50 års sanger-jubilæum
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-09 21:55

Det er ikke hver dag der er en sanger eller gruppe som fejrer 50 års
jubilæum på scenen.

Mewn det gør RICHARD RAGNVALD

Hans sangkarriere startede som 12 årig i 1959 hvor han dannede sit eget
orkester. Sammen med Solveig dannede han i 1964 den kendte og meget populære
sangduo "Solveig og Richard". Der var fisk musik, sjove tekster og gedigne
slagere som gav genlyd helt oppepå Dansktoppen. Efter den tid gik han solo
og bragede for et par årtier igennem med en sang om sin mormor. Hehe.
Siden da har han været Danmarks nok ubetinget mest kendte og populære
sanger, eventuelt måske overgået af Birthe Kjær.
For nogle (f.eks. mig) synger han dog lidt for sødsuppe-agtigt - der var
mere "Klaus" i den, da han sang med Solveig.
http://www.cb-oleb.dk/turneer/?newsid=6001

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-09 22:03

meddelelsen news:4ae4bb20$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> For nogle (f.eks. mig) synger han dog lidt for sødsuppe-agtigt - der var
> mere "Klaus" i den, da han sang med Solveig.

Lad os da fejre hans jubilæum med en af allerbedste sange "Her på min
altan". Der var et stort hit for 3-4 år siden. Der er juhuuu-piger og hele
svineriet med:
http://www.youtube.com/watch?v=GiFCGq8BJa4

Den her er der også "Klaus" og "godaw" i. Den hedder "Kom hjem igen":
http://www.youtube.com/watch?v=CVkYDGmeLXY&feature=related

HIlsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-09 22:10

meddelelsen news:4ae4bd07$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Linie 3 har en hyldestsang til Richar Ragnvald, men den er af ret speciel
karakter:
http://www.youtube.com/watch?v=jXysyGz4LFY

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-10-09 22:11

Åge Halldorsson skrev:

> Der var fisk musik

Kære lille torsk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-09 22:30

meddelelsen news:4ae4bb20$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Der var fisk musik,

Ups "FRISK" musik.

Nå men så lad os da tage noget fiskerimusik:
http://www.youtube.com/watch?v=xnHg1fUIPrU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=io7-IYyYLic&feature=related