
Du kan selv lægge 100 mm på på en weekend, det er ikke svært.
Det er i forvejen meget billig varme du har.- Noget af varmeforbruget er jo også
forbrug af varmt vand.- måske 2500 -
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : TDN

Dato : 27-10-09 12:58

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Du kan selv lægge 100 mm på på en weekend, det er ikke svært.
> Det er i forvejen meget billig varme du har.- Noget af varmeforbruget er

Du har nok ret. Talte lige NGRI som tilbyder energitjek og 100-150 mm ekstra
vil kun give en besparelse på 300-500 kr. pr. år så det vil tage 8-10 år
hente udgiften hjem i besparelse. Han sagde ligesom dig at jeg var gået fra
meget billig opvarmning til billig, så jeg skal nok ikke pive.

Mvh
Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 27-10-09 19:27

> Hvad kan jeg regne med at spare i % med ekstra 100 mm isolering (i alt
> 300mm)?

Rockwool plejer at have en lille online beregner på deres hjemmeside der kan
give et fingerpeg om det.

Men er hulmurene isolerede ? Og er vinduerne tætte og i god stand ? (Det kan
nok ikke svare sig at skifte vinduerne for at få en besparelse, men man kan
gøre meget ved utætte tætningsbånd )

/A