Fjerne røglugt i kabinen
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-09 07:32

Bilen lugter af cigaretrøg indvendigt, efter at jeg havde et par rygervenner
med på en længere køretur. Nu har stanken (ja undskyld) været der i 3 dage.
Det lugter stadig fælt af røg.
Var det noget med, at man kunne stille en spand eddike ind i kabinen eller
hvad anbefaler I? Det er svært at lufte ud med nedrullede vinduer, når man
ikke har nogen garage og det regner konstant.

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-10-09 00:52

On 26 Okt., 07:32, "Peter Sørensen" <-> wrote:

> Var det noget med, at man kunne stille en spand eddike ind i kabinen eller
> hvad anbefaler I?

Nej, en underkop med en lille skvat eddike.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-09 09:00

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:
> Nej, en underkop med en lille skvat eddike.

Tak, det afprøver jeg. Hvor længe skal det ca. stå? (ja indtil det ikke
lugter mere selvfølgelig, men kan det forventes at være efter 2 timer eller
2 dage?)

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-10-09 02:12

On 26 Okt., 09:00, "Peter Sørensen" <-> wrote:

> Tak, det afprøver jeg. Hvor længe skal det ca. stå? (ja indtil det ikke
> lugter mere selvfølgelig, men kan det forventes at være efter 2 timer eller
> 2 dage?)

½ dag til at starte med.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 26-10-09 12:20

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:

> ½ dag til at starte med.

= natten over, i praksis.
Tøm underkoppen på jorden ved siden af bilen (eddike er biodynamisk) når
du skal bruge den om morgenen(?) og lad blot den stadig fugtige underkop
stå fremme (i bunden?) til du atter kommer hjem og kan tage den med ind!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 26-10-09 12:20

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-10-09 08:52

On Mon, 26 Oct 2009 07:32:07 +0100, "Peter Sørensen" <-> wrote:

>Det lugter stadig fælt af røg.
>Var det noget med, at man kunne stille en spand eddike ind i kabinen eller
>hvad anbefaler I?

R10 købes bla. i Matas, er en spray som sprøjtes ud i rummet hvor der
er lugtgener, den lugter selv, men den forsvinder forholhsvis hurtigt
sammen med røglugten, kan være at du skal gentag det en gang eller 2.

/Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-10-09 18:27

"Peter Sørensen" <-> wrote in message
> [...]
> hvad anbefaler I? Det er svært at lufte ud med nedrullede vinduer, når man
> ikke har nogen garage og det regner konstant.

Ikke for at være pessimist - men jeg kan lugte sådan noget, selvom der er
brugt nok så mange krumspring.
Bare en cigaret i nærheden af en åben dør - og bilen er ødelagt for altid...
- men jeg er altså også meget hys med det emne.. ,o)

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 12:16

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> Bare en cigaret i nærheden af en åben dør - og bilen er ødelagt for
> altid... - men jeg er altså også meget hys med det emne.. ,o)

Ja, eddiken hjalp nu heller ikke ret meget, så nu prøver jeg med kraftig
udluftning, hvilket er svært i dette vejr. En støjsugning og generel
rengøring af kabinen vil måske også hjælpe.

Fra : Brian

Dato : 28-10-09 21:04

"Peter Sørensen" <-> skrev i meddelelsen

> Ja, eddiken hjalp nu heller ikke ret meget, så nu prøver jeg med kraftig
> udluftning, hvilket er svært i dette vejr. En støjsugning og generel
> rengøring af kabinen vil måske også hjælpe.

Jeg har aldrig prøvet produktet, men Sonax plejer at være fint:
http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1379

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 09:01

Brian wrote:
> Jeg har aldrig prøvet produktet, men Sonax plejer at være fint:
> http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1379

Tak for tippet. Hvis almindelig udluftning ikke hjælper, så vil jeg prøve
Smoke Ex.