/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Køb af T-rex
Fra : Sillent


Dato : 02-08-01 12:30

Hej alle.
Jeg overvejer at købe den PGO T-rex der er på tilbud i øjeblikket. Priser er
små 15000 kr. incl. hjælm box.
Den skal kun bruges til og fra arbejde ca. 50 km om dagen.
Er det en model i kan anbefale, og hvad er der af begrænsninger i denne
model.
På forhånd tak Kenneth





 
 
RpR (02-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-08-01 12:38

> Jeg overvejer at købe den PGO T-rex der er på tilbud i øjeblikket. Priser
er
> små 15000 kr. incl. hjælm box.
> Den skal kun bruges til og fra arbejde ca. 50 km om dagen.
> Er det en model i kan anbefale, og hvad er der af begrænsninger i denne
> model.

Jeg vil generelt ikke anbefale PGO til nogen. Efter min mening er der alt
for meget discount scooter over den. Jeg kender én ud af 5 der har kørt helt
uden problemer med sin PGO.

Af mærker jeg vil anbefale er der: Yamaha, Aprilia, Peugeot, Suzuki, Derbi,
Piaggio / Vespa / Gilera.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



TheDevil (02-08-2001)
Kommentar
Fra : TheDevil


Dato : 02-08-01 13:02

> Jeg vil generelt ikke anbefale PGO til nogen. Efter min mening er der alt

Nej, det er der sq ikke mange der vil, men det viser sig tit at PGO er en
pålidelig knallert! Min egen Bigmax har næsten rundet de 16.000 km, og den
kører sq perfekt! okay, der er måske lidt tun på, men derfor er de gode nok
alligevel! min bror har lige købt en doktor Big og det er altså en lækker
maskine, uden problemer... og uden discount!

> for meget discount scooter over den. Jeg kender én ud af 5 der har kørt
helt
> uden problemer med sin PGO.

Hvis man så vil grave dybere i det du siger der, så er der jo altså også
mange der har problemer med andre mærker... tag nu jog.. hvis man ejer den,
så skal man regne med en masse rep-tid..! det er jo det samme, nogen gange
er man bare uheldig!

> Af mærker jeg vil anbefale er der: Yamaha, Aprilia, Peugeot, Suzuki,
Derbi,
> Piaggio / Vespa / Gilera.

hmm.. sjovt du nævner derbi... for det er da et mærke der er kendt for
discount, hvis der er nogen der er det! det kan godt være at din gpr er god,
men den er jo også deres top-model... det samme som min brors dr.Big!

En af mine kammies har en aerox der kun har voldt ham problemer... slangerne
er utætte, og der er lagt ny køler i, da den gamle lækkede...!

Dette skal ikke være en start på diskussion, men blot stof til eftertanke!

Best Regards TheDevil



RpR (02-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-08-01 14:40

> Nej, det er der sq ikke mange der vil, men det viser sig tit at PGO er en
> pålidelig knallert! Min egen Bigmax har næsten rundet de 16.000 km, og den
> kører sq perfekt! okay, der er måske lidt tun på, men derfor er de gode
nok
> alligevel! min bror har lige købt en doktor Big og det er altså en lækker
> maskine, uden problemer... og uden discount!

Det er netop hvis man tuner dem der typisk går kage i det. Den der har kørt
uden problemer var også den eneste der ikke var tunet.

> Hvis man så vil grave dybere i det du siger der, så er der jo altså også
> mange der har problemer med andre mærker... tag nu jog.. hvis man ejer
den,
> så skal man regne med en masse rep-tid..! det er jo det samme, nogen gange
> er man bare uheldig!

tjah, alle jogger er mindst 1år gamle, de fleste over 4 eller 5år. Og de er
sq alle sammen søndertunet =)

> hmm.. sjovt du nævner derbi... for det er da et mærke der er kendt for
> discount, hvis der er nogen der er det! det kan godt være at din gpr er
god,
> men den er jo også deres top-model... det samme som min brors dr.Big!

Hvis jeg skal være ærlig så kender jeg ikke én der har haft bøvl med deres
Derbier.
Ikke nok med det, så bliver de rent faktisk brugt på banen flere steder.
Metra Kit's racing afdeling bruger faktisk ikke andet =)
Oh yea: Derbi har vundet 50 - 80cc de sidste 5 eller 8 år i træk, det er da
ikke helt ringe, vel?

> En af mine kammies har en aerox der kun har voldt ham problemer...
slangerne
> er utætte, og der er lagt ny køler i, da den gamle lækkede...!

Hmm, ja, der findes jo modeller der er produceret på en Mandag ved alle
mærker :/

> Dette skal ikke være en start på diskussion, men blot stof til eftertanke!

Du er ellers godt på vej =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



TheDevil (02-08-2001)
Kommentar
Fra : TheDevil


Dato : 02-08-01 16:09

Du skulle vel ikke have lyst til at svare en gang til?*lol*

> Det er netop hvis man tuner dem der typisk går kage i det. Den der har
kørt
> uden problemer var også den eneste der ikke var tunet.

Ja, der kan du jo se...! og derfor er Pgo discount? fordi folk tuner dem til
de går i stykker?
Det er jo lidt langt ude!

> tjah, alle jogger er mindst 1år gamle, de fleste over 4 eller 5år. Og de
er
> sq alle sammen søndertunet =)

Jepper!

> Hvis jeg skal være ærlig så kender jeg ikke én der har haft bøvl med deres
> Derbier.

Hvis jeg skal være ærlig, så kender jeg ikke én der har haft held med deres
derbier, netop fordi de for det første er svære at tune (foruden gpr) og for
det andet ikke helt kan holde til det "danske" tun! eller sagt på den anden
måde.. tunet/motoren står af!

> Ikke nok med det, så bliver de rent faktisk brugt på banen flere steder.
> Metra Kit's racing afdeling bruger faktisk ikke andet =)
> Oh yea: Derbi har vundet 50 - 80cc de sidste 5 eller 8 år i træk, det er
da
> ikke helt ringe, vel?

Tillykke, det er jo ikke helt det vi diskuterer her...! det er om manden
skal købe T-rex eller ikke!

> Hmm, ja, der findes jo modeller der er produceret på en Mandag ved alle
> mærker :/

Det er jo lige det der er!

> > Dette skal ikke være en start på diskussion, men blot stof til
eftertanke!
>
> Du er ellers godt på vej =)

Tjah, man vil vel alle forsvare sit eget mærke, ligesom du forsvarer din
derbi!

Best Regards TheDevil



RpR (03-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-08-01 01:17

> Du skulle vel ikke have lyst til at svare en gang til?*lol*

Sagtens.

> Ja, der kan du jo se...! og derfor er Pgo discount? fordi folk tuner dem
til
> de går i stykker?
> Det er jo lidt langt ude!

Jeg kender ikke én der kører 100% lovligt på deres knallert / øvert. Den her
var nærmest undtagelsen i stedet for reglen.
Og med henhold til PGO's kvalitet, så har jeg ikke set én PGO der ikke har
pevet fra bremserne.
Nu ved jeg ikke med T-rex, men alle de andre modeller jeg har set har ikke
været beskyttet mod snask fra vejen overhovedet. Ingen skjold under motoren.

> > tjah, alle jogger er mindst 1år gamle, de fleste over 4 eller 5år. Og de
> er
> > sq alle sammen søndertunet =)
>
> Jepper!

Det kunne måske være derfor dem du har set er gået i stykker?

> Hvis jeg skal være ærlig, så kender jeg ikke én der har haft held med
deres
> derbier, netop fordi de for det første er svære at tune (foruden gpr) og
for
> det andet ikke helt kan holde til det "danske" tun! eller sagt på den
anden
> måde.. tunet/motoren står af!

De har ikke haft held med dem, fordi de er svære at tune? Den skal du lige
forklare..
Og hvis tunet eller motoren står af så er det den person der har foretaget
det konstruktive indgreb der har nosset i det. De kan køre fint på bane, og
der har de alligevel en hel del flere hk end du nogensinde vil se en
hjemmetunet knallert ha'. Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg aldrig set
eller hørt om et team der har stillet op med en PGO. Who wonders.

> Tillykke, det er jo ikke helt det vi diskuterer her...! det er om manden
> skal købe T-rex eller ikke!

Du startede med at diskutere Derbi, så vil jeg blot rette på dig så manden
ikke får et dårligt indtryk.
Og kalde den en lavpris knallert er også helt i skoven. Ikke at du har sagt
lavpris, men discount og lavpris er synonymt. Priserne på Derbi'en
knallerter ligger (foruden GPR, der er prissat meget lavere end f.eks RS 50
og TZR 50) på helt det samme niveau som de andre. PGO derimod sælger deres
scootere på én ting: billig i anskaffelse. ALLE jeg kender der har haft købt
PGO har købt dem på grund af den lave pris, og alle har fortrudt det (nå ja,
så er der den ene der altid har kørt 30km/t).

> Tjah, man vil vel alle forsvare sit eget mærke, ligesom du forsvarer din
> derbi!

Jeg forsvarer ikke MIT mærke, men ville lige rette dig på det fact at Derbi
bestemt ikke er noget lort.
Jeg kører ikke Aprilia, men vil stadigvæk gerne anbefale mærket videre, da
jeg ved de laver kvalivare.
Men klart, der er elemper ved alle mærker. Det skal da nævnes at Derbi's
Senda R fra før år 2001 har en utrolig dum ide med at ødelægge
speedometeret, de har de så sørget for at få lavet i 2001 modellen.
Det er heller ikke mere end 2år siden at Kawasaki købte den lille spanske
fabrik for at modernisere den.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



jabbe (03-08-2001)
Kommentar
Fra : jabbe


Dato : 03-08-01 05:14

Det kan jo være en af grundene til at den er så billig i anskaffelse..
De presser jo nok konstruktionen så langt ned så den kun "lige kan klare" de
der 45km/h, selvfølgelig er der en margin.
Jeg har hørt at Mitzubitsi (ikke dem med pillerne men med bilerne) havde
dimentioneret deres topstykke på Galanten så man ikke kunne sætte torbo på
uden det flækkede..:( Det er kun noget jeg har hørt og jeg ved ikke om der
er hold i det....

Jabbe


> Du startede med at diskutere Derbi, så vil jeg blot rette på dig så manden
> ikke får et dårligt indtryk.
> Og kalde den en lavpris knallert er også helt i skoven. Ikke at du har
sagt
> lavpris, men discount og lavpris er synonymt. Priserne på Derbi'en
> knallerter ligger (foruden GPR, der er prissat meget lavere end f.eks RS
50
> og TZR 50) på helt det samme niveau som de andre. PGO derimod sælger deres
> scootere på én ting: billig i anskaffelse. ALLE jeg kender der har haft
købt
> PGO har købt dem på grund af den lave pris, og alle har fortrudt det (nå
ja,
> så er der den ene der altid har kørt 30km/t).




Sillent (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Sillent


Dato : 02-08-01 16:44

Hvordan går det med mit spørgsmål, det om begrænsninger i T-rex, er der
nogen der kender til det?
Kenneth
"Sillent" <nn@nn.dk> skrev i en meddelelse
news:3b69392f$0$4658$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej alle.
> Jeg overvejer at købe den PGO T-rex der er på tilbud i øjeblikket. Priser
er
> små 15000 kr. incl. hjælm box.
> Den skal kun bruges til og fra arbejde ca. 50 km om dagen.
> Er det en model i kan anbefale, og hvad er der af begrænsninger i denne
> model.
> På forhånd tak Kenneth
>
>
>
>





TheDevil (02-08-2001)
Kommentar
Fra : TheDevil


Dato : 02-08-01 16:58


"Sillent" <nn@nn.dk> wrote in message
news:3b6974e4$0$4668$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hvordan går det med mit spørgsmål, det om begrænsninger i T-rex, er der
> nogen der kender til det?

Jepper, der sidder en skive i varioen, og så er der lige blindtarmen på
røret! *lol*

Jeg synes du skal købe den maskine, det vil du ikke fortryde!

men så må du bare tage alle de flade kommentarer med omkring at PGO er noget
lort og sådan noget.... det er bare en sædvanlig krig der er mellem Yamaha
og Pgo... man kan aldrig komme den til livs!

God fornøjelse!

Best Regards Barracuda



Michael Jensen (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 03-08-01 21:59

> Jepper, der sidder en skive i varioen, og så er der lige blindtarmen på
> røret! *lol*
>

Er der blindtarm på... mener jeg ikke, men jeg kan ikke helt huske det..
*tænke-tænke*

> Jeg synes du skal købe den maskine, det vil du ikke fortryde!
>

Enig, jeg kører selv på lillebror Dr. Big og den kører simpelthen bare som
en drøm, jeg har kørt 10.000km nu og har ikke haft nogle som helst problemer
overhovedet, og mine bremser piver altså kun lidt og det er hvis de er våde,
og det er kun tromlem til baghjulet, så ingen bøvl med forhjulet

Mvh.

Michael Jensen



TheDevil (03-08-2001)
Kommentar
Fra : TheDevil


Dato : 03-08-01 22:17

> Er der blindtarm på... mener jeg ikke, men jeg kan ikke helt huske det..
> *tænke-tænke*

Nej, jeg kom til at forveksle t-rex med pmx... og har også sendt ham en
mail, hvor jeg forklarede ham det!

Best Regards TheDevil



Titan (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Titan


Dato : 03-08-01 23:37

> Enig, jeg kører selv på lillebror Dr. Big og den kører simpelthen bare som
> en drøm, jeg har kørt 10.000km nu og har ikke haft nogle som helst
problemer
> overhovedet, og mine bremser piver altså kun lidt og det er hvis de er
våde,
> og det er kun tromlem til baghjulet, så ingen bøvl med forhjulet

piver *kun lidt*



TheDevil (04-08-2001)
Kommentar
Fra : TheDevil


Dato : 04-08-01 10:30

> piver *kun lidt*
>
>
De Piver sq da mindre end du gør! mine bremser piver overhovedet ikke!



Titan (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Titan


Dato : 04-08-01 10:55

> De Piver sq da mindre end du gør! mine bremser piver overhovedet ikke!

hm hm



Michael Jensen (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 04-08-01 17:38

"Titan" <dsl3789@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9kggsl$189s$1@news.cybercity.dk...
> > De Piver sq da mindre end du gør! mine bremser piver overhovedet ikke!
>
> hm hm
>

Hvor dejligt der er noget der hedder kill-filter, så kan jeg da slippe for
at høre på dit udokumentrede, dårligt begrundede ævl!



Titan (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Titan


Dato : 04-08-01 20:18

> Hvor dejligt der er noget der hedder kill-filter, så kan jeg da slippe for
> at høre på dit udokumentrede, dårligt begrundede ævl!

og hvor er det dejligt at skifte email adresse og vide at du ser mine posts
igen, haha



Michael Jensen (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 03-08-01 21:59

> Jepper, der sidder en skive i varioen, og så er der lige blindtarmen på
> røret! *lol*
>

Er der blindtarm på... mener jeg ikke, men jeg kan ikke helt huske det..
*tænke-tænke*

> Jeg synes du skal købe den maskine, det vil du ikke fortryde!
>

Enig, jeg kører selv på lillebror Dr. Big og den kører simpelthen bare som
en drøm, jeg har kørt 10.000km nu og har ikke haft nogle som helst problemer
overhovedet, og mine bremser piver altså kun lidt og det er hvis de er våde,
og det er kun tromlem til baghjulet, så ingen bøvl med forhjulet

Mvh.

Michael Jensen



Michael Jensen (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 03-08-01 21:59

> Jepper, der sidder en skive i varioen, og så er der lige blindtarmen på
> røret! *lol*
>

Er der blindtarm på... mener jeg ikke, men jeg kan ikke helt huske det..
*tænke-tænke*

> Jeg synes du skal købe den maskine, det vil du ikke fortryde!
>

Enig, jeg kører selv på lillebror Dr. Big og den kører simpelthen bare som
en drøm, jeg har kørt 10.000km nu og har ikke haft nogle som helst problemer
overhovedet, og mine bremser piver altså kun lidt og det er hvis de er våde,
og det er kun tromlem til baghjulet, så ingen bøvl med forhjulet

Mvh.

Michael Jensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408931
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste