/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Samtalekørsel!
Fra : HKN


Dato : 26-10-09 06:32

Jeg oplevede her til morgen en helt ny form for kørsel -
samtalekørsel!

Foran mig på en 2-sporet vej kører en Berlingo og en Pegøjt i hver sin
bane. Pegøjten skifter mellem at være særdeles tæt på Berlingoens
højre side, og så være tilbage i egen vognbane. De kører ca. 65 km/t
hvor der må køres 80 km/t. Da jeg kommer helt op til dem, kan jeg se
at de 2 førere sidder og taler til hinanden med åbne vinduer! Samtalen
forsætter helt hen til et lyskryds hvor de holder for rødt. Ved grønt
er de så optaget af deres samtale at de ikke sætter igang, hvorfor jeg
giver et venligt dyt i hornet, med en "f... finger" som tak - derefter
forsætter de deres samtale hele vejen hen til næste lyskryds.....

Nogengange ville jeg ønske at jeg havde en "Taser" liggende i
handskerummet.....

Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
herkomst?

Mvh
Henrik

 
 
Henning (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 26-10-09 15:06

>Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>herkomst?

Nej, er det ikke fuldstændig irrelevant? Der er andre grupper til
disse ytringer!



Christian B. Andrese~ (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-10-09 08:14

On Oct 26, 1:31 pm, HKN <henrik...@gmail.com> wrote:
> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
> herkomst?

Både italienere og franskmænd kan være slemme.....

--
Christian

Frank Leegaard (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 26-10-09 16:54

Christian B. Andresen wrote:
> On Oct 26, 1:31 pm, HKN <henrik...@gmail.com> wrote:
>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>> herkomst?
>
> Både italienere og franskmænd kan være slemme.....

Nordmænd helt skrækkelige når de skriger til hinanden med deres
falsetstemmer.

Så kan et larmende bagtøj i en Tøjta Landkrøjser sagtens overdøves.



--
/Frank




Finn Guldmann (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-10-09 19:33

Frank Leegaard skrev:
>>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>>> herkomst?
>> Både italienere og franskmænd kan være slemme.....
> Nordmænd helt skrækkelige når de skriger til hinanden med deres
> falsetstemmer.
> Så kan et larmende bagtøj i en Tøjta Landkrøjser sagtens overdøves.
>
Måske var det netop derfor der skulle råbes så højt.

Men jeg tror nok fænomenet kan kædes mere sammen med alder end med
etnisk herkomst.

Og det er ikke kun til samtaler det bliver brugt.

Har oplevet at ham i den ene bil lige skulle høre det nye musiknummer
ham i den anden bil havde fået fat i.


Henrik Stidsen (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-10-09 19:58

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:4ae5eb5f$0$271$14726298@news.sunsite.dk:

> Og det er ikke kun til samtaler det bliver brugt.
> Har oplevet at ham i den ene bil lige skulle høre det nye musiknummer
> ham i den anden bil havde fået fat i.

Det kan også bruges til de mindre venlige samtaler - oplevede en idiot der
blev sur over at en lastbil overhalede, istedet for bare at komme afsted da
lastbilen var færdig med overhalingen valgte han at bruge de næste knap
10km på at køre og skælde lastbilchaufføren ud og skabte dermed mere kø end
overhalingen havde gjort...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

alexbo (26-10-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-10-09 15:23


"HKN" skrev


>Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk herkomst?

Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke fundet det
værd at skrive om.

mvh
Alex Christensen




Klaus D. Mikkelsen (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-10-09 16:32

HKN skriver:
>
> Nogengange ville jeg ønske at jeg havde en "Taser" liggende i
> handskerummet.....

En hvad?

En bazooka havd nok været velvalgt til formåler.


> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
> herkomst?

Talte de svensk, eller????

Har oplevet 2 biler på en almindeligt 2 sporet vej, hvor de kom fra hver
sin retning, holde og tale.

Det var ikke "entnere", men blot et par sorte BMW's med et par
velpumpede drenge der "lå" bag rattet og talte med hinanden. Det skabte
en del kø.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Armand (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-10-09 16:43

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
>
> Har oplevet 2 biler på en almindeligt 2 sporet vej, hvor de kom fra hver
> sin retning, holde og tale.
>
> Det var ikke "entnere", men blot et par sorte BMW's med et par
> velpumpede drenge der "lå" bag rattet og talte med hinanden. Det skabte
> en del kø.
>
Hæ!
Som taget ud fra T-Hansen reklamen

Men folk er uhyre urettesætlige i trafikken!
Jeg har fået fingeren og efterfølgende blikket fordi jag gav en sort BMW
foran mig et kort trut for at gøre opmærksom på at der var blevet grønt.

--
Armand.

Anders Majland (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 26-10-09 17:29


> Men folk er uhyre urettesætlige i trafikken!
> Jeg har fået fingeren og efterfølgende blikket fordi jag gav en sort BMW
> foran mig et kort trut for at gøre opmærksom på at der var blevet grønt.

Det skal tages som en høflig advarsel. Havde du aktiveret hornet igen var du
blevet skudt ....


HKN (26-10-2009)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 26-10-09 10:47

On 26 Okt., 15:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "HKN"  skrev
>
> >Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk herkomst?
>
> Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke fundet det
> værd at skrive om.
>
> mvh
> Alex Christensen

Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?

Ukendt (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-09 17:53

On 2009-10-26 17:47:20 +0100, HKN <henrikndk@gmail.com> said:

> On 26 Okt., 15:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
>> "HKN"  skrev
>>
>>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk her
> komst?
>>
>> Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke fundet
> det
>> værd at skrive om.
>>
>> mvh
>> Alex Christensen
>
> Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?

Nix, så havde de kørt meget hurtigere


Frank Leegaard (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 26-10-09 20:07

HKN wrote:
> On 26 Okt., 15:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
>> "HKN" skrev
>>
>>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>>> herkomst?
>>
>> Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke
>> fundet det værd at skrive om.
>>
>> mvh
>> Alex Christensen
>
> Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?

Det skulle da ikke undre. For så havde de jo haft noget at tale om.



--
/Frank




KASO (27-10-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 27-10-09 16:01


"HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:0a46f51c-7502-4e7d-897c-ff2efde117d6@r31g2000vbi.googlegroups.com...
On 26 Okt., 15:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "HKN" skrev
>
> >Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk herkomst?
>
> Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke fundet det
> værd at skrive om.
>
> mvh
> Alex Christensen

Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?
---------------------------------------------------

Så måtte de vel alligevel ikke køre meget hurtigere pga. traileren?


Jan Rasmussen (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 26-10-09 18:01

"HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:2d8f0fd2-6631-468f-9458-3f4520efb311@j19g2000vbp.googlegroups.com...
Jeg oplevede her til morgen en helt ny form for kørsel -
samtalekørsel!

Foran mig på en 2-sporet vej kører en Berlingo og en Pegøjt i hver sin
bane. Pegøjten skifter mellem at være særdeles tæt på Berlingoens
højre side, og så være tilbage i egen vognbane. De kører ca. 65 km/t
hvor der må køres 80 km/t. Da jeg kommer helt op til dem, kan jeg se
at de 2 førere sidder og taler til hinanden med åbne vinduer! Samtalen
forsætter helt hen til et lyskryds hvor de holder for rødt. Ved grønt
er de så optaget af deres samtale at de ikke sætter igang, hvorfor jeg
giver et venligt dyt i hornet, med en "f... finger" som tak - derefter
forsætter de deres samtale hele vejen hen til næste lyskryds.....

Nogengange ville jeg ønske at jeg havde en "Taser" liggende i
handskerummet.....

Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
herkomst?

Mvh
Henrik


Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....


Mvh
JR



Allan F (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 26-10-09 18:04


"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i en meddelelse
news:4ae5d59e$0$31500$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> "HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:2d8f0fd2-6631-468f-9458-3f4520efb311@j19g2000vbp.googlegroups.com...
> Jeg oplevede her til morgen en helt ny form for kørsel -
> samtalekørsel!
>
> Foran mig på en 2-sporet vej kører en Berlingo og en Pegøjt i hver sin
> bane. Pegøjten skifter mellem at være særdeles tæt på Berlingoens
> højre side, og så være tilbage i egen vognbane. De kører ca. 65 km/t
> hvor der må køres 80 km/t. Da jeg kommer helt op til dem, kan jeg se
> at de 2 førere sidder og taler til hinanden med åbne vinduer! Samtalen
> forsætter helt hen til et lyskryds hvor de holder for rødt. Ved grønt
> er de så optaget af deres samtale at de ikke sætter igang, hvorfor jeg
> giver et venligt dyt i hornet, med en "f... finger" som tak - derefter
> forsætter de deres samtale hele vejen hen til næste lyskryds.....
>
> Nogengange ville jeg ønske at jeg havde en "Taser" liggende i
> handskerummet.....
>
> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
> herkomst?
>
> Mvh
> Henrik
>
>
> Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....
>
>
> Mvh
> JR
>
>

Ikke spor racistisk - bare observant.



Finn Guldmann (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-10-09 19:38

Allan F skrev:
>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>> herkomst?
>> Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....
> Ikke spor racistisk - bare observant.
>
Så er det måske også racistisk når jeg og mine kolleger gerne ser at det
oplyses at det er udenlandske lastbiler der laver l*rtet, når det
faktisk er det?

Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage.

Og det kan jeg hilse og sige at vi er ret godt træt af.

Jan Rasmussen (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 27-10-09 11:10

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4ae5ec81$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Allan F skrev:
>>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>>> herkomst?
>>> Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....
>> Ikke spor racistisk - bare observant.
> Så er det måske også racistisk når jeg og mine kolleger gerne ser at det
> oplyses at det er udenlandske lastbiler der laver l*rtet, når det faktisk
> er det?
>
> Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage.
>
> Og det kan jeg hilse og sige at vi er ret godt træt af.


Mener du, at fordi det f.eks. var en "kvinde" (observeret) der var skyld i
uheldet, så kan man drage den konklution at kvinder er dårlige bilister?

Mvh
JR



Z (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 27-10-09 12:10

> Mener du, at fordi det f.eks. var en "kvinde" (observeret) der var skyld i
> uheldet, så kan man drage den konklution at kvinder er dårlige bilister?

Ja

Finn Guldmann (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-09 13:22

Jan Rasmussen skrev:
>>>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
>>>> herkomst?
>>>> Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....
>>> Ikke spor racistisk - bare observant.
>> Så er det måske også racistisk når jeg og mine kolleger gerne ser at det
>> oplyses at det er udenlandske lastbiler der laver l*rtet, når det faktisk
>> er det?
>> Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage.
>> Og det kan jeg hilse og sige at vi er ret godt træt af.
> Mener du, at fordi det f.eks. var en "kvinde" (observeret) der var skyld i
> uheldet, så kan man drage den konklution at kvinder er dårlige bilister?
>
Problemet er at jeg (mit erhverv), som dansk chauffør, får skylden for,
og skal tage følgerne af, alle uheldige tildragelser folk i
almindelighed har omkring lastbiler, uanset hvad lande lastbilerne
kommer fra.

Det er jeg (mit erhverv) rigtig godt og grundig træt af.

Det er derfor jeg (mit erhverv) finder det vigtigt at det oplyses når
det er en 'ikke-dansk' lastbil der har været ude i noget snavs.

Hvis det samme forhold gjorde sig gældende med kvindelige bilister, at
jeg blev sat til at forsvare deres kørsel som om det var min egen, så
jeg også gerne det oplyst.

Men nu er folk, generelt, meget mere opmærksomme på deres
medtrafikanters køn end på deres nationalitet, så det problem betragter
jeg som, næsten, ikke eksisterende.

Men for lastbilerne gælder der det forhold at når der kontrolleres, i
Danmark, er det næsten kun danske lastbiler der kontrolleres.
Myndighederne foretrækker at undgå de sprogproblemer det giver når
føreren af lastbilen ikke kan tale hverken dansk, engelsk eller tysk,
hvorfor de undlader at trække dem ind til almindelige kontroller.

Og at forholdene er sådan herhjemme er ikke gået ubemærket forbi ude i
den store verden, hvorfor mange udenlandske chauffører opfører sig som
det passer dem i trafikken. "Der sker jo ikke noget ved det."

Men hos den almindelige bilist er alle uheldighederne, per definition,
udført af danske chauffører.

Men derudover går du forkert når du forsøger at drage evnerne ind i
debatten.

Jeg deler bilister op efter evner til at køre bil, ikke efter køn.

Og mænd er lige så gode til at falde igennem det net som kvinder.

Det er, generelt, blot ikke særlig mandigt at kvinder skulle være bedre
til at køre bil end een selv, hvorfor alle kneb gælder for at nedgøre
kvinders kørsel.

alexbo (27-10-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-10-09 11:34


"Finn Guldmann" skrev

>Så er det måske også racistisk når jeg og mine kolleger gerne ser at det
>oplyses at det er udenlandske lastbiler der laver l*rtet, når det faktisk
>er det?

> Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage.
> Og det kan jeg hilse og sige at vi er ret godt træt af.

Når bare det er en dansk chauffør der laver l*rt vil du åbenbart godt
forsvare det, men ikke en udenlandsk.
Hvad er det lige forskellen er på en dansk chauffør der kører elendigt og en
udenlandsk der gør det samme?

mvh
Alex Christensen



Finn Guldmann (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-09 13:36

alexbo skrev:
>> Så er det måske også racistisk når jeg og mine kolleger gerne ser at det
>> oplyses at det er udenlandske lastbiler der laver l*rtet, når det faktisk
>> er det?
>> Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage.
>> Og det kan jeg hilse og sige at vi er ret godt træt af.>
> Når bare det er en dansk chauffør der laver l*rt vil du åbenbart godt
> forsvare det, men ikke en udenlandsk.
> Hvad er det lige forskellen er på en dansk chauffør der kører elendigt og en
> udenlandsk der gør det samme?
>
Forskellen er at når udenlandske lastbiler laver snavs er det, for den
brede befolkning incl. de fleste politikere, blot lastbiler.

Er det noget virkelig alvorligt kan politikene ikke komme til for
hinandens ben med at forlange tiltag imod det.

Problemet ved alle disse tiltag er at det kun er overfor danske
lastbiler de bliver ført ud i livet.

De udenlandske lastbiler bliver kun kontrolleret når de laver et eller
andet l*rt, hvor de ikke kan køre videre.

Og det ved mine udenlandske "kolleger", hvorfor de opfører sig i
trafikken som om der ikke kan ske dem noget. (Hvilket der i praksis også
kun sjældent gør)

For den danske kollega starter bøderegnen ved 9.000 kr. Selv for de små
forseelser.

Skriver jeg F. Guldmann, eller Guldmann, F, på skiven fordi der ikke er
plads til mere, er det en forseelse til 3000,- kr i bøde for mig og
6000,- kr i bøde for min vognmand - pr skive.

Kun hvis de kører galt komme udenlandske lastbiler i kontroller der
viser den slags.

alexbo (27-10-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-10-09 14:16


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i


>> Hvad er det lige forskellen er på en dansk chauffør der kører elendigt og
>> en udenlandsk der gør det samme?

> Forskellen er at når udenlandske lastbiler laver snavs er det, for den
> brede befolkning incl. de fleste politikere, blot lastbiler.

Du glemte forklaringen på at du føler dig nødsaget til at forsvare en dansk
lastvognchauffør det laver l*rt.

"Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage."
Hvad er det du skal forsvare når en chauffør laver l*rt?

At han har ret til at lave l*rt når bare han er dansk måske, man kunne godt
få det indtryk.

Måske er det denne bevistløse forsvaren af kollegaer der laver l*rt der
skaber indtrykket af at alle er ens.

mvh
Alex Christensen.





Frank Leegaard (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 27-10-09 18:07

alexbo wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i
>
>
>>> Hvad er det lige forskellen er på en dansk chauffør der kører
>>> elendigt og en udenlandsk der gør det samme?
>
>> Forskellen er at når udenlandske lastbiler laver snavs er det, for
>> den brede befolkning incl. de fleste politikere, blot lastbiler.
>
> Du glemte forklaringen på at du føler dig nødsaget til at forsvare en
> dansk lastvognchauffør det laver l*rt.
>
> "Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage."
> Hvad er det du skal forsvare når en chauffør laver l*rt?
>
> At han har ret til at lave l*rt når bare han er dansk måske, man
> kunne godt få det indtryk.
>
> Måske er det denne bevistløse forsvaren af kollegaer der laver l*rt
> der skaber indtrykket af at alle er ens.

Eller et kammerateri der går ud over al rimelighed som man føler det sker
ved det danske politi også.



--
/Frank




Finn Guldmann (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-09 18:24

alexbo skrev:
>>> Hvad er det lige forskellen er på en dansk chauffør der kører elendigt og
>>> en udenlandsk der gør det samme?
>> Forskellen er at når udenlandske lastbiler laver snavs er det, for den
>> brede befolkning incl. de fleste politikere, blot lastbiler.
> Du glemte forklaringen på at du føler dig nødsaget til at forsvare en dansk
> lastvognchauffør det laver l*rt.
> "Hvis det ikke oplyses skal vi gå og "forsvare" det de næste dage."
> Hvad er det du skal forsvare når en chauffør laver l*rt?
>
Så du "" ?

"Forsvare" skal forståes i betydningen at vi, danske chauffører, får
stukket i næsen hvor dårlige vi er, når det retteligen ikke er danske
chauffører der har været involveret i den pågældende hændelse.

Det er ret trættende i længden, at skulle hamle op med folks uvidenhed
om vores erhverv.

> At han har ret til at lave l*rt når bare han er dansk måske, man kunne godt
> få det indtryk.
>
Ingen har vel ret til at lave l*rt. Men forskellen ligger i hvem der
bliver kontrolleret for det og hvem der ikke bliver kontrolleret.

Og tilsyneladende foretrækker danske myndigheder at kontrollere folk de
deler sprog med.

> Måske er det denne bevistløse forsvaren af kollegaer der laver l*rt der
> skaber indtrykket af at alle er ens.
>
Jvf. ovenfor bliver det der "forsvaren" til at skulle stå model til
beskyldninger mod udøvere i mit erhverv som udlægges til at være danske
kolleger selvom det ikke er det.

Og det bliver ikke bedre af at der evt. står et dansk firmanavn både på
trailer og på trækker. Det gør det blot endnu sværere at forklare folk
at fordi de ikke vil betale 0,05 kr/kolli for deres varer bliver
transporterhvervet "nødt til" at indforskrive billig udenlandsk
arbejdskraft. Typisk på måder som ikke er helt lovmedholdelig.

N/A (27-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-10-09 18:09



N/A (27-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-10-09 18:09



Brian (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-10-09 19:43


"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i meddelelsen

> Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....

Om HKN er racistisk eller ej, ved jeg ikke. Trafikkulturen ér anderledes
længere sydpå - det ved alle der har rejst meget.

F.eks har jeg et kryds tæt på hvor jeg bor, hvor der er en grønthandler på
hjørnet. Det er ikke sjældent at der bare er "smidt" en bil midt i krydset,
fordi de lige skal snakke med kammesjukkerne i butikken, eller gutterne der
sidder udenfor butikken på en mælkekasse. Det er ikke for at genere folk
eller pisse territoriet af, men når lysten til en lille sludder nærmer sig,
må man jo reagere på den lyst

Mig rager det en høstblomst. Jeg har rejst/rejser meget, og har på dén måde
lært at værdsætte forskellighederne ved kulturerne.

/Brian


Jan Rasmussen (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 27-10-09 11:16

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4ae5edaa$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Om HKN er racistisk eller ej, ved jeg ikke. Trafikkulturen ér anderledes
> længere sydpå - det ved alle der har rejst meget.
>
> F.eks har jeg et kryds tæt på hvor jeg bor, hvor der er en grønthandler på
> hjørnet. Det er ikke sjældent at der bare er "smidt" en bil midt i
> krydset, fordi de lige skal snakke med kammesjukkerne i butikken, eller
> gutterne der sidder udenfor butikken på en mælkekasse. Det er ikke for at
> genere folk eller pisse territoriet af, men når lysten til en lille
> sludder nærmer sig, må man jo reagere på den lyst
>
> Mig rager det en høstblomst. Jeg har rejst/rejser meget, og har på dén
> måde lært at værdsætte forskellighederne ved kulturerne.
>
> /Brian

Jamen så kan du evt. fortælle lidt om hvorledes trafikken glider i f.eks.
Pragh, der kunne vi danskere lære meget.

Iøvrigt kører jeg dagligt de danske veje tynde, så jeg kender godt
danskernes kultur, og skulle lige hilse at sige at den er ikke noget at
skrive hjem om.
vi (danskere) kører ganske enkelt adhelvede til.... og er meget lidt
tolerente...

Mvh
JR



HKN (26-10-2009)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 26-10-09 13:56


> Havde forståelse for dit indlæg, lige indtil du blev racistisk....
>
> Mvh
> JR

Jeg er ikke racist - bare mørkeræd.....

-Henrik

Torben Scheel (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 27-10-09 07:28

HKN wrote:

> Jeg er ikke racist - bare mørkeræd.....
>
Pia har et skørt der er stort nok til at i alle kan gemnme jer derunder

--
vh
Torben

CL (27-10-2009)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 27-10-09 09:34


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4ae692d3$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> HKN wrote:
>
>> Jeg er ikke racist - bare mørkeræd.....
>>
> Pia har et skørt der er stort nok til at i alle kan gemnme jer derunder
>
>
> --
> vh
> Torben
>
>
Hellere Pia´s skørter end Jelveg´s taske



N/A (28-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-10-09 08:55



N/A (27-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-10-09 07:28



Christian B. Andrese~ (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-10-09 02:29

On Oct 26, 5:53 pm, JHP <usenet_at-jhpb-i-danmark> wrote:
> On 2009-10-26 17:47:20 +0100, HKN <henrik...@gmail.com> said:
>
> > On 26 Okt., 15:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> >> "HKN"  skrev
>
> >>> Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk her
> > komst?
>
> >> Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke fundet
> > det
> >> værd at skrive om.
>
> >> mvh
> >> Alex Christensen
>
> > Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?
>
> Nix, så havde de kørt meget hurtigere

Enig.

--
Christian

Christian B. Andrese~ (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-10-09 02:31

On Oct 27, 7:27 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> HKN wrote:
> > Jeg er ikke racist - bare mørkeræd.....
>
> Pia har et skørt der er stort nok til at i alle kan gemnme jer derunder

Grimme billeder......gå væk med jer......yak

--
Christian

Christian B. Andrese~ (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-10-09 06:55

On Oct 27, 1:36 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Skriver jeg F. Guldmann, eller Guldmann, F, på skiven fordi der ikke er
> plads til mere, er det en forseelse til 3000,- kr i bøde for mig og
> 6000,- kr i bøde for min vognmand - pr skive.

Det er vist snart 1 år siden det postulat kom første gang og vi har
stadig til gode at se beviser på at det forholder sig sådan.

--
Christian

Finn Guldmann (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-09 18:09

Christian B. Andresen skrev:
> On Oct 27, 1:36 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
>> Skriver jeg F. Guldmann, eller Guldmann, F, på skiven fordi der ikke er
>> plads til mere, er det en forseelse til 3000,- kr i bøde for mig og
>> 6000,- kr i bøde for min vognmand - pr skive.
>
> Det er vist snart 1 år siden det postulat kom første gang og vi har
> stadig til gode at se beviser på at det forholder sig sådan.
>
Det kan være fordi der stadig findes betjente ude på vejene der endnu
ikke er 112% omvendt til blindt at følge bødekataloget.

Men ingen af de berørte ministre der har klæbet til taburetterne siden
problemet blev fremlagt første gang har villet fraskrive sig retten til
at kræve bøder i den størrelse, for den slags småforseelser.

Det nærmeste vi er kommet noget andet er udtalelser om at de
kontrollerende myndigheder "har da lov at skønne": Men de skal ikke. Og
det kom ikke til at stå på papir.

HKN (27-10-2009)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 27-10-09 10:02


> Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?
> ---------------------------------------------------
>
> Så måtte de vel alligevel ikke køre meget hurtigere pga. traileren?

Antyder du at det kun er sjællændere, der kører for hurtigt med
trailer? Er det så mænd over 50, og kun dem i sølvgrå Avensis?

Hmmm......

KASO (27-10-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 27-10-09 23:15


"HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1f27348a-1e11-4089-889c-820b0af43195@m38g2000yqd.googlegroups.com...

> Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?
> ---------------------------------------------------
>
> Så måtte de vel alligevel ikke køre meget hurtigere pga. traileren?

Antyder du at det kun er sjællændere, der kører for hurtigt med
trailer? Er det så mænd over 50, og kun dem i sølvgrå Avensis?

Hmmm......

-------------------------------------------------------------------

Nej - sjællændere har slet ikke samme behov for altid at have en trailer
med - vores økonomi er baseret på penge istedet for naturalier


Frank Leegaard (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 27-10-09 23:25

KASO wrote:
> "HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:1f27348a-1e11-4089-889c-820b0af43195@m38g2000yqd.googlegroups.com...
>
>> Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?
>> ---------------------------------------------------
>>
>> Så måtte de vel alligevel ikke køre meget hurtigere pga. traileren?
>
> Antyder du at det kun er sjællændere, der kører for hurtigt med
> trailer? Er det så mænd over 50, og kun dem i sølvgrå Avensis?
>
> Hmmm......
>
> -------------------------------------------------------------------
>
> Nej - sjællændere har slet ikke samme behov for altid at have en
> trailer med - vores økonomi er baseret på penge istedet for
> naturalier

Hvilket jo skyldes at overførselsindkomst normalt ikke udbetales i
naturalier.





--
/Frank




Torben Scheel (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-10-09 08:52

Frank Leegaard wrote:

> Hvilket jo skyldes at overførselsindkomst normalt ikke udbetales i
> naturalier.
>
Ellers ærgerligt, for hende den nye nede på bistandskontoret...

--
vh
Torben

KASO (29-10-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-10-09 00:14


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4ae77336$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>> "HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:1f27348a-1e11-4089-889c-820b0af43195@m38g2000yqd.googlegroups.com...
>>
>>> Jeg er stadig i tvivl om de i virkeligheden ikke var jyder....?
>>> ---------------------------------------------------
>>>
>>> Så måtte de vel alligevel ikke køre meget hurtigere pga. traileren?
>>
>> Antyder du at det kun er sjællændere, der kører for hurtigt med
>> trailer? Er det så mænd over 50, og kun dem i sølvgrå Avensis?
>>
>> Hmmm......
>>
>> -------------------------------------------------------------------
>>
>> Nej - sjællændere har slet ikke samme behov for altid at have en
>> trailer med - vores økonomi er baseret på penge istedet for
>> naturalier
>
> Hvilket jo skyldes at overførselsindkomst normalt ikke udbetales i
> naturalier.
>
>

Jeps - og vi betaler rigtigt mange penge i skat til brug for
overførselsindkomst i det jyske - også kaldet "bloktilskud" og
"udligningsordning".....


Frodo Nifinger (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 27-10-09 10:04

On 27 Okt., 09:30, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> On Oct 27, 7:27 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>
> > HKN wrote:
> > > Jeg er ikke racist - bare mørkeræd.....
>
> > Pia har et skørt der er stort nok til at i alle kan gemnme jer derunder
>
> Grimme billeder......gå væk med jer......yak
>
Brrrrr bare stå med sammenklemte øjne og messe: "Ikke kigge op, ikke
kiggge op, ikke kigge op, ......!"

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Torben Scheel (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-10-09 08:55

Frodo Nifinger wrote:

> Brrrrr bare stå med sammenklemte øjne og messe: "Ikke kigge op, ikke
> kiggge op, ikke kigge op, ......!"
>
Det kunne ellers muligvis bidrage til opklaringen af hendes
sammensnerpede mund?

--
vh
Torben - flere skræmmebilleder på lager

Mikael (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 27-10-09 15:43

On 26 Okt., 15:06, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> >Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
> >herkomst?
>
> Nej, er det ikke fuldstændig irrelevant? Der er andre grupper til
> disse ytringer!

Jeg synes ikke det er irrelevant, jeg oplever det jævligt og det er
sjovt nok kun med folk af anden etnisk herkomst.

Mikael

Jan Rasmussen (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 27-10-09 22:52

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:81e41ae5-90cd-43c2-a7ea-a85e241ebe36@s31g2000yqs.googlegroups.com...
On 26 Okt., 15:06, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> >Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk
> >herkomst?
>
> Nej, er det ikke fuldstændig irrelevant? Der er andre grupper til
> disse ytringer!

Jeg synes ikke det er irrelevant, jeg oplever det jævligt og det er
sjovt nok kun med folk af anden etnisk herkomst.

Mikael


Du kommer nok ikke så meget ud så!!!!


Mvh
JR



Christian B. Andrese~ (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-10-09 01:59

On Oct 27, 5:04 pm, Frodo Nifinger <frodonifin...@gmail.com> wrote:
> On 27 Okt., 09:30, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:> On Oct 27, 7:27 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>
> > > HKN wrote:
> > > > Jeg er ikke racist - bare mørkeræd.....
>
> > > Pia har et skørt der er stort nok til at i alle kan gemnme jer derunder
>
> > Grimme billeder......gå væk med jer......yak
>
> Brrrrr bare stå med sammenklemte øjne og messe: "Ikke kigge op, ikke
> kiggge op, ikke kigge op, ......!"



--
Christian

Christian B. Andrese~ (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-10-09 02:00

On Oct 28, 8:54 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Frodo Nifinger wrote:
> > Brrrrr bare stå med sammenklemte øjne og messe: "Ikke kigge op, ikke
> > kiggge op, ikke kigge op, ......!"
>
> Det kunne ellers muligvis bidrage til opklaringen af hendes
> sammensnerpede mund?

NEJ !!! Nu bliver det endnu værre...........hold op !!!!

--
Christian

Mikael (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 28-10-09 02:27

On 27 Okt., 22:51, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen.net.dk> wrote:

> Du kommer nok ikke så meget ud så!!!!

Det vil jeg nu mene jeg gør, men det er jo heldigvis ikke hver dag man
møder den opførsel i trafikken, eller jeg gør ikke.

Det kan heller ikke udelukkes at det er fordi jeg færdes en del på
vestegnen at jeg har disse oplevelser.

Mikael

Mikael (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 28-10-09 02:30

On 26 Okt., 15:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "HKN"  skrev
>
> >Behøver jeg at nævne at der var tale om førere af anden etnisk herkomst?
>
> Nej, for havde det været et par blegfede danskere havde du ikke fundet det
> værd at skrive om.

Da vi er i Danmark må man antage at med mindre andet er nævnt er der
tale om danskere.

Mikael

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste