Rotter
Fra : oz3bto

Dato : 25-10-09 03:31

Har fundet rotter i kælderen .. Er det ikke teknisk forvirring der skal have
det afvide ?

Fra : Jan

Dato : 25-10-09 08:12

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> Har fundet rotter i kælderen .. Er det ikke teknisk forvirring der skal
> have
> det afvide ?

http://www.mortalin.dk/ !

De klarer det.

Mvh. Jan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-10-09 16:37

Jan wrote:

> http://www.mortalin.dk/ !
>
> De klarer det.

Der er altså indberetningspligt til kommunen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 25-10-09 08:49

oz3bto skrev:
> Har fundet rotter i kælderen .. Er det ikke teknisk forvirring der skal have
> det afvide ?

Du skal ringe til kommunen. Ikke til Mortalin, for så kommer du sikkert
selv til at betale. Rottebekæmpelse har du allerede betalt for gennem
ejendomsskatten.
Hilsen Matthias

Fra : Jan

Dato : 25-10-09 22:56

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> Du skal ringe til kommunen. Ikke til Mortalin, for så kommer du sikkert
> selv til at betale. Rottebekæmpelse har du allerede betalt for gennem
> ejendomsskatten.
> Hilsen Matthias

De gange jeg har haft mulvarpebesøg, har jeg kontaktet mortalin direkte. Jeg
har aldrig fået en regning på det. Mon ikke de har en aftale med kommunen ?

Mvh. Jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-09 02:44

On Oct 25, 10:55 pm, "Jan" <Spør...@gruppen.dk> wrote:

> De gange jeg har haft mulvarpebesøg, har jeg kontaktet mortalin direkte.. Jeg
> har aldrig fået en regning på det. Mon ikke de har en aftale med kommunen ?

Så er du meget heldig, for muldvarpebekæmpelse skal man selv betale
for.

--
Christian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-10-09 01:52

oz3bto skrev

> Har fundet rotter i kælderen .. Er det ikke teknisk forvirring der skal have
> det afvide ?

Jow rottefængeren i kommunen

Samtidig vil det nok være en god ide at få undersøgt kloakerne for
brud/sammenfald etc
Nu har du vel forsikret for skader på skjulte rør? - Ellers kan det
blive lidt pebret at få ordnet hvis der er skader på stikledninger på
egen grund

Et tip (hvis det ikke er kloakrør der er problemet) undlad at lukke
hullerne i væggen hvor rotterne kommer ind men sæt noget papir (fx
køkkenrulle) i hullet i en periode - så er det nemt at se om
skadedyrene kommer igen da de typisk bruger de samme ruter/indgange
Hvis du lukker hullet helt laver rotterne da bare et hul et nyt sted -
måske et sted der er sværere at finde

- Peter

Fra : O.L

Dato : 25-10-09 09:20

Ak ja, jeg havde et rottehul i sommer, lige uden for huset, godt nok havde
rotten lavet et hul, men i skulle bare se, da pølle-rørsmekanikeren kom, da
var det først der blev et hul, der virkelig ville noget.

Ja du ringer til kommunen, de sender en fyr, der med røg, konstaterer, at
der kan trænge røg gennem et hul i kloakken, og jorden.
Han sender så en kloak-tv-fidus, der så på fjernsynet , kan se at der
virkelig er et hul.
Så sker der noget, for så kommer pølle-rørsmekanikeren, der bliver gravet,
rumsteret og jeg skal komme efter dig, han skifter også det/de dårlige rør,
og jævner hullet nødtørftigt efter sig.

Og nu forstår man lige pludseligt, hvorfor forsikringer er så dyre. For
havde jeg ikke haft en forsikring, havde jeg lavet det hul selv, lagt noget
i hullet i røret, og hældt en trillebørfuld beton over det, viola.
Jeg er sikker på deres stunt har kostet min. 25.000 for forsikringen.

Jeg glemte lige, pøllemanden fotograferede også, før han gravede, hullet han
gravede, hullet rotten havde lavet, da han havde skiftet røret. Det eneste
der ikke blev fotograferet, var sgu' rotten, og mig.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-10-09 16:40

O.L wrote:
> [...]
> hullet han gravede, hullet rotten havde lavet, da han havde skiftet
> røret. Det eneste der ikke blev fotograferet, var sgu' rotten, og mig.

Har også lige været den tur igennem. Godt, jeg havde dækning for skader på
skjulte rør.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-10-09 12:09

Erik Ginnerskov skrev

> Har også lige været den tur igennem. Godt, jeg havde dækning for skader på
> skjulte rør.

Ad to omgange (dvs to forskellige stikledninger)
Ja skader på skjulte rør er sgu guld værd når man har et ældre hus

- Peter