Mac op mod Excange server
Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-08-01 11:52

Hejsa

Jeg sidder her som en stakkels it-administrator, som jeg ikke har en hat
forstand på mac, og så er der en af min kolleger som har skaffet sig en
sådanne maskine.
Problemet er nu, at han ikke kan logge ind på sin exchange postkasse. Jeg/vi
har installeret MS Outlook for mac, + har prøvet med en ny betaudgave, men
lige meget hjælper det. Outlook siger blot, at det tilsyneladende ikke er en
exchange ?!?

Jeg har installeret Appletalk protocol på serveren, som er en Windows 2000.
Har lavet mac-shares til ham, som han også kan se. Det eneste han ikke kan,
er at læse hans post.

Skal det installeres et eller andet i exchange ( version 5.5) som tillader
en mac at connecte til den?

Håber der er nogen der kan hjælpe, for han punker mig hver dag om jeg hare
fundet ud af det :)

Mvh

Thomas Jensen
tj@elsesminde.dk

Fra : leolyd

Dato : 03-08-01 01:13

Hej Thomas,
Der er kun en ting som for alvor sparker ..., og det er at ofre penge på
programmet "DAVE" som du kan installere på Mac'en, derefter er den fuldt
ud på dit NT/2000 netværk samt din Exchange-server, uden at du skal
sætte Apple-Talk til på din Windows-server.

MVH
Leo

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-08-01 02:13

In article <_Zla7.684$PZ4.81611@news000.worldonline.dk>,
"leolyd" <leolyd.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> ud på dit NT/2000 netværk samt din Exchange-server, uden at du skal
> sætte Apple-Talk til på din Windows-server.

Øeh, man kan da få fat i Exchange-serveren via TCP/IP (sig nu at i kører
TCP/IP på netværket, og ikke et eller andet Windows-skrammel).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Gersmann

Dato : 03-08-01 06:14

<leolyd.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> ud på dit NT/2000 netværk samt din Exchange-server, uden at du skal
> sætte Apple-Talk til på din Windows-server.

SUK! Dave er til fildeling. Exchange er et spørgsmål om post og
kalender.

Og SUK 1x mere! Windows 2000 Server har nemlig fildeling til
mac-brugere på niveau med AppleShare IP. Og bedre end Mac OS X Server
1.0. Så der er generelt ikke brug for Dave i et Win2k miljø.

Exhange/Outlook til mac-brugere burde ikke være noget problem, men
ellers bør mac-forhandlere som Caslon, e-Commit og Officeline kunne
hjælpe.

//Peter

Fra : Dan Henriksen

Dato : 03-08-01 09:24

> Exhange/Outlook til mac-brugere burde ikke være noget problem, men
> ellers bør mac-forhandlere som Caslon, e-Commit og Officeline kunne
> hjælpe.

Jeg ved at det kan virke!!!!!
Jeg har arbejdet på LEGO og alle servere inkl. www og mail køre der på
wintel maskiner. Og vi på Mac'erne havde ingen problemer med mail'en. Vi
havde ingen ekstra software installeret på Mac'erne. Men hvordan den
tekniske opsætning var ved jeg ikke. Vi brugte MS Outlook Express til Mac.

Dan Henriksen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 03-08-01 16:17

In article <B7902C54.C8BF%dan@adsistance.dk>, Dan Henriksen
<dan@adsistance.dk> wrote:

> Vi brugte MS Outlook Express til Mac.

Næeh hov - Outlook Express er kun til POP og IMAP. Exchange kræver
Outlook, hvilket er en anden sag.

//Peter

Fra : Dan Henriksen

Dato : 03-08-01 18:03

> Næeh hov - Outlook Express er kun til POP og IMAP. Exchange kræver
> Outlook, hvilket er en anden sag.

Hummmmm, det kan da godt være at jeg husker forkert,
og at det kun var MS Outlook

Dan

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 06-08-01 08:54

Thomas Jensen <tj@elsesminde.dk> wrote:

> [...]
> lige meget hjælper det. Outlook siger blot, at det tilsyneladende ikke er en

Der findes en særlig Outlook-"Client for the Microsoft Exchange system"
- er det den I bruger? (Den er lige kommet i en version 10)

Bruger I Proxy-server?

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk