lave menubar
Fra : Anders M

Dato : 28-10-09 14:19

Hej,

Er der nogen der ligger inde med en god menubar som f.eks. ea.com
og facebook har? Den må meget gerne være i toppen.

Mvh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-10-09 15:08

Anders M skrev:
> Hej,
>
> Er der nogen der ligger inde med en god menubar som f.eks. ea.com
> og facebook har? Den må meget gerne være i toppen.

Det er nogle ret dårlige eksempler du har valgt -
facebook.dk har ingen dropdown menu, og ea.com overfalder
en med billede og lyd.

Men en menubar kræver vel heller ikke nogen eksempler,
men kun en beslutning om, hvorvidt det skal være en
flad navigationsbjælke som

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/eksempel3.html
(eksempel til artiklen
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/)

eller en dropdown menu som

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks12a.html
(eksempel til artiklen
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/)

Placeringen på siden bestemmer du vel selv?
Sædvanligvis er en navigationsbjælke jo i toppen,
men om det skal være over eller under et eventuelt
banner er vist lidt af en smagssag...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Anders M

Dato : 28-10-09 16:42

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Placeringen på siden bestemmer du vel selv?
> Sædvanligvis er en navigationsbjælke jo i toppen,
> men om det skal være over eller under et eventuelt

Hej,

Jeg har tilsyneladende formuleret mig meget, meget dårligt. Det
beklager jeg..

Jeg mener den bar på ea.com hvor der står register, sign in og man kan
vælge sprog og alt sådan noget, og den er hele tiden i bunden af
siden. Der er en tilsvarende bar på facebook.com når man er logget
ind.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-10-09 18:11

Den Wed, 28 Oct 2009 15:41:43 +0000 skrev Anders M:

> [...]
> vælge sprog og alt sådan noget, og den er hele tiden i bunden af siden.
> Der er en tilsvarende bar på facebook.com når man er logget ind.

Det skal du ikke tage dig af. JFJ har så travlt med at promovere sine
sider, at han ikke bemærker sligt.

--
Karl Erik.

Fra : Anders M

Dato : 28-10-09 18:27

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det skal du ikke tage dig af. JFJ har så travlt med at promovere sine
> sider, at han ikke bemærker sligt.
>
> --
> Karl Erik.

Det er muligt, men i det givne tilfælde svarede han på mit spørgsmål og gav et
glimrende links til et eksempel med forklaring og kildekode.. men du svarede
jo ikke på noget, så hold lige dit skyts inde.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 28-10-09 22:01

Anders M wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> glimrende links til et eksempel med forklaring og kildekode.. men du svarede
> jo ikke på noget, så hold lige dit skyts inde.

Hej Anders
jeg ved ikke hvordan de laver det, men en kig på deres kildekode siger mig at det
nok ligger i noget JavaScript.
Myspace bruger det også, men de har lavet en funktion så man kan lukke den linie
så den ikke dækker hele skærmbredden.

Mvh.

Kim

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-10-09 22:57

Den Wed, 28 Oct 2009 17:27:06 +0000 skrev Anders M:

> Det er muligt, men i det givne tilfælde svarede han på mit spørgsmål og
> gav et glimrende links til et eksempel med forklaring og kildekode.. men
> du svarede jo ikke på noget, så hold lige dit skyts inde.

Du ville sikkert heller ikke forstå en disse.
Hvis du fik løsningen, ville du blot gå i stå ved næste problem der
dukker op.

--
Karl Erik.

Fra : Anders M

Dato : 29-10-09 16:07

> [...]
>
> Du ville sikkert heller ikke forstå en disse.
> Hvis du fik løsningen, ville du blot gå i stå ved næste problem der

Og må jeg spørge hr. Erik Christensen hvad han ved om det? Og nyhedsgruppernes
formål er jo netop at hjælpe folk - ikke at kritisere folk med sine dumme
fordomme.

Anders M.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-10-09 12:46

Den Thu, 29 Oct 2009 22:37:29 +0100 skrev jopa:

> Mente ellers at du var raskmeldt

Skide med dig dit fjols. Du er bare en køter der hyler med flokken.

--
Karl Erik.