Ny vejafmærkning
Fra : Mikael

Dato : 27-10-09 14:35

Jeg kørte i går på rute 41, vej til Sønderborg og så en ny afmærkning
jeg ikke har set før, der er almindelige vejbanestriber bare dobbelt
med for stor afstand og mellemrummet er fyldt med grønne striber.

http://www.degulesider.dk/mapalocation.ds?newSearch=true&where=address%3DBarmstedt%20Alle_-_city%3DMiddelfart_-_municipality%3DMiddelfart_-_county%3DSyddanmark_-_state%3DDanmark_-_region%3DDanmark_-_postalCode%3D5500_-_country%3DDNK_-_latitude%3D55.5013_-_longitude%3D9.78461_-_precision%3DSTREET&tileset=aerial&edsacid=usermaplink

Man må vel gerne overhale over det grønne felt, for der er jo ikke
fuldt optrukket linie og det er heller ikke markeret som en
spærreflade eller er det?

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-09 21:40

Man må vel gerne overhale over det grønne felt, for der er jo ikke
fuldt optrukket linie og det er heller ikke markeret som en
spærreflade eller er det?

Hej,

Jeg betragter det som man må overhale hvor stregerne er åbne.

Min fortolkning er de er lavet for at give "brumme lyd" når man overhaler,
så sovende folk vågner inden de kører over i den anden side.

Det har efterhånden været der i nogle år nu ... (åbenrå til sønderborg)

Kasper

Fra : Mikael

Dato : 27-10-09 14:45

On 27 Okt., 21:35, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:

Her med det link til den rigtige vej.

http://maps.google.com/maps?t=k&hl=da&ie=UTF8&ll=54.995958,9.454258&spn=0.001168,0.003473&z=19

Mikael

Fra : Armand

Dato : 27-10-09 23:36

Mikael skrev:
> On 27 Okt., 21:35, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
>
> Her med det link til den rigtige vej.
>
> http://maps.google.com/maps?t=k&hl=da&ie=UTF8&ll=54.995958,9.454258&spn=0.001168,0.003473&z=19

Når det kommer til detaljer hhv. opløsning, sværger jeg ellers til
GoogleEarth, men i dette tilfælde er Krak tilsyneladende hvor det
tydeligste luftfoto er at finde!
Søg på Lundsbjerg og strækningen er på rute 170 S-Ø derfor!

Iøvrigt mærkeligt sådan som uortodokse trafik-afmærkninger kan spire
frem - Det passer ikke til mit reglemet-rytter gen :-|

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-10-09 08:05

Armand wrote:

> [...]
>
> Iøvrigt mærkeligt sådan som uortodokse trafik-afmærkninger kan spire
> frem - Det passer ikke til mit reglemet-rytter gen :-|

Mon ikke der står et skilt med forsøgsafstribning? Det har vi haft i
årevis i mit område. Test af maling, test af rumlestriber, test af
rumlefræsninger omkring midterstriben (der giver mindre forvirring end
grøn afmærkning IMHO). Selv skildpaddebump trækkes vi med endnu, men det
er vist ikke engang til test :-/

--
vh
Torben

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-10-09 22:03

On Tue, 27 Oct 2009 21:39:51 +0100, Kasper wrote:

> [...]
>
> Min fortolkning er de er lavet for at give "brumme lyd" når man
> overhaler, så sovende folk vågner inden de kører over i den anden side.

....eller bare kører for tæt på midterstriben. Der har nok været nogen
stykker der har klappet sidespejle eller det der er værre.

Fra : Mikael

Dato : 28-10-09 02:33

On 28 Okt., 08:04, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> rumlefræsninger omkring midterstriben (der giver mindre forvirring end
> grøn afmærkning IMHO). Selv skildpaddebump trækkes vi med endnu, men det

Der står et skilt om forsøgsstriber, men de strækninger jeg tidligere
har set med forsøg, er der ikke tvivl om meningen med striberne.

Jeg er kommet frem til at at det må være for at få vejen til at syne
smallere og på denmåde få farten ned, samt få folk til at tænke sig om
en ekstra gang inden de kaster sig ud i en overhaling og rumleeffekten
hvis man kommer tæt på midten af vejen. Se det var hele tre ting på en
gang.

Mikael