Tumpen i rumpen
Fra : oz3bto

Dato : 25-10-09 07:28

Køre rundt i en stor mercedes (vist en ML) med en meget grøn reklame for
tojlageret.dk
Nummerpladen er XJ26 503

1½m afstand ved 95kmt i pishamrende regnvejr .. End ikke et let tryk på
bremsen kunne få ham til at lave mere afstand

Da han endelig overhalede var det kun lige at han var forbi før han
drejede ind igen
Måtte selv jokke ret kraftig til den for at nå at se nummerpladen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-10-09 08:45

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> drejede ind igen
> Måtte selv jokke ret kraftig til den for at nå at se nummerpladen

Jeg vil tage mig sammen en dag og finde ud af hvor tæt folk kører, når jeg
igennem min bagrude netop kan se under den bagvedkørende bil ned på
vedkommendes forhjul. Det er for tæt, ingen tvivl om det.

I går kørte en bil endnu tættere på over 4-5 km. Jeg kunne se at det var en
kvinde med en mobil i øret. Da vi kom til at holde ved siden af hinanden i
en lysregulering, kunne jeg se hendes 2 børn på bagsædet i barnestole. Selv
om jeg i forbindelse med en lysregulering og en rundkørsel lagde god afstand
til hende, var hun i bagagerummet af mig få sekunder senere.

--
Per

Fra : Kent Oldhoj

Dato : 25-10-09 10:27

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> barnestole. Selv om jeg i forbindelse med en lysregulering og en
> rundkørsel lagde god afstand til hende, var hun i bagagerummet af mig få

Jeg forstår ikke hvorfor du og andre der generes af bagfrakommende billister
der kører tæt, ikke selv gør noget?

Jeg oplever det også ind imellem. Føler jeg at den bagfrakommende kan være
til fare for mig, så betænker jeg mig ikke et øjeblik, men lader billisten
passere. Om nødvendigt ved kort at holde ind til siden.

Det koster stortset gratis.

--
Oldhoj

Fra : Jens G

Dato : 25-10-09 11:09

On Sun, 25 Oct 2009 10:26:52 +0100, Kent Oldhoj <kent@oldhoj.dk>
wrote:

> [...]
>til fare for mig, så betænker jeg mig ikke et øjeblik, men lader billisten
>passere. Om nødvendigt ved kort at holde ind til siden.

Eller som jeg så en skrive her i gruppen for nogen tid siden:

Hvis de ikke vil tilpasse afstanden til min hastighed, må jeg tilpasse
hastigheden til deres afstand.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Kåre

Dato : 25-10-09 11:37

> Eller som jeg så en skrive her i gruppen for nogen tid siden:
>
> Hvis de ikke vil tilpasse afstanden til min hastighed, må jeg tilpasse
> hastigheden til deres afstand.
> --

Go' idé...
Specielt godt virker det på strækninger hvor det alligevel ikke er muligt at
overhale.
Med 4-5 meter afstand er vi vel nede på noget der ligner 20 km/t

Kåre

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-10-09 12:42

Kent Oldhoj skrev:
> [...]
> til fare for mig, så betænker jeg mig ikke et øjeblik, men lader billisten
> passere. Om nødvendigt ved kort at holde ind til siden.

Det løser dit øjeblikkelige problem.

Det løser blot ikke det egentlige problem; Hvad skal der til for at få
folk til at holde afstand?

Kort efter at du er "kommet af med" den ene tumpe har du den næste liggende.

Jeg vil tillade mig at påstå at det er mere farligt at køre 110 km/t på
en 130 km/t motorvej med de 5-10 m afstand jeg ser mange, rigtig mange,
køre med, end hvis de kørte 160 km/t

Men prøv lige at kigge på hvor meget offentlig opmærksomhed de to
overtrædelser får.

Personligt syntes jeg bedst om den løsningsmodel der var en der kom med
for lang tid siden; Lad være med at give plads til overhaling, eller på
anden måde hjælpe tumpen forbi, men sat farten ned så den passer med den
afstand tumpen kan finde ud af at holde.

(OT: Dit efternavn giver en af de mere kuriøse reaktioner fra
Thunderbirds stavekontrol. Guldhorn, Valdhorn, Bundhold, Skudhold,
Medhold og Modhold er blandt de valgmuligheder man får. Hvor får de det
dog fra?)

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-10-09 03:50

On 25 Okt., 10:26, Kent Oldhoj <k...@oldhoj.dk> wrote:

> [...]
> til fare for mig, så betænker jeg mig ikke et øjeblik, men lader billisten
> passere. Om nødvendigt ved kort at holde ind til siden.

Det koster jo alligevel noget: at man behersker sin irritation....

Leo

Fra : oz3bto

Dato : 25-10-09 16:48

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Når lygterne forsvinder ned under bagklappen så er der 1m til bagved
kørende i passaten

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 25-10-09 08:51

oz3bto skrev:
> [...]
> drejede ind igen
> Måtte selv jokke ret kraftig til den for at nå at se nummerpladen

Ring til firmaet og klag din nød. Det er sikkert en sælger fra firmaet
der trænger til en opsang. Han skader firmaets omdømme ved den slags kørsel.
Hilsen Matthias

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-09 11:50

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Ring til firmaet og klag din nød. Det er sikkert en sælger fra firmaet der
> trænger til en opsang. Han skader firmaets omdømme ved den slags kørsel.

Hvis du ser på hjemmesiden, så ligner det at der kun er få ansatte.

Chancen for at få fat på ejeren anser jeg som værende stor.
Chancen for at det netop _er_ ejeren der kører, sådan anser jeg også for at
være meget stor.
Hvis du ringer til den slags, så tror jeg ikke de fatter at de gør noget
forkert.
Har prøvet det og gider ikke opleve den chikane jeg oplevede derefter

Så hellere gøre som Kent siger, lade vedkommende overhale, eller holde ind.

Pointen er at jeg gerne vil kunne komme hjem når dagen er omme.
Jeg synes selv jeg har noget at komme hjem til, noget der betyder meget for
mig.

Om 'klister-kofangeren' kommer hjem eller ej, tror jeg desværre ikke jeg har
indflydelse på

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ivar

Dato : 26-10-09 08:35

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for mig.
>
> Om 'klister-kofangeren' kommer hjem eller ej, tror jeg desværre ikke jeg

Problemet er når man IKKE kan holde ind eller trække ind. F.eks. på motorvej
under overhaling af en lastbil, så ligger der tit en idiot oppe i røven af
mig, selvom jeg ikke kan trække ind før jeg har fuldført overhalingen.
Foregår der overhovedet noget i deres hoveder når de gør den slags ? Er det
virkelig et problem for dem at vente de 3 sekunder til jeg er færdig med
overhalingen og trækker ind ?

Jeg er selv begyndt at lade være med at se i bakspejlet, så de ikke
irriterer mig, men de er velkomne til at diskutere på den næste rasteplads,
hvis de vil. Det kan jeg sagtens håndtere .

Men desværre er det ikke kun bilister der er idioter i trafikken, jeg ser
det samme hver dag når jeg cykler på arbejde. Der er så mange cyklister der
kører som lort, så man tror det er løgn, men de kan sikkert undskylde sig
med de ikke har kørekort og derfor ikke lært færdselsreglerne.
Som bilist har man trods alt taget kørekort og bør leve op til det ansvar
man har som bilist, istedet for at opføre sig som et forkælet barn i
trafikken og tro alle andre skal tage hensyn men ikke en selv.

Jeg tror selv at de "rådne" bilister, blot er nogen der aldrig er blevet
voksne og lært selv at være ansvarlige.

De er simpelthen barnlige umodne personer.

Hilsen Ivar

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-09 16:58

Ivar wrote:
> [...]
> blevet voksne og lært selv at være ansvarlige.
>
> De er simpelthen barnlige umodne personer.

En god portion "incidents" kan undgåes ved at man netop som du undlader at
kigge i bakspejlet og dermed hidser sig selv op.

Man fuldfører det man skal og kører ellers ind til siden-

--
/Frank

Fra : Leif

Dato : 25-10-09 10:18

> [...]
> drejede ind igen
> Måtte selv jokke ret kraftig til den for at nå at se nummerpladen

Måske var det taxien, der er vist på deres hjemmeside?

http://tojlageret.dk/default.asp?ID=10

/Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-09 10:58

Leif skriver:

> Måske var det taxien, der er vist på deres hjemmeside?
>
> http://tojlageret.dk/default.asp?ID=10

Øverste højre hjørne?

Det er en VW Touran.

Klaus

Fra : Leif

Dato : 25-10-09 13:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Leif skriver:

> Øverste højre hjørne?
>
> Det er en VW Touran.
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Åhh ja....

Fra : Allan F

Dato : 25-10-09 13:30

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Måske var det taxien, der er vist på deres hjemmeside?
>
> http://tojlageret.dk/default.asp?ID=10
>
> /Leif

Nej, så havde der været en anden nummerplade på - enten en gul, eller en der
starter med 98/99.

Allan F

Fra : Elmand

Dato : 25-10-09 14:10

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, så havde der været en anden nummerplade på - enten en gul, eller en der
> starter med 98/99.
>
> Allan F

I venstre side foroven skifter billedet - og her kommer 3 helt grønne biler.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : oz3bto

Dato : 25-10-09 16:46

> [...]
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Måske var det taxien, der er vist på deres hjemmeside?

En taxas+ og limosine nummerplade hedder altid 98 eller 99 som første tal så
nej det var ikke taxaen
Undtaget visse storvogne til 8 passagere + evt kørestol

Den havde heller ikke taxa skilt eller bevilligsplade .. Køre jo selv taxa

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 25-10-09 20:50

oz3bto wrote:
> [...]
> drejede ind igen
> Måtte selv jokke ret kraftig til den for at nå at se nummerpladen

Man må da håbe at den Merceces har nogle rigtig gode bremser og dæk hvis
den forankørende pludselig får behov for at bremse. Det kan godt gå hen
og blive ganske dyrt ikke at holde tilstrækkelig afstand.

/Lars