Festlig musik fra Slovenien
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-10-09 18:22

Slovenien er jo kendt som det eneste land i ØstEuropa, som 100% har
adopteret den tyske musiklyd. Der er ikke noget at tage fejl af. man kan
høre hvad kloken er slået..

Men de går da voldsomt til den med party-elementet io deres slagermusik. Det
er da lige ved at være mere tysk-præget end det tyske.
Prøv at lyt her. Er det ikke rigtigt ?

Her er det ATOMIK HARMONIKJ

http://www.youtube.com/watch?v=j-Uburqc-PQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=swXVBQNWdNY&feature=related
..........men selvfølgelig har de også lige lavet den i en tysk udgave til
prøjserne. http://www.youtube.com/watch?v=c9cmCRhWsHY

Hilsen Åge

Fra : lhs

Dato : 28-11-09 17:08

Hejsa

Ja der har du ret Åge

Slovenerne er ret gode til den der tyske Schlager udfoldelse:

Men min yndlinggrupe er og bliver Laibach der på festligste vis fortolker
Opus´ Life is Life som en sand hyldest til den festlige tyske popmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3SvjSu4R-8&feature=related

Og de laver også egen festlig dansevenligt musik som her med Tanz mit
Laibach
http://www.youtube.com/watch?v=-zSRcFxZVAA&feature=related

Og de står heller ikke tilbage for at fortolke deres egen Slovenske national
Hymne; SLovania i et fantastisk fortolkning:
http://www.youtube.com/watch?v=ZicTSUXOlSg&feature=related

Deres fortolkning af Bachs Kunst der Fuge i Mamor Kirken i KBH i foråret var
også ganske habil fortolkning af tysk popmusik...

Så kan kun anbefale den Slovenske musik meget, smut evt. forbi den virtuelle
NSK stat og oplev meget mere af den livlige Slovenske kultur::

http://www.laibach.nsk.si/laibach_kunst.htm
så længe leve slovenerne

Lhs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-11-09 18:12

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men min yndlinggrupe er og bliver Laibach der på festligste vis fortolker
> Opus´ Life is Life som en sand hyldest til den festlige tyske popmusik:

Jeg tror nu nok jeg lige vil snuppe en sloven-slager med luftalarm, megafon
og hanegal - Og en flok høns. hahahahaaha
http://www.youtube.com/watch?v=Jk5K3me5ahk&feature=related

Hilsen Åge