højde på block / ul
Fra : Kim Emax

Dato : 28-10-09 01:45

hej

Se dette: http://test-web.dk/block_test.php

Jeg kan sgu ikke få det til at makke ret. Jeg ønsker ikke blokken har
et stykke med gråt under linket (altså skal det se ud som test5). Jeg
kan ikke angive en højde, da tingene er dynamiske (de er taget ud af
en større context), men har forsøgt lidt af vært og at fjerne width
ser ud til at gøre det jeg vil i test5, jeg er bare nød til at have en
bredde på mindst en div block inde i den content block (der er 3 på
siden) som jeg sætte disse links i. Float ser også ud til at kunne
fremprovokere den ekstra linie, jeg ikke vil se...

Og helt tosset er det at test3 og test4 ser fine ud i FF, men ikke i
IE

Hvorfor går det galt?

Kim Emax

Fra : Birger Sørensen

Dato : 28-10-09 10:20

Kim Emax har bragt dette til verden:
> [...]
> fremprovokere den ekstra linie, jeg ikke vil se...
>
> Og helt tosset er det at test3 og test4 ser fine ud i FF, men ikke i

Start med at sætte doctypen rigtigt.
Du mangler namespace :
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"

Det ser ud somom det er margin på ul der giver den grå kant.
margin-bottom : 0px; fjerner den i FF.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 28-10-09 03:51

On 28 Okt., 10:20, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:

> Start med at sætte doctypen rigtigt.
> Du mangler namespace :
>  "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"

En smutter i copy/paste

> Det ser ud somom det er margin på ul der giver den grå kant.
> margin-bottom : 0px; fjerner den i FF.

Jeg havde "løst" det med height midlertidigt, men det der virker sgu!
Hvorfor? Er bottom ikke 0px som default? Tydeligtvis ikke.

En go bonus var også at nu står li prikken lige, hvor den skal i det
fulde layout i IE, den var eller sunket en 4-5 pixel...

Tak for hjælpen.

Kim Emax

Fra : Birger Sørensen

Dato : 28-10-09 13:08

> [...]
>
> En go bonus var også at nu står li prikken lige, hvor den skal i det
> fulde layout i IE, den var eller sunket en 4-5 pixel...

Nej det er den ikke...
Og du kan ikke gå ud fra den er det på nogen elementer overhovedet -
ligesom du ikke kan forvente at nogen default værdier overhovedet er
ens i forskellige browsere.
Så det korte af det lange her er, at hvis dit layout er afhængig af
margins/paddings, *skal* du sætte dem selv.

Birger

http://bbsorensen.dk