"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen
news:4ae87ecc$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Fik så bilen tilbage i dag..., umilbart har jeg ikke set så meget
> undervogns behandling i dør falser og på lak, men kan være lidt svært at
> se på en sort bil...
>
> Men så åbner jeg motorklappen da sprinkler alarmen gik i gang for første
> gang siden jeg fik den...
> (Jeg fik den i fredags)... men sikke da et svineri.. fuldstændig brun af
> støv som de formodenlig har pustet op nedefra...
> da jeg fik bilen for mindre end 1 uge siden så det ud som dette:
>
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=677800358&source=1
>
> Hvad mener i, er det noget man kan brokke sig over?
>
> desuden var der rimelig meget undervogns behandling i motorummet også, bla
> den stang til at holde køleren med var klined in.. men det er jo nok fordi
> bjælken i motorhjælmen har fået...
>
> Kasper
Jeg ville brokke mig, min mor valgte på at bruge den lokale toyota
forhandler til at tectylbehandle hendes yaris, da de også var begyndt med
undervognsbehandling.
Alt er simpelthen smurt ind i tectyl, du kan ikke engang fylde
sprinklervæske på uden at blive fedtet ind i det, derudover begyndte
starteren at køre ringe og langsomt.
Da hun så fik den skiftet ved toyota sagde værkføreren at det kunne han ikke
forstå da de aldrig havde skiftet sådan en, efterfølgende slog det mig at
den havde de sikkert også fyldt op med tectyl men det er jo bare en
mistanke.
Der hvor jeg får min egen behandlet med dinitrol har han mange års erfaring,
og der er ingen problemer med at det er alle mulige steder hvor det ikke
skal være også får han altid topkarakter i teknolgisk kontrol af de biler de
udtager til kontrol af arbejdet.
Så det kan altså godt lade sig gøre at få et godt stykke arbejde med
rustbeskyttelse hvor den skal være.
Mvh
Jens